IAA Frankfurt 2011 – nowości
Podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej IAA 2011 we Frankfurcie, zaprezentowano wiele długo oczekiwanych nowości. Przedstawiamy nowe auta, które już wkrótce powinny znaleźć się w sprzedaży, także w polskich salonach.
Nowe maluchy, czyli Up!, Panda i Yaris
Segment miejskich samochodów po frankfurckich targach wzbogaci się o kilku nowych przedstawicieli. Volkswagen zaprezentował następcę Foxa, czyli model o nazwie Up!. Mały, ekonomiczny Volkswagen na razie posiadać będzie mógł dwie jednostki napędowe. W przyszłości ma być ich więcej (w tym wersja elektryczna oraz napędzana lpg). O kolejny sukces rynkowy walczyć będzie odświeżony wizualnie i wyposażony w nowe silniki (m.in. Twin Air), Fiat Panda. Od pierwowzoru różnić będzie się także kolejna edycja Toyoty Yaris. Różnić przede wszystkim nieco bardziej dynamiczną konstrukcją nadwozia oraz nowym zagospodarowaniem i wykończeniem wnętrza. Zegar umieszczony został tym razem nie centralnie a tradycyjnie – za kołem kierownicy. Facelifting przeszło także Renault Twingo. Francuskie auto miejskie doczekało się efektownej atrapy chłodnicy oraz podwójnych reflektorów.
Honda Civic, Seat Exeo, Astra GTC…
Prezentacja nowej Hondy Civic wywołała spore poruszenie podczas targów we Frankfurcie. Wbrew pozorom, Civic nie zmienił się w sposób znaczący. Nadwozie prezentuje się o wiele mniej rewolucyjnie niż miało to miejsce w poprzedniej generacji. Nie powala także gama dostępnych silników, a w zasadzie silnika. Tylko jeden – 1.8 Sport, generuje 142 KM przy 6500 obr./min. (tylko dwa KM więcej od poprzednika). Kiepskie wrażenie poprawić ma rzekoma oszczędność nowej jednostki, pozwalająca na spalanie rzędu 6,1 l na 100km w trybie mieszanym. Rewolucji nie dokonają prawdopodobnie także odświeżone Exeo oraz dynamiczna Astra GTC. Samochód od Seata przeszedł drugi facelifting w ciągu dwóch lat. Tym razem zmieniono nieco kształt reflektorów i odświeżono stylistykę. Rzekomo obniżono także spalanie. Produkt Opla ma podjąć walkę rynkową z Volkswagenem Scirocco. Sukces zależeć będzie prawdopodobnie od cen poszczególnych egzemplarzy oraz terminu premiery zapowiadanej wersji z najmocniejszym silnikiem.
Koreańska ofensywa
Hyundai i30 i Kia Rio mają odmienić oblicze europejskiego rynku kompaktów
Nowa generacja Hyundaia i30 to kolejny krok w kierunku nowoczesności. Dynamiczny design, oszczędne silniki a przy tym bardzo konkurencyjna cena, przekonać mogą wielu europejskich odbiorców. Zwłaszcza w dobie kryzysu ekonomicznego. Po raz pierwszy we Frankfurcie pokazano trzydrzwiową wersję nowej Kii Rio. Mały kompakt wygląda solidnie i posiada wygodne, przestronne wnętrze. Oferowane w gamie silniki gwarantować mają niskie zużycie paliwa. Rynek sportowych kompaktów spróbuje podbić Hyundai Veloster. Auto posiada atrakcyjny design, acz nieco za słaby silnik. Jednostka 1.6 Gamma o mocy 138 KM raczej nie przyprawi fanów sportowej jazdy o palpitacje serca. Na ponad 200-konną wersję tego modelu trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.
Lexusowa hybryda
Długo oczekiwany Lexus GS450h promuje ekologiczne rozwiązania. W pełni hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem 3,5 l V6 spalać ma niewiele paliwa, gwarantując przyspieszenie do setki w niecałe 6 sekund. Oprócz GS450h, swoją europejską premierę we Frankfurcie miał także GS350 AWD. Wyposażony w mocniejszy, acz bardziej ekonomiczny silnik, sedan, prawdopodobnie nie będzie w najbliższym czasie sprzedawany w Polsce. Wśród ekskluzywnych limuzyn, znakomicie prezentowała się nowa Lancia Thema – włoska wersja Chryslera 300. Peugeot zaprezentował kolejną wersję udanego modelu 508. 508 RXH to hybryda, w której silnik elektryczny wspomagany jest przez flagową jednostkę koncernu – dwulitrowy diesel HDi. Napęd 4×4 i spalanie rzędu 4,2 l na 100 km. Brzmi obiecująco.
Mercedes SLS AMG Roadster
Nowość od Mercedesa – SLS AMG Roadster wygląda obłędnie i skrywa pod maską 571 KM. Dwumiejscowy kabriolet rozpędza się do setki w 3,8 sekundy. Silnik o pojemności 6,3 litra może nie należy do najekologiczniejszych, ale spalanie rzędu 13,5 litra w tym przypadku i tak robi pozytywne wrażenie. Ceny tego auta w Niemczech rozpoczynają się tuż poniżej granicy 200 tysięcy euro.
Duże premiery – Subaru XV i Mazda CX-5
Subaru zaprezentowało nowego crossovera o nazwie XV. Auta, które będą dostępne na rynku europejskim, otrzymają silniki boxera o mocy od 115 do 150 KM. Nowością od Mazdy jest model CX-5. W palecie jednostek napędowych tego modelu znalazł się nowy, dwulitrowy silnik 2.0 Skyactiv, który dzięki nietypowo wysokiemu stopniowi kompresji zapewniać ma dobre osiągi. Moc 165 KM i moment obrotowy 210 Nm to nie wszystko, co ma zapewnić nabywcom Mazdy przyjemność z podróżowania. Dostępny będzie bogaty pakiet wyposażenia opcjonalnego.
Obejrzyj zdjęcia z pobytu redakcji portalu przyspieszenie.pl we Frankfurcie. Zwiedź nasz facebook’owy profil i ,,polub” naszą stronę – http://www.facebook.com/media/set/?set=a.208362919230470.54069.133546890045407