SsangYong Korando – wszysko o nowym, koreańskim SUV-ie

SsangYong wprowadził na Polski rynek zupełnie nowy model SUV-a. Nowe Korando kusi atrakcyjną ceną (od 86 800 PLN ) i mocnym, 175 konnym silnikiem diesla. Czy nowe Korando ( z 5-letnią gwarancją ) podreperuje nieco nadszarpnięty wizerunek koreańskiej marki SsangYong?

[Not a valid template]

SsangYong Korando – cennik i dane techniczne

SsangYong Korando – debiut w Polsce

Nowe Korando – pod wieloma względami “pierwszy” wśród modeli SsangYong – debiutuje na polskim rynku. Nowa stylistyka, nowy silnik, nowa płyta – Nowe Korando wnosi zupełnie nowe podejście do segmentu SUV. Nowe Korando zostało zaprojektowane w Europie przy współpracy znanego włoskiego stylisty Giorgetto Giugiaro.

Nowy silnik diesla e-XDI200– wydajność i osiągi

Nowe Korando zasługuje na zupełnie nowy napęd – nowy silnik e-XDi200 posiada moc 175KM, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,0l/100km oraz emisją CO2 o wartość 157g/km. Nowa jednostka napędowa oferowana jest z manualną oraz automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Gama Nowego Korando zostanie rozszerzona już niebawem dzięki wprowadzeniu nowego silnika Diesla o zmniejszonej mocy oraz wysokowydajnego silnika benzynowego.

Komfort wnętrza – podstawa stylistyki Nowego Korando

Nowe Korando oferuje wysoki poziom komfortu oraz ergonomie wnętrza. Niezależnie od nawierzchni, gładkość jazdy została osiągnięta dzięki wykorzystaniu zawieszenia wielowahaczowego, a innowacyjne rozwiązania w dziedzinie eliminacji drgań wewnętrznych, hałasu i wstrząsów (NVH) izoluje pasażerów od szumów dochodzących z zewnątrz.

Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze. Sześć poduszek powietrznych – podwójne z przodu, boczne i kurtyny powietrzne – montowanych jest w standardzie, a towarzyszy im wielofunkcyjny ESP (Electronic Stability Program), który integruje systemy: chroniący przed przewróceniem się pojazdu, wspomagający hamowanie, wspomagający ruszanie pod górę oraz awaryjne światło stopu. Dodatkowe elementy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów to m.in. aktywne zagłówki w pierwszym rzędzie siedzeń oraz mocowania ISOFIX.

Nowa koncepcja SUV-a

Giorgetto Giugiaro – jeden z najbardziej renomowanych projektantów Europy – już od początku współuczestniczył w projektowaniu sylwetki Nowego Korando, aby idealnie wpasował się on w konkurencyjny rynek SUV-ów. Wynikiem tej współpracy jest elegancka sylwetka o idealnych kształtach, która perfekcyjnie współgra z najnowszymi trendami designu. Charakterystyczny kształt przedniegp zderzaka został zaprojektowany, aby wyrażać stabilność i odporność Nowego Korando. Uzupełnieniem jest siatkowa maskownica chłodnicy, pokaźne wloty powietrza oraz chromowane wykończenia, które są wyrazem siły i potęgi. Linia biegnąca od lamp przednich aż do tylnej lampy, spójnie podkreśla sylwetkę Nowego Korando

Wnętrze – przestronnie i praktycznie

Wnętrze Nowego Korando jest eleganckie i zarazem skromne. W efekcie kabina pasażerska otrzymała subtelne detale, które podkreślają jej przestrzenność i praktyczność, tym samym zaspokajając potrzeby najbardziej wymagających Klientów. Celem projektowania każdego wnętrza samochodu jest zapewnienie Kierowcy przyjemności z jazdy. Zestaw wskaźników Nowego Korando jest prosty i elegancki – dwa duże wskaźniki oddziela wyświetlacz cyfrowy. Nowoczesne i funkcjonalne rozmieszczenie elementów sterujących współgra z chromowanymi wykończeniami. Szczególną uwagę przyłożono również do wyglądu oraz faktury elementów sterowania. Właściwości dotykowe pokręteł oraz przycisków zostały stworzone tak, aby Kierowca mógł poczuć ich wysoką jakość oraz solidność. Oczywiście nie zapomniano o praktyczności – uchwyty na napoje znajdują się z przodu i z tyłu, tak samo jak wieszaki na torebki, czy różnej wielkości schowki. Luksusowe siedzenia oferują dodatkowy wymiar wszechstronności i komfortu, z opcją złożenia oparć w drugim rzędzie na płasko i uzyskania jeszcze bardziej funkcjonalnej przestrzeni bagażowej.

