Akumulator Chevroleta Volta ma starczyć na 8 lat!
Chevrolet udziela osiem lat lub 100 000 mil standardowej gwarancji na akumulator Volta.
Chevrolet Volt będzie sprzedawany amerykańskim klientom z gwarancją na zaawansowany akumulator litowo-jonowy – nic nadzwyczajnego? Nic poza tym, że będzie to okres ośmiu lat lub przebieg 100 000 mil (160 000 km). To najdłuższa w branży motoryzacyjnej gwarancja dotycząca pojazdu z napędem elektrycznym, którą można bezpłatnie przenieść na kolejnych użytkowników pojazdu.
Kompleksowa gwarancja na akumulator modelu Volt obejmuje wszystkie 161 zastosowanych w nim elementów, z których 95% zostało zaprojektowanych i skonstruowanych przez koncern GM, jak również układ zarządzania temperaturą, układ ładowania oraz elementy napędu elektrycznego.
Volt jest pojazdem z napędem elektrycznym, który udowodnił, że może pracować w najróżniejszych warunkach klimatycznych i jezdnych. Przez pierwsze 60 kilometrów Volt zasilany jest wyłącznie energią elektryczną pochodzącą z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Nie korzysta przy tym z paliwa i nie emituje zanieczyszczeń. Z chwilą osiągnięcia niskiego poziomu naładowania zastosowanego w Volcie akumulatora litowo-jonowego niezauważalnie uruchamiany jest silnik/generator rozszerzający zasięg pojazdu do nieco poniżej 500 kilometrów przy pełnym zbiorniku paliwa.
Akumulator zaprojektowano tak, aby gwarantował niezawodność działania już od momentu jego podłączenia, w temperaturach od -25 do +50 stopni Celsjusza. W niskich temperaturach akumulator zostaje wstępnie podgrzany w trakcie ładowania, co zapewnia mu pełną moc. W temperaturach wysokich – stanowiących dla akumulatora największe wyzwanie – można go schłodzić w trakcie ładowania. Zastosowany w Volcie układ zarządzania temperaturą można również doładować w trakcie jazdy, wykorzystując w tym celu akumulator lub silnik/generator.
Zastosowany w Volcie system zarządzania pracą akumulatora monitoruje go w czasie rzeczywistym w sposób ciągły, zapewniając tym samym optymalne parametry jego pracy.
Stosowana przez koncern GM pryzmatyczna konstrukcja ogniw oraz skład chemiczny stosowany przez LG Chem (spinel manganowy, lit, jon) mają zagwarantować długowieczność i wysoką moc przy odpowiednio utrzymywanej temperaturze. Pozwala to na uzyskanie lepszego przyspieszenia pojazdu oraz zwiększenie siły hamowania odzyskowego, a tym samym poprawę parametrów jezdnych. Pełne ładowanie lub rozładowanie akumulatora skraca jego żywotność. Zastosowany w Volcie system zarządzania energią ma nie dopuścić do pełnego naładowania lub rozładowania akumulatora.
Należąca do koncernu GM fabryka w Brownstown, która produkcję prototypowych akumulatorów rozpoczęła już w styczniu, wkrótce rozpocznie regularną produkcję akumulatorów.
8 lat to sporo czasu – czy oby marka nie jest za pewna tego, co stanie się w ciągu tego czasu z tymi wspaniałymi akumulatorami? Biorąc pod uwagę użytkowanie takiego akumulatora przez różnych klientów, skutki też mogą okazać się różne. No cóż… pożyjemy… zobaczymy…