Fiat 500L – pierwsze oficjalne zdjęcia
Fiat zaprezentował w końcu pierwsze oficjalne zdjęcia pięciodrzwiowej odmiany miejskiego Fiata 500. 500L będzie miał swoją premierę 6 marca podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie.
Fiat 500L – large 500
Literka ,,L” w nazwie nowego Fiata to po prostu skrót od przymiotnika ,,large” (wielki). Nie pierwszy raz w historii będziemy więc mieć do czynienia z ,,dużym Fiatem”. Pięciodrzwiowa odmiana małej 500 zostanie oparta na sporo większej płycie podłogowej niż pierwowzór – tej samej co Grande Punto. Będzie wpisywała się w kategorię minivanów (MPV). 500L ma z założenia łączyć wszystkie pozytywne cechy aut różnego typu. Ma zapewniać komfort jazdy niczym SUV, dobrze radzić sobie w mieście, dzięki rozmiarom i wydajności kompaktu oraz zapewniać dużą przestrzeń dla pasażerów, jak typowy minivan.
Design Fiata 500L
500L stanie na pograniczu segmentów, stanowiąc alternatywę dla pojazdów znajdujących się już na rynku. Ze względu na unikalny design, wielu obserwatorów upatruje w nim konkurenta dla Mini Countryman‚a. 500L posiada duże przednie i tylne reflektory, wkomponowane podobnie jak w małej 500. Posiada też, charakterystyczną dla minivanów, dużą przednią szybę. Jego wymiary to: 414 cm długości, 178 cm szerokości i 166 cm wysokości.
500L – nawiązanie do 600 Multipla z lat 50.
Pięciodrzwiowa odmiana 500 zadebiutuje podczas marcowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Fiat planuje pójść jeszcze dalej w modyfikacjach 500. Powstanie także siedmioosobowa odmiana tego auta. W jaki sposób Włosi chcą przerobić małe auto miejskie na vana? Fiat w przeszłości dokonywał już podobnych rzeczy. W latach 50. na bazie małego auta segmentu A – 600 (następcy popularnego Topolino), wyprodukowano model 600 Multipla. Był to sześcioosobowy samochód miejski. Używano go najczęściej jako taksówki. Fiat oficjalnie przyznał, że 500L jest bezpośrednim nawiązaniem do tej trochę już zapomnianej legendy.
TwinAir i Multijet pod maską 500L
Produkcją nowego Fiata zajmą się zakłady w Kragujevac, w Serbii. 500L pojawi się na rynku europejskim w ostatnim kwartale 2012 r. W momencie debiutu będzie posiadał w palecie jednostek silnikowych dwa motory benzynowe – 0.9 TwinAir i 1.4 l oraz turbodiesla 1.3 MultiJet II generacji.