Najbardziej oczekiwane samochody 2012 roku – samochody o wysokich osiągach cz. 1/2

W kolejnej części przedstawiamy najbardziej wyczekiwane supersamochody oraz bardzo mocne i szybkie wersje ”zwykłych” aut.

Rok 2012 pełny będzie premier bardzo szybkich samochodów z Ingolstadt – długo wyczekiwane Audi RS4 oraz bardzo mocne sedany Audi

Nowoczesny silnik V8 4.0 TFSI zagości pod maską każdego supersedana Audi – S6, S7, S8

 

Nowy silnik Audi to prawdziwy majstersztyk. Audi dowodzi, że czterolitrowe V8, stworzone przy w współpracy z Bentleyem (silnik 4.0 TFSI będzie dostępny także w modelu Continental) może być oszczędne. Jak deklaruje producent, nowy silnik będzie potrzebował jedynie niecałe 10 litrów benzyny na 100 kilometrów. Przy mocy 420 KM i 550 Nm jest to wynik wręcz niewyobrażalny. Silnik ten wykorzystuje najnowsze technologie – nie tylko system rekuperacji (odzyskiwanie energii z hamowania) i Start&Stop, ale także system zarządzający cylindrami, który gdy kierowca nie wykorzystuje w pełni potencjału auta, odłącza cztery cylindry. Sportowe sedany Audi różnią się od siebie w takim stopniu jak każdy samochód tej marki – nawet pomiędzy A3 i A8 można dostrzec pokrewieństwo w designie. S6 i S6 Avant (prezentacja) są chyba najmniej poruszającymi autami w tym gronie, ot taki typowy nie rzucający się w oczy sedan i kombi z mocnymi silnikami – prawdziwi pożeracze autostrad. S7 (więcej) jest limuzyną o najbardziej agresywnym i sportowym wyglądzie – takie ”coupepodobne” A8.

S8, jak przystało na flagowy model marki z czterema pierścieniami, wygląda bardzo dostojnie i reprezentacyjnie, a także posiada najmocniejszy silnik z owej trójki. Motor w S8 osiąga moc 520 koni mechanicznych.

Osiągi supersedanów z Ingolstadt prezentują się dobrze. Przyspieszenie do 100 km/h : S8 – 4,2 s; S6 – 4,8 s; S6 Avant, S7 – 4,9 s.  Zgodnie z paktem zawartym w 1988 roku miedzy Audi i Mercedesem, prędkość zostanie ograniczona elektronicznie – do 250 km/h (pakt został w 2009 roku zerwany, ale producenci postanowili nie zmieniać zwyczaju ograniczania prędkości – nie dotyczy to aut stricte sportowych m.in R8 i SLS).

Nowe modele z silnikiem 4.0 V8 zostaną pokazane na Salonie Samochodowym w Genewie.

 

Audi RS4 wystąpi tylko i wyłącznie w wersji Avant – jedynie poprzednia, trzecia generacja tego auta (B7) występowała w nadwoziu sedan

 

Audi zaprezentuje następce bardzo lubianego RS4 poprzedniej generacji w Genewie – gdzie z pewnością auto będzie jedną z gwiazd. Tak jak w pierwszej odsłonie wyczynowego A4 (B5) nowy model wystąpi jedynie jako kombi. I to dość zwariowane! Dlaczego wykluczono model sedan? Niemcy twierdzą, że był by on bezpośrednim konkurentem dla 333 konnego S5 Sportback (test). Sercem nowego ”wariata” od Audi będzie, jeden z najlepszych silników w historii niemieckiej marki, motor 4.2 V8. ‚‚V-ósemka” zostanie zapożyczona z modelu RS5 i będzie dysponować mocą 450KM. Osiągi powinny być nieznacznie lepsze od modelu poprzedniego (4,7 s do 100km/h), ponieważ RS4 stanie w szranki m.in z Mercedesem C63 AMG (4,5 s do 100 km/h). Audi RS4 trawi do sprzedaży w okolicach Czerwca.

W 2012 roku światło dzienne ujrzy także Bentley Continental (więcej) z nowym silnikiem. Jak wspominaliśmy wyżej, model ten zostanie wyposażony w silnik 4.o TFSI o mocy 500 KM, co pozwoli na sprint do ”setki” w nieco poniżej 5 sekund.

