Mercedes SL65 AMG – mocy nigdy za wiele
Nie tak dawno, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, AMG – nadworny tuner Mercedesa – zaprezentowało sportową odmianę SL-a o oznaczeniu 63. Niemieccy tunerzy stwierdzili jednak, że mocy nigdy za wiele i postanowili jeszcze bardziej wzmocnić nowego roadstera z gwiazdą na masce. Oficjalny debiut mocniejszego brata, który otrzymał „imię” SL65, będzie miał miejsce podczas kwietniowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku.
SL65 wyznacza nowy kierunek w stylistyce AMG
Według zapowiedzi Mercedesa, SL65 swoim wyglądem ma prezentować nową twarz modeli z trzema magicznymi literkami AMG na tylnej klapie. Nowe znaki charakterystyczne, które de facto można zauważyć także w SL63, to m.in. atrapa chłodnicy przecięta na pół dwiema chromowanymi listwami, pośrodku której znajduje się duże, lśniące w słońcu, logo Mercedesa. Innym charakterystycznym elementem nowych modeli ze stajni AMG będzie chromowana listwa przedniego spojlera. Oba elementy będą w przyszłości znakiem rozpoznawczym kolejnych modeli z fabryki w Affalterbach. A skoro już jesteśmy przy chromie to warto zauważyć, że także cztery końcówki układu wydechowego pokryte są tym szlachetnym kolorem. Na szczęście wnętrze sportowego roadstera nie posiada zbyt wielu chromowanych elementów. Model SL65 wyróżnia się na tle „podstawowego” SL-a m.in. skórzaną tapicerką, obitymi jedno- lub dwukolorową skórą nappa sportowymi fotelami, diamentowym motywem na panelach bocznych oraz skórzaną podsufitką designo. Całość wieńczą wstawki z włókna węglowego oraz podświetlane listwy progowe AMG. Jednym słowem luksus i przepych na miarę AMG.
Mercedes SL65 na diecie
Nadwozie nowego roadstera Mercedesa zostało wykonane z aluminium. Dzięki temu zabiegowi udało się zaoszczędzić 170 kg masy własnej. To naprawdę dużo. Lekka konstrukcja nadwozia przyczyniła się do obniżenia zużycia paliwa, które według katalogu producenta wynosi 11,6 litra na 100 km. AMG stosuje lekkie materiały także w budowie układu jezdnego. Z aluminium zostały wykonane zwrotnice i wahacze w przednim zawieszeniu oraz niemal wszystkie elementy wielowahaczowego zawieszenia tylnego. Redukcja masy znacząco zwiększyła zarówno zwinność pojazdu, jak i komfort tłumienia nierówności. Do mniejszego apetytu na benzynę przyczynia się także automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Może ona pracować w jednym z czterech trybów: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport plus) oraz M (Manual). W trybie C aktywna jest funkcja start-stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Oszczędność może nie będzie duża, ale zawsze kilka kropel cennego (czyt. drogiego) paliwa na zakorkowanych polskich drogach uda się zaoszczędzić.
SL65 AMG 6.0 V12 630 KM
Pod maską SL65 drzemie 6-litrowy potwór V12 biturbo
Sercem SL65 AMG będzie poddana modyfikacjom 6-litrowa jednostka V12 biturbo, pochodząca ze starego Mercedesa SL65 AMG. Jej moc wzrosła jednak z 612 do 630 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi z kolei magiczne 1000 Nm. Dzięki takim parametrom SL65 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, a 200 km/h osiąga po 11,8 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. „Połączenie zarezerwowanej dla jednostki V12 dynamiki oraz wyrafinowanych doznań z jazdy roadsterem urzeczywistniliśmy już w poprzednim wcieleniu SL 65 AMG. W nowym modelu osiągnęliśmy nieporównywalnie bardziej ekscytującą mieszankę, zarezerwowaną dla małej, acz wiernej grupy miłośników” – powiedział Ola Källenius, prezes Mercedes-AMG.
SL65 AMG dostosuje się do każdego gustu
SL65 AMG standardowo przemieszcza się na pięcioramiennych obręczach AMG w kolorze tytanu, zaopatrzonych w opony 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Wymagający klient, któremu nie przypadną one do gustu będzie mógł skorzystać ze specjalnej palety dodatków stworzonej przez AMG Performance Studio. Na liście akcesoriów znajdują się m.in. kute obręcze AMG (na życzenie w kolorze matowej czerni z lśniącym wykończeniem), kierownica AMG Performance, obszyta skórą nappa i mikrofibrą, polakierowane na czerwono zaciski hamulców czy pakiet AMG Exterior Carbon (przedni spojler, obudowy lusterek oraz tylna lotka, wykonane z włókna węglowego). Dla każdego coś miłego.