Kia i szlachetna inicjatywa w Afryce
Kia Motors Europe rozpoczęła sponsorowanie charytatywne programu zasiewów ochronnych dla rolnictwa w południowym regionie afrykańskiej Republiki Mali. Założeniem projektu pod nazwą „Kia − Planting For A Better Life” (‘Kia − lepsze życie dzięki sadzeniu roślin’) jest zasadzenie w ciągu najbliższych trzech lat około sześciu milionów krzakowatych roślin rodzaju Jatropha (jatrofa) aby poprzez pomoc w zwiększeniu plonów i dochodów lokalnych rodzin rolniczych stworzyć im perspektywę jaśniejszej przyszłości.
Informacja: Kia
To wspierane przez 14 europejskich oddziałów krajowych Kia* przedsięwzięcie przewiduje „dotację” w postaci sześciu sadzonek jatrofy za każdy samochód marki Kia sprzedany na każdym z określonych tą listą rynków Europy − na łączną wartość ok. 500.000 € rocznie.
Jako integralny element ‘Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej’ Kia projekt ten będzie realizowany przez holenderską organizację humanitarną „Trees For All” (‘Drzewa Wszędzie’), która posiada bogate doświadczenia w dziedzinie programów plantacji jatrofy a współpracę z Kia Netherlands i Kia Sweden w Mali rozpoczęła już w roku 2007. Efektem tej działalności jest zasadzenie 2,3 miliona drzew i założenie 51 Szkół Polowych Jatrofy, dzięki którym ponad 5000 rolników malijskich otrzymało szansę poznania pożytków z plantowania specjalnych krzaków i drzew by osiągać lepsze plony podstawowych roślin żywieniowych, m.in. kukurydzy, sorgo i orzeszków ziemnych.
„Dla rolników, ich rodzin oraz lokalnych społeczności w Mali ten wielostronny projekt zwiastuje szybkie i rzeczywiste korzyści przez wiele kolejnych lat” − powiedział Paul
Philpott, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe.
Krzak jatrofy (mogący osiągać wysokość niewielkiego drzewa) jest wytrzymałą na brak wody i szkodniki rośliną wieloletnią (byliną) o kilku istotnych zaletach. Jest niesmaczna i trująca dla dzikich zwierząt, a więc może tworzyć niemal idealny „żywopłot” otaczający uprawy żywnościowe. Zapobiega także erozji gleby oraz − począwszy od piątego roku wegetacji, rodzi nawet 3,5 kilograma owoców nasiennych z ara bieżącej uprawy, z których można wyprodukować 0,5 litra paliwa bio-diesel i tym sposobem zwiększyć dochód gospodarstwa rolnego.
„Wcześniejsze projekty, finansowane przez dwa tylko europejskie oddziały Kia przyniosły konkretne efekty dla rolników i lokalnych społeczności w Mali, pokazując co można by osiągnąć przy większych środkach i nakładach. Dzisiaj, dzięki deklaracji wsparcia od innych kluczowych rynków Kia w Europie możemy mówić o znacznie większym rozmachu i zasięgu tej akcji.” − dodał Paul Philpott.
Począwszy od 5 marca 2012 program „Kia − Planting For A Better Life” emitowany będzie w ramach serii „Responsible Business” (‘Biznes odpowiedzialny społecznie’) telewizji CNBC dostępnej w 355 milionach gospodarstw domowych na obszarze USA, Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz regionu Azji-Pacyfiku.
Seria audycji CNBC „Responsible Business” powstaje we współpracy z programem UNEP (United Nations Environment Programme) dedykowanym korporacjom skali globalnej, które wdrażają zasady projektów Global Compact ONZ, koncentrujących się na poszukiwaniu rozwiązań najważniejszych problemów współczesnej cywilizacji.
Informacja: Kia