Jeep na koszulkach Juventusu Turyn

Turyn to miasto znane na całym świecie. Do popularności tego miejsca przyczyniły się sukcesy dwóch poważanych instytucji. Mowa o marce samochodowej – Fiat oraz utytułowanym klubie piłkarskim –  Juventus. Klub i firma od lat wzajemnie się wspierają. Właśnie podpisały umowę sponsorską na kolejne 3 lata. Na koszulkach piłkarzy ,,Juve” zadebiutuje Jeep.

Juventus Turyn - Fiat - JeepFiat, Jeep i Juventus

35 milionów euro za reklamę na koszulkach

Na mocy współpracy Fiata i Chryslera, turyńska firma stała się europejskim dystrybutorem aut marki Jeep. Włosi zabiegają o jak najlepszą promocję produktów ze swojej oferty. Do tego postanowili wykorzystać podpisanie umowy sponsorskiej, z walczącym o mistrzostwo Włoch, Juventusem. Umowa o wyłącznym sponsoringu przez okres trzech najbliższych sezonów, wyceniana jest na 35 milionów euro. Dodatkowo, Fiat udostępni Juventusowi flotę samochodową.

Od 1 lipca b.r. na koszulkach piłkarzy Juventusu pojawi się logo marki Jeep. Fiat otrzyma wyłączne prawo do tej przestrzeni reklamowej i przez najbliższe sezony będzie decydował o tym, jakie logo pojawiać się będzie na koszulkach piłkarzy. Pod skrzydłami Fiata znajdują się także Lancia, Alfa Romeo i Abarth. To nie pierwszy przypadek, gdy Fiat, mając pełne prawo do umieszczania logo na koszulkach Juventusu, decyduje się na reklamowanie marki jednego z członków swojej grupy. Kilka sezonów temu, koszulki Bianconerich zdobił logotyp producenta ciągników i maszyn rolniczych ,,New Holland„.

Juventus Turyn - Fiat - JeepJuventus Turyn i Fiat z umową sponsorską

Współpraca Fiata i Juventusu daje także możliwość wykorzystania przez producenta samochodów, elementów wizerunkowych turyńskiego klubu. Kooperacja może odbywać się na wielu płaszczyznach działalności – m.in. poprzez udział w reklamach, eventach. Fiat nie będzie jedynym głównym sponsorem Juventusu. Drugim jest firma Nike, produkująca sprzęt sportowy. Nawiązanie współpracy ucięło spekulacje na temat zainteresowania sponsorowaniem Juventusu ze strony katarskiego przedsiębiorstwa Quatar Airlines.

Prezydent Juventusu, Andrea Agnelli, zwołał konferencję prasową, aby poinformować o podpisaniu umowy. W czasie spotkania z członkami zarządu oraz dziennikarzami, powiedział m.in.:

– Podpisaliśmy 3-letnią umowę, jesteśmy pewni, że Jeep będzie dla nas ważnym partnerem. Od pierwszego lipca tego roku naszymi głównymi sponsorami będą Jeep i Nike. Oznacza to, że na nowych koszulkach oprócz logo marki Nike będzie również logo Jeep”. Nike i Jeep to prestiżowe marki o globalnym zasięgu. Teraz my musimy dołożyć starań, by równie dobrze prezentować się na boisku.

Obecnie piłkarze Juventusu grają z logiem zakładów bukmacherskich BetClick. Ta sytuacja nie zmieni się do zakończenia trwającego sezonu.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!