Fiat Freemont z napędem na wszystkie koła (AWD)
Fiat Freemont był pierwszym z serii pojazdów, które po połączeniu koncernu Fiata z Chryslerem, miały scalić ze sobą amerykańską funkcjonalność z europejskim stylem. Fiat postanowił jeszcze bardziej zamerykanizować Freemonta. Do salonów trafiła właśnie odmiana z napędem na cztery koła (AWD). Czyżby narodził się europejski Cheeroke?
Fiat Feemont – jedziemy w teren…
Freemont w wersji AWD wyposażony jest w aktywny system napędu na cztery koła typu ‚on demand‚ (w miarę potrzeby). Jest on sterowany elektronicznie poprzez wskazania stworzonych do tego celu czujników, które potrafią oszacować stopień przyczepności kół do podłoża. Czujniki odpowiadają też za rozłożenie mocy pomiędzy przednią, a tylną osią. System ten ingeruje w dołączenie napędu dla tylnych kół, gdy jedziemy po nieutwardzonym lub mokrym podłożu, np. śniegu czy błocie. Jednak nie tylko podczas jazdy w terenie będziemy mogli skorzystać z korzyści płynących z poruszania się samochodem z napędem 4×4. Również w przypadku jazdy na asfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach). Niestety Freemont mimo masywnego wyglądu nie jest autem stworzonym do terenowych przepraw. Nie będzie posiadał bowiem np. możliwości manualnego zblokowania napędu na obie osie.
Dwa silniki do wyboru – debiut Pentastara
Samochód może być napędzany przez jedną z dwóch jednostek napędowych: turbodoładowanego diesla Multijet 2.0 l o mocy 170 KM lub 280–konnego „benzyniaka” Pentastar, o pojemności 3.6 litra. Oba silniki współpracują z nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną.
Freemont 4×4- cena
Benzyna od 125 990 zł, diesel od 140 990 zł
Tańszą wersją Fiata Freemont’a z napędem na cztery koła będzie ta wyposażona w amerykańskiego Pentastara. Jej cena to 125 990 zł. Za diesla trzeba zapłacić 140 990 zł, co czyni niemałą różnicę. Samochody z napędem AWD są dostępne tylko w bogatej wersji wyposażenia Longue. Pentastera nie można zamówić z wersją 4×2. Najtańsza odmiana Freemont’a na polskim rynku kosztuje obecnie 102 990 zł (2.0 Multijet 140 KM 4×2).
Misja Freemont’a: zwiększenie sprzedaży
Nowa wersja AWD ma szansę dotrzeć do szerszego grona klientów a tym samym zwiększyć sprzedaż tego modelu na rynku polskim, na którym samochody z napędem na 4 koła cieszą się coraz większą popularnością. Freemont w krótkim czasie stał się przebojem na rynku włoskim, gdzie stał się najpopularniejszym autem siedmiomiejscowym. Włosi złożyli już 25 tys. zamówień na nowy samochód Fiata.