Audi A6 hybrid – nieco elektryczne, raczej niepraktyczne

Audi zaprezentowało nową wersję znanego modelu A6 – model hybrid. Zastosowano w nim hybryde równoległą – połączenie silnika spalinowego i elektrycznego.

Audi A6 hybrid

Układ napędowy składa się z silnika spalinowego 2.0 TFSI o mocy 211KM i silnika elektrycznego, który oddaje moc 45KM. Silnik elektryczny umieszczono bezpośrednio za silnikiem spalinowym. Napęd jest przekazywany poprzez ośmiobiegową przekładnię tiptronic.

Audi A6 hybrid

Spalinowo elektryczne auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 7.3 sekundy, a rozpędzić się może do prędkości 238km/h. Normatywne zużycie paliwa to 6.2 litra na 100km. Audi A6 hybrid może poruszać się tylko na silniku spalinowym albo w trybie hybrydowym. Tryby pracy napędu są wyświetlanie na monitorze systemu MMI. Osiągi czysto elektrycznego napędu są niesamowite – to oczywiście dygresja. Audi A6 hybrid może poruszać się czysto elektrycznie do prędkości 100 km/h; zasięg przy stałej prędkości 60 km/h wynosi trzy kilometry.

Audi A6 hybrid

Silnik elektryczny korzysta z akumulatora litowo – jonowego (1.3 kWh, moc 39kW), który umieszczono w bagażniku. W zależności od warunków jest on chłodzony dmuchawą z wnętrza auta, albo własnym obiegiem chłodzenia, podłączonym do klimatyzacji automatycznej. Na razie brak danych co do ceny. Trudno jednoznacznie określić, co powodowało inżynierami z Audi, aby opracować taki pojazd. Prawdopodobnie ma on jedynie pozwolić na ukazanie wyższej nowoczesności, bo dużej praktyczności zastosowanego tu napędu elektrycznego raczej nie widać. Minimalne zmniejszenie spalania raczej jest bez znaczenia dla nabywców auta tej klasy.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!