 

Do salonów w 2012 roku trafi najnowsze Porsche 911, niedawno przedstawiony Mercedes SL oraz potężne BMW M6

 

W nowym BMW M6 potężne pięciolitrowe V10 zostanie zastąpione silnikiem znanym z najnowszego wcielenia BMW M5

BMW grubą kreską oddzieliło nową linię stylistyczną swoich modeli od projektów kontrowersyjnego Chrisa Bangle’a. Poprzednie BMW M6 budziło szacunek ogromnym silnikiem V10 i  swoimi 507 KM, ale traciło nieciekawym wyglądem. Nowy model wyglądać będzie z pewnością bardziej dostojnie i elegancko – najnowsza seria 6 wygląda naprawdę dobrze. Trudno, żeby nie było tak też z topową ”eMką”. Silnik, który w bawarskich zakładach inżynierowie wszczepią do nowego M6, to podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4.4 litra i mocy 560KM znana z modelu M5 F10. Osiągi z pewnością będą ”zadowalające” – w końcu M5 rozpędza się do setki w 3,9 s! M6, prócz rzecz jasna wyglądu, od ”eMpiątki” różnić będzie się także charakterem, który w tym luksusowym coupe ma być jeszcze bardziej skoncentrowany na przyjemności z prowadzenia. Do sprzedaży trafi jeszcze w tym roku, a wraz z modelem Coupe pojawi się także wersja Cabrio.

Wygląd przodu budzi kontrowersje.”Twarz” nowego Mercedesa SL350 nie ukrywa swojego zdziwienia

 

Mercedes SL poprzedniej generacji był ciężkim i luksusowym roadsterem. Nowy model, mimo iż dalej pozostał luksusowym krążownikiem, bardziej zasługuje na nazwę SL (Sport Leicht), gdyż jest lżejszy o 125 – 140kg (w zależności od wersji). Jest to zasługa karoserii zbudowanej w całości z aluminium – pierwszy taki Mercedes – Benz w historii. Nowy model zostanie wyposażony, tak jak poprzednio, w twardy składany dach. Mercedes SL (prezentacja) zostanie odziany w ”ciepły szalik” – gorące powietrze wydmuchiwane z zagłówków pozwala cieszyć się jazdą bez dachu nawet w mniej sprzyjających warunkach pogodowych. Podstawowa wersja SL350 posiada silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.5 i mocy 306 KM – pozwoli to na osiągniecie ”setki” w 5,9 sekundy. W ciągu roku zadebiutować ma także SL w topowej wersji AMG. Inżynierowie z Affalterbach wyposażą tego luksusowego roadstera w monstrualny motor o pojemności 6.o l.

Całkiem nowy czy może po grubszym faceliftingu? Nowe Porsche 991 kurczowo trzyma się swoich korzeni

 

Mimo, że nowe 911 oficjalnie pokazano na salonie we Frankfurcie w ubiegłym roku, to do salonów trafi dopiero w drugiej połowie tego roku. Nowe Porsche, model 991, nieznacznie rożni się od poprzednika (997) pod względem wyglądu zewnętrznego. Upodobniono go do nowoczesnego auta koncepcyjnego marki – 918 Spyder. Inaczej jest z wnętrzem, które przypomina teraz to z Panamery – wygląda ono imponująco. Porsche 991 (prezentacja) jest szersze i niższe od swojego poprzednika, oraz posiada mocniejsze i bardziej ekologiczne silniki. Bazowe modele Carrera i Carrera S posiadają jednostki napędowe o pojemności odpowiednio 3.4 litra (350 KM) oraz 3.8 litra (400KM) – oba to oczywiście motory typu boxer. Bardzo ciekawym, oraz zapewne skłaniającym niektórych do refleksji, zabiegiem jest wprowadzenie przez Porsche pierwszej na świecie siedmiobiegowej manualnej skrzyni biegów, firmy ZF. Czy to potrzebne? Na pewno pomoże to w ograniczeniu spalania na autostradach. Tak więc ”nowe” 911 wprowadza trochę świeżości, ale pozostaje wierne oryginałowi z 1963 roku.

 

cdn.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!