IAA Frankfurt 2011 – nowości
Podczas Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej IAA 2011 we Frankfurcie, zaprezentowano wiele długo oczekiwanych nowości. Przedstawiamy nowe auta, które już wkrótce powinny znaleźć się w sprzedaży, także w polskich salonach.
Nowe maluchy, czyli Up!, Panda i Yaris
Segment miejskich samochodów po frankfurckich targach wzbogaci się o kilku nowych przedstawicieli. Volkswagen zaprezentował następcę Foxa, czyli model o nazwie Up!. Mały, ekonomiczny Volkswagen na razie posiadać będzie mógł dwie jednostki napędowe. W przyszłości ma być ich więcej (w tym wersja elektryczna oraz napędzana lpg). O kolejny sukces rynkowy walczyć będzie odświeżony wizualnie i wyposażony w nowe silniki (m.in. Twin Air), Fiat Panda. Od pierwowzoru różnić będzie się także kolejna edycja Toyoty Yaris. Różnić przede wszystkim nieco bardziej dynamiczną konstrukcją nadwozia oraz nowym zagospodarowaniem i wykończeniem wnętrza. Zegar umieszczony został tym razem nie centralnie a tradycyjnie – za kołem kierownicy. Facelifting przeszło także Renault Twingo. Francuskie auto miejskie doczekało się efektownej atrapy chłodnicy oraz podwójnych reflektorów.
Honda Civic, Seat Exeo, Astra GTC…![Honda Civic Honda Civic](http://przyspieszenie.pl/wp-content/uploads/2011/09/Honda-Civic-2-300x187.jpg)
Prezentacja nowej Hondy Civic wywołała spore poruszenie podczas targów we Frankfurcie. Wbrew pozorom, Civic nie zmienił się w sposób znaczący. Nadwozie prezentuje się o wiele mniej rewolucyjnie niż miało to miejsce w poprzedniej generacji. Nie powala także gama dostępnych silników, a w zasadzie silnika. Tylko jeden – 1.8 Sport, generuje 142 KM przy 6500 obr./min. (tylko dwa KM więcej od poprzednika). Kiepskie wrażenie poprawić ma rzekoma oszczędność nowej jednostki, pozwalająca na spalanie rzędu 6,1 l na 100km w trybie mieszanym. Rewolucji nie dokonają prawdopodobnie także odświeżone Exeo oraz dynamiczna Astra GTC. Samochód od Seata przeszedł drugi facelifting w ciągu dwóch lat. Tym razem zmieniono nieco kształt reflektorów i odświeżono stylistykę. Rzekomo obniżono także spalanie. Produkt Opla ma podjąć walkę rynkową z Volkswagenem Scirocco. Sukces zależeć będzie prawdopodobnie od cen poszczególnych egzemplarzy oraz terminu premiery zapowiadanej wersji z najmocniejszym silnikiem.
Koreańska ofensywa
Hyundai i30 i Kia Rio mają odmienić oblicze europejskiego rynku kompaktów
Nowa generacja Hyundaia i30 to kolejny krok w kierunku nowoczesności. Dynamiczny design, oszczędne silniki a przy tym bardzo konkurencyjna cena, przekonać mogą wielu europejskich odbiorców. Zwłaszcza w dobie kryzysu ekonomicznego. Po raz pierwszy we Frankfurcie pokazano trzydrzwiową wersję nowej Kii Rio. Mały kompakt wygląda solidnie i posiada wygodne, przestronne wnętrze. Oferowane w gamie silniki gwarantować mają niskie zużycie paliwa. Rynek sportowych kompaktów spróbuje podbić Hyundai Veloster. Auto posiada atrakcyjny design, acz nieco za słaby silnik. Jednostka 1.6 Gamma o mocy 138 KM raczej nie przyprawi fanów sportowej jazdy o palpitacje serca. Na ponad 200-konną wersję tego modelu trzeba będzie poczekać do przyszłego roku.
Lexusowa hybryda![Lexus GS450h Lexus GS450h](http://przyspieszenie.pl/wp-content/uploads/2011/09/Lexus-GS450h-300x187.jpg)
Długo oczekiwany Lexus GS450h promuje ekologiczne rozwiązania. W pełni hybrydowy układ napędowy z benzynowym silnikiem 3,5 l V6 spalać ma niewiele paliwa, gwarantując przyspieszenie do setki w niecałe 6 sekund. Oprócz GS450h, swoją europejską premierę we Frankfurcie miał także GS350 AWD. Wyposażony w mocniejszy, acz bardziej ekonomiczny silnik, sedan, prawdopodobnie nie będzie w najbliższym czasie sprzedawany w Polsce. Wśród ekskluzywnych limuzyn, znakomicie prezentowała się nowa Lancia Thema – włoska wersja Chryslera 300. Peugeot zaprezentował kolejną wersję udanego modelu 508. 508 RXH to hybryda, w której silnik elektryczny wspomagany jest przez flagową jednostkę koncernu – dwulitrowy diesel HDi. Napęd 4×4 i spalanie rzędu 4,2 l na 100 km. Brzmi obiecująco.
Mercedes SLS AMG Roadster
Nowość od Mercedesa – SLS AMG Roadster wygląda obłędnie i skrywa pod maską 571 KM. Dwumiejscowy kabriolet rozpędza się do setki w 3,8 sekundy. Silnik o pojemności 6,3 litra może nie należy do najekologiczniejszych, ale spalanie rzędu 13,5 litra w tym przypadku i tak robi pozytywne wrażenie. Ceny tego auta w Niemczech rozpoczynają się tuż poniżej granicy 200 tysięcy euro.
Duże premiery – Subaru XV i Mazda CX-5
Subaru zaprezentowało nowego crossovera o nazwie XV. Auta, które będą dostępne na rynku europejskim, otrzymają silniki boxera o mocy od 115 do 150 KM. Nowością od Mazdy jest model CX-5. W palecie jednostek napędowych tego modelu znalazł się nowy, dwulitrowy silnik 2.0 Skyactiv, który dzięki nietypowo wysokiemu stopniowi kompresji zapewniać ma dobre osiągi. Moc 165 KM i moment obrotowy 210 Nm to nie wszystko, co ma zapewnić nabywcom Mazdy przyjemność z podróżowania. Dostępny będzie bogaty pakiet wyposażenia opcjonalnego.
Obejrzyj zdjęcia z pobytu redakcji portalu przyspieszenie.pl we Frankfurcie. Zwiedź nasz facebook’owy profil i ,,polub” naszą stronę – http://www.facebook.com/media/set/?set=a.208362919230470.54069.133546890045407