FWD a RWD
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą FWD a RWD. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem FWD a RWD.
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą FWD a RWD. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem FWD a RWD.
Możliwość komentowania została wyłączona.
Napęd na cztery koła, napęd przedni, napęd tylny – co tak naprawdę kryje się pod skrótami AWD, FWD, RWD?
Nissan Qashqai sukcesem podbił nie tylko polski, ale także Europejski rynek. Ciężko się jednak dziwić. Japończyk ma praktyczne nadwozie, świetnie sprawdza się w mieście i za niewygórowaną cenę daje naprawdę wiele.
Najbardziej klasyczny rodzaj napędu – silnik umieszczony z przodu (wzdłużnie) i napęd na tylną oś. Oczywiście, w tym przypadku silnik nie musi się znajdować z przodu (choć to najbardziej popularne rozwiązanie), często sportowe auta mają silnik umiejscowiony centralnie (przed tylną osią) lub nawet za tylną osią (np. Porsche 911).
Na naszym rynku to najbardziej popularna opcja, silnik umiejscowiony z przodu (zazwyczaj poprzecznie) i napęd na koła przednie. Takie rozwiązanie jest najprostsze i najtańsze. Silnik i skrzynia biegów są umiejscowione z przodu więc ,,dociskają” oś napędową zapewniając dobrą trakcję.