Najlepszy kwartał w historii niemieckiego producenta

AUDI kontynuuje swój dynamiczny rozwój. Dostarczając klientom 346 100 samochodów i osiągając wzrost rzędu 10,8 procent odnotowało najlepszy kwartał w historii firmy. Najbardziej przyczynił się do tego marcowy wynik sprzedaży 143 500 pojazdów (wzrost o 14,1 procent). Jeszcze nigdy nie sprzedano tak wielu samochodów w ciągu jednego miesiąca. Wzrost w miesiącach styczeń – marzec wynikał przede wszystkim ze sprzedaży w USA i w Chinach, gdzie Audi osiągnęło rekordowe wyniki. Także w Europie Wschodniej oraz na rodzimym, niemieckim rynku firma odnotowała wzrost.

Informacja: Audi

Audi wzrost sprzedaży

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Rok 2012 rozpoczął się dla nas bardzo pomyślnie. Również w najbliższych miesiącach spodziewamy się dalszego wzrostu”, powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu AUDI AG ds. Sprzedaży i Marketingu. „Począwszy od drugiej połowy roku największy wpływ na sprzedaż będą miały z pewnością, nowy model A3 oraz kolejna generacja A6L wprowadzana właśnie w Chinach.” Wydłużona wersja biznesowej limuzyny jest tam liderem w swojej klasie.

Audi w Chinach zanotowało najlepszy kwartał w historii sprzedaży w tym kraju, osiągając wzrost 40,5 procent. Koncern dostarczył klientom o 25 941 samochodów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Produkowane na miejscu modele A4L, A6L i Q5 stanowiły największą część z 31 505 sprzedanych tam w marcu pojazdów (wzrost o 37 procent). W porównaniu do marca 2011 roku, na SUV’a Audi zdecydowało się 4674 nowych klientów (wzrost o 139,9 procent). Co więcej, Chiny są głównym rynkiem dla Audi A8. Ponad 40 procent sprzedanych luksusowych limuzyn trafia do Państwa Środka.

Modele klasy wyższej przyczyniają się do ekspansji marki z czterema pierścieniami także w USA. W pierwszych trzech miesiącach przekazano klientom niemal dwukrotnie więcej A6 niż w tym samym czasie rok wcześniej (wzrost o 87,3 procent, do 3 581 sztuk). W pierwszym kwartale Audi sprzedało w Stanach Zjednoczonych 29 470 samochodów. Jest to wzrost o 16,1 procent i najlepszy wynik w historii firmy w tym kraju. Tylko w marcu, sprzedaż powędrowała o 18 procent w górę, do 11 585 sprzedanych pojazdów. Również dwucyfrowo przedstawiają się wyniki sprzedaży na poszczególnych rynkach na kontynencie: w Kanadzie sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 23,3 procent, w Brazylii o 37,3 procent, w Argentynie o 49,3 procent.

W Niemczech zintensyfikowano sprzedaż, odnotowując wzrost o 4,8 procent, do 25 140 pojazdów dostarczonych klientom w ubiegłym miesiącu. W ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wzrost wyniósł łącznie 3 procent, co odpowiada 57 976 sprzedanym w tym kwartale samochodom. Znaczny udział miała w tym rodzina A6, z 12 448 sztukami tego modelu przekazanymi klientom (wzrost o 74 procent). Szczególnie popularna w Niemczech pozostaje wersja Avant, również nowej generacji – dwie trzecie wszystkich kupujących A6 zdecydowało się na kombi.

Także w Europie zarysował się pozytywny dla producenta z Ingolstadt trend. Mimo że Audi zakończyło pierwsze trzy miesiące na lekkim minusie, rzędu 0,1 procent, firma odnotowała wzrost sprzedaży w marcu – o 7 procent w stosunku do lutego. Ten trend można zawdzięczać w szczególności wzrostom na trzech ważnych rynkach. W Wielkiej Brytanii sprzedaż w marcu wzrosła o 8,6 procent do 23 062 sztuk. We Francji o 5,4 procent do 6219 samochodów. W Rosji Audi było szczególnie silne – liczba aut dostarczonych klientom w ubiegłym miesiącu wzrosła o 99,9 procent do 3 404. Najpopularniejsze w Rosji modele to: nowa generacja rodziny A5, SUVy oraz nowe A6.

Ważny wkład do rekordu w pierwszym kwartale, wniosły także Indie i Korea Południowa. Sprzedaż Audi w Indiach wzrosła od stycznia do marca do 2 269 samochodów (wzrost o 40,8 procent). W Korei Południowej Audi zanotowało wzrost o 41,7 procent do 3 365 samochodów.

Informacja: Audi


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!