Skoda – nowe silniki dla Octavii, Yeti i Superb
Škoda Auto zaprezentowała zmiany dotyczące modeli ze swego portfolio, które zostaną wprowadzone dla roku modelowego 2011. Będą one dotyczyły głównie silników – nowe jednostki napędowe oparte są na nowoczesnej technologii common rail, która zastąpi dotychczas stosowany system pompowtryskiwaczy.
W końcu będą dostępne wersje Skody Octavii i Yeti z napędem na 4 koła, skrzynią DSG i nowoczesnym silnikiem 2.0 TDI CR!
Do portfolio silników przygotowanych dla Octavii, dołączy nowa jednostka wykorzystująca technologię common rail – 2.0 TDI CR DPF/140 KM która zastąpi dotychczasową, o identycznej mocy – 2.0 TDI PD. Nowy silnik będzie dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną przekładnią z napędem na przednie koła. W późniejszym czasie, będzie oferowany również z automatyczną przekładnią DSG i napędem na wszystkie koła.
Gama silników dostępnych dla Yeti poszerzy się o nowoczesną jednostkę 1.4 TSI 122 KM dostępną z manualną przekładnią i napędem na przednią oś. Ponadto, klienci będą mogli wybrać silnik 2.0 TDI CR DPF/140 KM z napędem na cztery koła z przekładnią manualną lub automatyczną przekładnią DSG. Oprócz tego, producent przygotował kolejną generację silnika 2.0 TDI CR DPF/170 KM, który będzie oferowany z przekładnią manualną i napędem na cztery koła.
Superb sedan i Superb Combi, flagowe modele marki, będą wyposażone w benzynową jednostkę 2.0 TSI 200 KM i sześciobiegową automatyczną przekładnią DSG
„Wszystkie nowe silniki wpisują się w trend downsizingu, czyli oferują maksymalną wydajność przy mniejszej pojemności silnika. Nowe technologie, takie jak common rail (system bezpośredniego wtrysku paliwa), pozwalają nam w dalszym ciągu redukować poziom emisji spalin i poziom zużycia paliwa. Dzięki temu możemy oferować naszym klientom mocne i jednocześnie oszczędne, przyjazne środowisku silniki,” powiedział Eckhard Scholz, Członek Zarządu Škoda Auto, odpowiedzialny za Rozwój Technologiczny.
Nie podano jeszcze cen oraz specyfikacji technicznej nowych modeli.