Nowy Hyundai i30 – sukces kwestią ceny
Nowa generacja Hyundaia i30 wejdzie do sprzedaży w 2012 r. Ten nowocześnie zaprojektowany samochód uchodzi za najsilniejszego pretendenta do detronizacji gigantów w segmencie aut kompaktowych. Czym Koreańczycy chcą pobić Niemców, Japończyków i Francuzów?
Hyundai i30 – nowe wymiary, nowa jakość
Unikalny design i30
Nowy i30 jest dłuższy i minimalnie szerszy od poprzednika. Jedynie wysokość uległa redukcji o 1 cm. Zachowano rozstaw osi na poziomie 2,65 m. Wnętrze jest bardziej przestronne i komfortowe. Zwiększona została także pojemność bagażnika. Teraz jest to, imponujące jak na klasę kompaktów, 378 l. Rysy nadwozia wpasowują się w obecny trend stylistyczny Hyundaia. Przetłoczenia na masce oraz efektownie zarysowane przednie i tylne reflektory nadają i30 nowoczesny wygląd. Wewnątrz także jest nowocześnie. Siedmiocalowy wyświetlacz LED z kamerą cofania jest zarezerwowany dla najdroższej wersji, ale i bez niego auto wygląda dobrze. Wielofunkcyjna kierownica i prosty w obsłudze panel centralny pozwalają na sterowanie licznymi dodatkami, których Hyundai oferuje wiele. Także w standardzie. Jakość plastików nie jest wysoka i to chyba jedyna wada wnętrza samochodu. Niektórym nie przypada do gustu także niebieski kolor podświetlenia zegarów i przycisków.
Silniki na 5 lat gwarancji
i30 z pakietem Blue Drive spali 3,8 l na 100 km?
Hyundai i30 imponuje designem, którego nie ma europejska konkurencja na czele z markami niemieckimi. Także paleta jednostek silnikowych ma nie przynosić wstydu koreańskiej motoryzacji. Flagową jednostką będzie benzynowy, wolnossący motor 1.6 o mocy 135 KM i maksymalnym momencie obrotowym 164 Nm (w ofercie znajdzie się też słabszy, 120-konny wariant). Najsłabszym silnikiem benzynowym zostanie 1.4 100 KM. Paleta diesli zaczyna się od oszczędnej jednostki 1.4 90 KM, która dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm. Mocniejszy diesel 1.6 może osiągać moc 110 KM lub 128 KM. Szczególnie reprezentatywna ma być ta druga wersja. Powinna bowiem zapewnić przyspieszenie do 100 km/h w 10,9 s, przy średnim spalaniu rzędu 3,8 l na 100 km. Wszystko za sprawą pakietu Blue Drive zawierającego system Start&Stop, opony o niskich oporach toczenia i układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Wszystkie silniki standardowo zostaną wyposażone w sześciobiegową skrzynię manualną. Opcjonalnie, do najmocniejszych silników, będzie można dokupić sześcioprzełożeniowy automat.
Ceny nowego Hyundaia i30
Tylko niska cena zapewni sukces rynkowy
Obecnie oferowana generacja Hyundaia i30 zaskarbiła sobie sympatię wielu europejczyków. Niska cena i pięcioletnia gwarancja przekonały ilość klientów wystarczającą, by i30 wymieniać wśród najpopularniejszych kompaktów w Europie. Mimo wszystko nowy i30 nie będzie miał prostego zadania. Segment, w którym występuje jest obecnie najpopularniejszy na świecie, a według przewidywań, ze względu na kryzys gospodarczy, liczba nabywców samochodów kompaktowych będzie nadal się zwiększać. Oznacza to zarówno szanse na sprzedaż większej ilości egzemplarzy, jak i nacisk konkurencji. Obecną generację Hyundaia i30 można kupić już za 48 200 zł (1.4 CVVT 109 KM). Ceny diesla (1.6 CRDi 90 KM) zaczynają się od 57 200 zł. Jeśli nowa generacja i30 ma odnieść sukces, ceny bazowe nie powinny znacznie różnić się od obecnych. Na korzyść Hyundaia zawsze przemawia dobra, pięcioletnia gwarancja producenta. Taką otrzyma także nowa generacja i30.