Fiat Strada w polskich salonach – ceny

Fiat Professional poinformował o rozpoczęciu polskiej sprzedaży modelu Strada. Znamy też już ceny lekkiego auta dostawczego Fiata.

Fiat Strada – Working, Trekking lub Adventure

Fiat Strada - wnętrzeProdukowany w Brazylii mały ,,dostawczak” będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach wyposażenia (Working, Trekking i Adventure) i trzech wersjach nadwoziowych. Standardem jest krótka kabina, zamówić można też kabinę wydłużoną lub nowość – wersję ciężarowo-osobową z podwójną kabiną. Podwójna kabina mieści cztery osoby a ładowność wynosi 650 kg.

Nowa Strada wizualnie różni się od poprzedniej wersji przede wszystkim za sprawą odmienionego przodu. Zmodyfikowano wloty powietrza oraz światła. Efektownie wygląda wersja Adventure, gdzie wyróżnia się czarny grill i chromowane listwy.

Ładowność Fiata Strady

Fiat Strada Skrzynia ładunkowa wersji z krótką kabiną ma długość 1 685 mm. Dla kolejnych odmian ten parametr jest odpowiednio niższy (1332 i 1082 mm). Szerokość to niezmienne 1300 mm, przy czym nadkola nie będą przeszkadzać tylko na odcinku 1070 mm. Zupełnie wystarczająca dla użytkowników małego pickupa powinna być jego ładowność, która wynosi od 630 do 706 kg. Strada może też ciągnąć przyczepę o maksymalnej masie 1 000 kg.

Mały pickup Strata tylko z dieslem 1.3 Multijet

Fiat Strada Stradę można kupić tylko z silnikiem wysokoprężnym 1.3 Multijet w mocnej wersji 95 KM. Przyzwoitą dynamikę powinien zapewnić moment obrotowy 200 Nm osiągany już przy 1500 obr/min. Poprzednia wersja Straty miała 85 KM a jej spalanie wynosiło średnio 5,3 l na 100 km. Teraz wynik ten ma nie ulec zmianie, mimo wyższej mocy.

Mały samochód dostawczy Fiata nie jest pickupem, który poradzi sobie w każdym terenie, ale producent pomyślał o klientach, którzy muszą czasem poruszać się po śliskiej, czy nierównej nawierzchni. Strada w najwyższej wersji wyposażenia Adventure posiada elektronicznie blokowany mechanizm różnicowy E-Locker. Samochód posiada napęd tylko na jedną oś, ale w trudnych warunkach E-Locker pozwala przenieść moc na koło zachowujące najwyższą przyczepność. Dzięki temu można uniknąć poślizgu. E-Locker nie generuje strat ładowności, czy zwiększenia kosztów eksploatacji. Włącza się go tylko wtedy, gdy jest potrzebny a wyłączony nie powoduje zwiększenia zapotrzebowania silnika na paliwo.

Fiat Strada – ceny

Wyposażenie Strady

Fiat Strada Jak przystało na auto użytkowe, na liście wyposażenia nowego Fiata Strady próżno szukać luksusów. Każde auto ma w standardzie komputer pokładowy, ale już manualną klimatyzację, czy aluminiowe felgi tylko wersja Adventure. Dopłacać trzeba m.in. za radio CD/MP3, okno dachowe, czy kierownicę obszytą skórą. Ubogie wyposażenie bazowej Strady (Working) przekłada się na niską cenę. Jest to, w przypadku auta z krótką kabiną, 57 687 zł brutto (netto 47 900 zł). Do podwójnej kabiny trzeba dopłacić 5 tys. zł. Najlepiej wyposażoną Stradę Adventurę kupimy od 69 987 zł brutto. Jej wersja czteroosobowa kosztuje 73 677 zł (netto 59 900 zł).


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!