d4d silnik
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą d4d silnik. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem d4d silnik.
Witamy na stronach wyszukiwarki portalu przyspieszenie.pl! Na poniższej stronie przezentujemy informacje powiązane z frazą d4d silnik. Testy, artykuły oraz dane techniczne pojazdów powiązanych z wyrażeniem d4d silnik.
Możliwość komentowania została wyłączona.
Toyota ma spore doświadczenie w produkowaniu niezawodnych i wytrzymałych silników diesla. Legendarne Cariny czy Corolle mogły przejeżdżać bezawaryjnie olbrzymie przebiegi rzędu 500-700 tys. km. Czy nowoczesne silniki D4D są tak samo udane?
W każdym silniku spalinowym ( tłokowym ) aż 70% energii uzyskiwanej ze spalania paliwa wydalana jest bezużytecznie wraz ze spalinami. Turbosprężarka VTG poprawia osiągi silnika oraz podnosi jego sprawność.
Co jest tak niezwykłe w tym nowoczesnym dwusuwie? Silnik jest w pełni zrównoważony, a przeciwstawne tłoki pokonują tylko połowę drogi w cylindrze i dlatego wał korbowy może osiągać bardzo duże prędkości.
Przy okazji wprowadzenia na rynek nowych modeli Volvo S60 i Volvo V60, Volvo wprowadza nowe jednostki benzynowe o pojemności 1.6 litra GTDi.
W końcu klienci doczekali się Outlandera z japońskim dieslem pod maską – 2.2 DID Mivec. Dotychczas można było kupić Outlandera z klekoczącym, 140 konnym 2.0 TDI od VW lub 2.2 DID o mocy 156 KM produkcji francuskiego koncernu PSA.
Najnowszy silnik Renault wyznacza standardy w klasie nowoczesnych turbodiesli. 130-konna jednostka Energy 1.6 dCi, zapewnia dobre osiągi przy rewelacyjnie niskim spalaniu. Szkoda tylko, że jest (w chwili obecnej) jedynie w modelach Scenic i Grand Scenic.
Mercedes wprowadza do oferty nowy silnik benzynowy. 5,5-litrowe V8 o oznaczeniu M152 trafi pod maskę aut z serii AMG. Jednostka ma dostarczyć moc i wyważyć ją z ekologią.
Najnowsza odsłona pickupa Toyoty będzie wyróżniać się kilkoma, przeprojektowanymi elementami nadwozia i wnętrza. Unowocześniono także mniejszy silnik – 2.5 D-4D. Będzie on teraz wytwarzał większą moc i spalał mniej paliwa.
Trzycylindrowe silniki TDI w teorii miały zapewniać wyjątkowe niskie spalanie oraz oferować przyzwoite osiągi. W praktyce zarówno silnik 1.2 TDI jak i większy 1.4 TDI niezbyt dobrze wywiązują się z tego zadania.
Silnik 1.9 TDI jest wręcz kultową jednostką Volkswagena. Pojawił się jako następca turbodoładowanego silnika 1.9 TD o mocy 75 KM. Zastosowanie wtrysku bezpośredniego zwiększyło moc do 90 KM i obniżyło średnie spalanie.