Najlepszy kompakt roku według Polaków
Kolejne wyróżnienie dla Alfy Giulietta! Rekordowy wzrost sprzedaży w Polsce zbiegł się z prestiżową nagrodą przyznawaną przez Czytelników magazynu „Auto Motor i Sport”, którzy drugi rok z rzędu uznali przebój Koncernu Fiat – Chrysler za najlepszy samochód w klasie kompakt: Złoty medal i tytuł „Best Cars 2012″ zdobyła Giulietta.
Informacja: Fiat
Redakcja magazynu „Auto Motor i Sport” ogłosiła wyniki plebiscytu „Best Cars 2012″. W tym prestiżowym plebiscycie w tym roku wzięli udział czytelnicy z 14 krajów europejskich, którzy w sumie oddali 175 070 głosów. W 10 kategoriach do konkursu stanęło 311 samochodów, a Czytelnicy z Polski oddali ponad 4200 głosów.
W klasie kompaktów tytuł „Najlepszego Samochodu Roku”, Czytelnicy polskiego wydania magazynu przyznali Alfie Romeo Giulietta. To piękne włoskie auto o sportowym charakterze drugi rok z rzędu nie dało szans rywalom w swojej kategorii.
Kategoria C: samochody kompaktowe
1. Alfa Romeo Giulietta – 16,1%
2. Ford Focus – 10,9%
3. BMW serii 1 – 8,8%
Co ważne Alfa Romeo została uznana za „miss” motoryzacji – zdaniem niemal 50 proc. osób głosujących w plebiscycie, samochody legendarnej marki z Mediolanu mają najbardziej stylowy wygląd. Auta ze scudetto na masce zostały uznane za znacznie piękniejsze, niż propozycje Jaguara i Audi, które zajęły lokaty za Alfą kolejno na drugim i trzecim miejscu.
Alfa Romeo znalazła się także na podium jako jedna z trzech marek najbardziej lubianych przez polskich kierowców.
Taka opinia Czytelników magazynu „Auto Motor i Sport” i fanów motoryzacji potwierdza sukces rynkowy Giulietty. W roku 2011 zarejestrowano około 80 tys. sztuk kompaktowej Alfy w Europie, z czego 45% (ok. 35 tys.) w samych tylko Włoszech. Najwyższą liczbę rejestracji na rynkach zagranicznych Alfa Giulietta osiągnęła we Francji (ponad 9200 szt.), Wielkiej Brytanii (ponad 7000 szt.) oraz w Niemczech (ponad 6300 szt.).
W Polsce „Alfiści” zakupili 927 szt. tego modelu, a marka Alfa Romeo odnotowała wzrost sprzedaży o 38%. Od czasu premiery Giulietty, napływające z całego świata zamówienia opiewają już na niemal 140 tyś. sztuk tego samochodu. Preferowane są droższe, bogato wyposażone wersje modelowe:
„Alfa Romeo Giulietta bezsprzecznie podbiła serca polskich kierowców czego najlepszym dowodem jest rekordowy niemal 40% wzrost sprzedaży i kolejna już nagroda na jej koncie – tym razem przyznana przez Czytelników magazynu „Auto Motor i Sport” w dodatku drugi rok z kolei. Giulietta to przełomowy model w historii Alfy. Cieszy nas fakt, że niemal 98% użytkowników wyraża zadowolenie z zakupu i eksploatacji i niemal wszyscy (90%) skłonni są polecić zakup Giulietty innym – to 15% powyżej statystycznej średniej dla nowych modeli wkrótce po wprowadzeniu ich na rynek. Kierowcy w rozmowach wśród najbardziej satysfakcjonujących cech Giulietty wymieniają wspaniałe prowadzenie, system DNA który pozwala na zmianę nastawów auta, niskie zużycie paliwa dla silników o mocy 170 KM. Jesteśmy dumni z tego, że zadowolenie Alfistów rośnie wraz z przejechanymi kilometrami.” – powiedział Leszek Sukiennik, Dyrektor Marki Alfa Romeo na rynku polskim.
Alfa Romeo Giulietta to nie tylko piękny ale praktyczny, przestronny i bezpieczny samochód. Pod maską Giulietty pracują znakomite silniki benzynowe z technologią MultiAir i wysokoprężne jednostki MultiJet drugiej generacji. Subtelne kształty kryją także ustawną przestrzeń bagażową – regularny kształt przy szerokości pomiędzy wnękami kół 1023 mm skutkuje maksymalną pojemnością ładunkową 350 litrów. W każdej wersji tego auta o bezpieczeństwo pasażerów dbają seryjnie montowane systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego.Na liście strażników są m.in.:
– układ Alfa DNA wraz z samoblokującym elektronicznym mechanizmem różnicowym Q2 (powoduje transfer momentu obrotowego na koło zewnętrzne podczas pokonywania zakrętów, by uniknąć podsterowności i zwiększyć trakcję dla poprawy kierowalności)
– system PreFill (zapewniający przyspieszenie działania układu hamulcowego w sytuacjach awaryjnych)
– silniki serii MultiAir, w których zastąpiono klasyczny wałek rozrządu układem elektrohydraulicznym, dzięki czemu uzyskano najbardziej płynną zmianę faz rozrządu.
– oraz system aktywnych zagłówków anti-whiplash, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (dla foteli przednich), sześć poduszek powietrznych w standardzie wyposażenia, system stabilizacji toru jazdy VDC (ESP).
Tego rodzaju wyposażenie zapewnia udowodniony przez niezależnych ekspertów rekordowy poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego. Przypominamy, że Alfa Giulietta została uznana za najbezpieczniejszy samochód kompaktowy hatchback w historii testów EuroNCAP.
Informacja: Fiat