Kolorystyka – ostatni szlif

Po opracowaniu projektu wiodącej w klasie kabiny pasażerskiej, ostatnim szlifem wnętrza Nowego Korando było dobranie idealnej palety kolorów. Równie ważny jak kolor jest także materiał użyty do stworzenia każdej części wnętrza. Kabina Nowego Korando wykończona jest różnego rodzaju wysokiej jakości materiałami: od atrakcyjnego chromu i akcentów metalowych aż po miękki w dotyku plastik. Dla zwiększenia komfortu pasażerów użyto materiałów antybakteryjnych m.in. na kierownicy, gałce zmiany biegów, konsoli centralnej i sterowania szyb.

Osiągi

Silniki Diesla napędzające modele SsangYonga od dawna były silną stroną tej marki. Łącząc w sobie tradycyjne zalety wysokich osiągów oraz wyjątkowej trwałości z niskim zużyciem paliwa i wyrafinowaniem. Nowy 2-litrowy silnik 200 zapewnia maksymalną moc 175KM oraz moment obrotowy 360 Nm. Najwyższy moment obrotowy dostępny jest w już w zakresie od 2 000 do 3 000 obr/min, gwarantując doskonałe przyspieszenie na każdym biegu. Dzięki zastosowaniu technologii E-VGT (elektrycznie sterowanej turbosprężarce o zmiennej geometrii) w Nowym Korando nie występuje tzw. efekt „turbo dziury”.

2.0D MT/AT – 175 KM
Prędkość maksymalna (km/h) 195 / 186
0-100 km/h (sek) 10.0 / 10.8

Zużycie paliwa (litry/100km)

Z napędem na cztery koła
Cykl mieszany 6.4 / 7.5

Z napędem na 2 koła
Cykl mieszany 6.0(*6.1) / 7.3

Silnik e-XDi200 spełnia surowe normy Euro-5 dotyczące poziomu emisji spalin. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, w tym wtrysku paliwa typu Common Rail o ciśnieniu 1800 bar trzeciej generacji, systemu recyrkulacji spalin E-EGR (Electric Exhaust Gas Recirculation), zaworowi regulacji zawirowania powietrza oraz filtrowi cząsteczek stałych CDPF (Catalysed Diesel Particulate Filter). Poziom zawirowania został dostosowany do różnych przełożeń biegów w celu osiągnięcia możliwie najczystszego spalania. W efekcie uzyskano oszczędne zużycie paliwa w cyklu mieszanym – tylko 6,0 l/100 km oraz poziom emisji CO2 wynoszący tylko 157g/km.

Masa pojazdu to jedyne 1 672 kg (wersja z manualną skrzynią biegów), która została osiągnięta dzięki zastosowaniu różnych zabiegów pozwalających na zmniejszenie ciężaru, w tym dzięki wykorzystaniu zintegrowanych z separatorem oleju pokryw wałków rozrządu. Zmniejszenie tarcia dzięki zastosowaniu pierścieni tłoków o niskim napięciu wstępnym, honowanie oraz olej o niskiej lepkości pomogły w zmniejszeniu strat energii.

Zostały stworzone zaawansowane systemy sterowania silnikiem obejmujące czujnik spalania stukowego oraz system optymalizujący ilość dawkowanego paliwa uzależniony od warunków jazdy. System podgrzewania pozwalający na szybkie zwiększenie temperatury poprawia osiągi silnika podczas uruchamiania „na zimno” i rozgrzewania.

Wydajność i osiągi to tylko dwie trzecie współczesnych wymogów silnika Diesla – charakterystyka pracy jest równie ważna. Dlatego też silnik e-XDi200 minimalizuje poziom drgań wewnętrznych, hałasu i wstrząsów NVH (Noise, Vibration and Harshness). Technologia rozsprzęglania oraz zaawansowany system wyrównoważenia znacznie redukują hałas w zakresie od średnich do wysokich prędkości.

Ostatnim testem dla każdego nowego silnika jest niezawodność, a jednostka napędowa Nowego Korando zdała test wytrzymałości Benza bez najmniejszego problemu. To najtrudniejszy na całym świecie egzamin dla jakiegokolwiek nowego silnika, mający na celu przetestowanie jego limitów zanim zostanie on zamontowany pod maską seryjnego modelu produkcyjnego. Silnik Nowego Korando został poddany szerokiej gamie testów w rzeczywistych, w najgorętszych i najzimniejszych warunkach.

