Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się dość wcześnie. Zaczęło się od okazjonalnej jazdy motorynką jak miałem ok 10 lat. Szybko odkryłem zalety i wady pojazdu, pojawił się wówczas pomysł – do przemieszczania się po wiejskich drogach potrzebny jest motocykl crossowy…
Zaczynamy długodystansowy test ciekawej wersji Skody Octavii 1.4 TSI DSG po face-liftingu. Prezentowane auto zostało wyposażone w ciekawy silnik 1.4 TSI o mocy 122 KM oraz siedmiobiegową skrzynię DSG. Funkcjonalne nadwodzie w wersji Ambiente posiada dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz funkcjonalny – 580 litrowy bagażnik.
Przetestowaliśmy Toyotę Avensis na dystansie 130 tys. kilometrów. Auto przejechało cały dystans bez poważnych awarii, nie obyło się niestety bez drobnych usterek…
92-konny Peugeot 207 1.6 HDI jest jednym z najbardziej oszczędnych aut dostępnych na rynku. Najważniejsze, że obiecywane przez producenta spalanie ( 4,4 l / 100km) jest możliwe do osiągnięcia w praktyce!
Już w przyszłym roku, Peugeot zaprezentuje następcę wysłużonego modelu 207, czyli 208. Zanim jednak to się stanie warto przyjrzeć się temu, co znajduje się w obecnej ofercie. A jest tam kilka ciekawych wersji – na przykład testowany przez naszą redakcję 207 SW Outdoor.
Peugeot RCZ w najmocniejszej wersji z silnikiem 1.6 THP 200 KM doskonale wypada w roli obiektu westchnień właścicieli zwykłych kompaktów, rodzinnych kombi, czy vanów. Sprawdziliśmy, czy sportowy supersamochód jeździ równie dobrze jak wygląda. Niestety kilkudniowy test nie pozwolił wyleczyć się z marzeń. RCZ to po prostu fantastyczne auto.
Czy w kombi, opartym na aucie kompaktowym można legalnie przewieźć siedem osób? Tak, pod warunkiem, że jest to Peugeot 308 SW. Przetestowaliśmy przestronne kombi, wyposażone w ekonomiczny silnik wysokoprężny 1.6 e-HDi o mocy 112 KM.
W mazurskim Zamku Ryn, Peugeot zorganizował oficjalną prezentację swojego nowego modelu – 208. W celu bliższego poznania samochodu i odbycia jazd testowych, do malowniczego hotelu zjechali dziennikarze z całej Polski. Dotarliśmy tam i my.
Nowe modele samochodów ,,pęcznieją” – są coraz większe, cięższe, droższe…Peugeot wprowadzając model 208 nie chce iść po najmniejszej linii oporu,. Nowy model ma być przestronniejszy, ale lżejszy, ma się lepiej prowadzić, ale zużywać mniej paliwa – czy to w ogóle jest możliwe?
Jeździłem wieloma autami, sam miałem kilkanaście, dodatkowo ponad 200 jazd testowych. Wszystko od Malucha do Audi R8. Jednak wciąż mi brakuje jednego testu, długodystansowego, rocznego testu ,,taniej” hybrydy z prawdziwego zdarzenia. Najlepiej, Toyoty Auris Hybrid w wersji kombi…