Audi pokazało nowe A5
Podczas prezentacji zorganizowanej dla polskich dziennikarzy, Audi pokazało nowe wersje A5. Auta przeszły niedawno drobny facelifting.
Rodzina A5 z drobnymi zmianami
Zewnętrzne różnice pomiędzy nowym a ,,starym” Audi A5 dostrzegą tylko najzagorzalsi smakosze aut z Ingolstadt. Nieznacznie zmieniła się atrapa chłodnicy, zderzak, reflektory posiadają teraz światła do jazdy dziennej. System adaptive light zapewniający dynamiczne doświetlanie zakrętów i pobocza jest dostępny za dopłatą. Tylne reflektory także zmieniły swój kształt, co walnie przyczyniło się do zmiany długości nadwozia. A5 jest teraz dłuższe. O milimetr…
Większy wybór dodatków do Audi A5
Podczas prezentacji, Audi chwaliło się wydłużoną listą opcji wyposażenia A5. Obecnie dostępnych jest aż 16 kolorów nadwozia i 4 kolory dachu w przypadku wersji cabrio. Klient może teraz na więcej sposobów konfigurować wnętrze samochodu. Pojawiły się nowe kolory tapicerki, kierownice i chromowane dodatki. Nawet w wersji standardowej, wnętrze A5 uległo delikatnej modernizacji. Jest więcej chromowanych wstawek, nowy kluczyk i gałka automatycznej skrzyni biegów. Zmieniono kształt niektórych przycisków i kolory podświetlenia wyświetlaczy.
Od 170 KM do 272 KM – silniki Audi A5
Odświeżone Audi A5 są wyposażone standardowo w system Start&Stop oraz układ rekuperacji energii. Najsłabsza jednostka benzynowa 1.8 TFSI generuje 170 KM. Podczas prezentacji przekonywano, że A5 z tym silnikiem, przy oszczędnej jeździe może spalać średnio 5,7 litra paliwa na 100 km. To duży postęp w stosunku do poprzednika. Potencjał auta dużo lepiej wykorzystuje nowa jednostka 3.0 TFSI. V6-tka wyposażona w kompresor zapewnia 272 KM.
Najmniej paliwa spalają oczywiście diesle. 3.0 TDI (204 KM) ma zadowalać się skromną ilością 4,9 litra paliwa na 100 km (w Audi A5 Coupe).
Audi A5 i trzy skrzynie
Tradycyjnie już, Audi oferuje swoje auto z trzema przekładniami do wyboru. W ofercie znajduje się sześciobiegowa skrzynia manualna i bezstopniowy Multitronic plus dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa skrzynia S-tronic. Ta ostatnia dostępna jest tylko z napędem na obie osie – quattro. Także tradycyjnie na listę wyposażenia dodatkowego wpisano wiele systemów ułatwiających jazdę i zapewniających bezpieczeństwo. Za dodatki trzeba słono płacić. Np. system audio z nawigacją MMI Navigation plus, wymaga dopłaty 13 550 zł.
Ceny Audi A5
Najtańsze Audi A5 Sportback 1.8 TFSI kosztuje 138 500 zł. Bazowa wersja Coupe z tym samym silnikiem to wydatek 142 500 zł, natomiast za model Cabriolet trzeba zapłacić przynajmniej 162 900 zł. Wersje, które nie tylko wyglądają, ale także znakomicie jeżdżą kosztują sporo więcej. Np. za A5 Sportback z silnikiem 2.0 TFSI i napędem quattro, zapłacić trzeba 180 200 zł a za najmocniejszego diesla w Coupe (quattro, S-tronic), 233 300 zł. Gdy doliczymy do tego ceny kosztownych dodatków przekonamy się, że Audi A5 to naprawdę auto tylko dla zamożnych klientów.
zdjęcia: Mototarget.pl