Auris – nowa hybryda w rodzinie Toyoty
Rodzina hybrydowych modeli Toyoty powiększyła się, jednak jeśli chodzi o innowacyjność układu hybrydowego, to nie możemy liczyć na nowości. Pod maską hybrydowej Toyoty Auris pracuje elektryczno – benzynowy system, który znamy już z modelu Priusa.
Istnieje co prawda wiele poprawek, m. in. w aerodynamice auta: duży tylny spoiler oraz wyprofilowany przód, dzięki czemu auto jest jeszcze bardziej wydajne.
Hybrydowa Toyota Auris jest wyposażona w 1,8-litrowy napęd benzynowy, który potrafi rozwinąć moc 134 KM.
Jeśli chodzi o osiągi, to „ekologiczna” Toyota przyspiesza do 100km/h w 11,4 sekundy i jest w stanie rozpędzić się do 180km/h.
Czy Auris Hybrid jest naprawdę zielona? Przy 15 – calowych kołach średnie spalanie wynosi 3,8 l na 100 km, a emisja CO2 wynosi 89 g/km. Kierowca będzie mógł wybrać kilka trybów jazdy: Eco dla maksymalnej wydajności, Power dla większej mocy i EV do wykorzystania w pełni elektrycznego systemu (który działa w zasięgu dwóch kilometrów przy prędkości 50 km/h).
Toyota Auris jest produkowany w Wielkiej Brytanii i do sprzedaży ma trafić w drugiej połowie 2010 roku.
Rywale
Ford Focus ECOnetic o mocy 110 KM przy emisji 99g/km – 20, 427 funtów – dobry, ale droższy
Honda Insight 1.3 ES-T o mocy 88 KM przy emisji 105g/km – 19 303 funtów – dobrze wyposażony, ale ze słabszym silnikiem
Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion o mocy 106 KM przy emisji 107g/km – 19 195 funtów – wysoka oszczędność, ale bez pójścia „na całość”
Nowy model Toyoty w Wielkiej Brytanii będzie kosztował 18 950 funtów.