Napęd 4×4

Aby odpowiedzieć na potrzeby oraz oczekiwania Klientów SUV-ów, Nowe Korando oferowane jest w wersji z napędem 4×2 oraz 4×4 (AWD). Zaawansowany system napędu 4×4 w najpełniejszy sposób wykorzystuje dynamiczne możliwości tego modelu tak na drodze, jak i w terenie. Napęd 4×4 Nowego Konrado to system dopasowany do potrzeb Klientów użytkujacych pojazd w mieście i w terenie. Poprzez monitorowanie przyczepności zespół sterujący może określić warunki jazdy oraz przyczepności i dostosować optymalne rozdzielenie mocy na koła, które jej najbardziej potrzebują.

W normalnych warunkach jazdy cały moment obrotowy przekazywany jest na koła przednie. Jednak, gdy tylko przednie opony zaczynają tracić przyczepność, moc przekazywana jest na tylne koła, aby zapewnić bezpieczną, stabilną i niezawodną jazdę do przodu. Ta technologia staje się także ważna podczas ruszania na stromym zboczu, pozwalając Nowemu Korando na bezpieczne ruszenie. Co więcej, napęd na cztery koła posiada specjalną wbudowaną funkcję autoochronną. Jeżeli kierowca zamontuje inny rodzaj opony, lub występują ogromne różnice pomiędzy przednimi a tylnymi oponami, moc napędowa kierowana do tyłu jest ograniczona w celu ochrony skrzyni biegów przed uszkodzeniem.

SsangYong, korzystając ze swojego doświadczenia w dziedzinie samochodów 4×4, nie zapomniał, że wiele egzemplarzy Nowego Korando poruszać będzie się po drogach terenowych. Inżynierowie zamontowali tryb blokady napędu na cztery koła, pozwalający na manualne rozdzielenie mocy pomiędzy przednie a tylne koła przy prędkościach poniżej 45 km/h.

Centrum inżynierii napędu Nowego Korando jest bezpieczeństwo. Podczas pracy nad ESP (Electronic Stability Program – elektroniczny program zachowania stabilności) oraz ABS (Anti-lock Braking System – układ przeciwdziałający blokadzie hamulców), system napędu na cztery koła zapewnia najlepszą możliwą przyczepność i kontrolę, bez względu na warunki.

Skrzynie biegów – 6 biegowy ,,manual” lub automat

Nowe Korando oferuje dwa rodzaje sześciostopniowych skrzyń biegów. Skrzynia automatyczna dostępna będzie dla Klientów w Polsce od czerwca 2011 roku. Dzięki szerokim zakresom przełożeń, manualna skrzynia biegów ułatwia przyspieszenie podczas ruszania, oferując także duże oszczędności podczas jazdy po autostradzie przy niskiej prędkości silnika. Poprzez zoptymalizowanie systemu smarowania zwiększone zostały także wydajność oraz trwałość.

W przeciwieństwie do wielu konkurentów, w przypadku Nowego Korando wybór automatycznej skrzyni biegów nie oznacza rezygnacji z jakichkolwiek przełożeń. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów charakteryzuje się tym samym zakresem przełożeń co manualna. Kierowcy mogą także sami przejąć kontrolę nad zmianą biegów korzystając z przycisków na dźwigni zmiany biegów lub kierownicy.

Zawieszenie i systemy bezpieczeństwa

Nowe Korando korzysta z połączenia technologicznie zaawansowanych systemów oraz rozwiązań inżynieryjnych. Szczegóły każdego z systemów/obszarów opisano poniżej.

EPS (Electric Power assisted Steering) – elektryczne wspomaganie kierownicy. EPS korzysta z silnika elektrycznego w celu zapewnienia kierowcy idealnego wspomagania podczas kręcenia kierownicą. System jest uzależniony od prędkości, oferując maksymalne wspomaganie podczas manewrów związanych z parkowanie, a większą kontrolę podczas jazdy. Kolejna zaleta to udoskonalona wydajność w porównaniu z tradycyjnymi hydraulicznymi systemami wspomagania kierownicy.

Optymalna jazda i właściwości jezdne
Samonośna konstrukcji Nowego Korando jest wzbogacona o kompaktowe ramy zainstalowane z przodu i tyłu. Zapewnia to skuteczną izolację kabiny od nierówności drogi. Szeroko zakrojone udoskonalenia inżynieryjne pozwoliły na wyeliminowanie jakiegokolwiek przechylania się nadwozia podczas pokonywania zakrętów, co pomaga Nowemu Korando w zachowaniu płaskiej, neutralnej pozycji.

Wał napędowy
Standardowy wał napędowy przekazuje moc do układu napędu na cztery koła i składa się z rur stalowych oraz uniwersalnych przegubów. Takie rozwiązanie nie spełniałoby jednak wysokich standardów odnośnie poziomu hałasu i wibracji (NVH), których oczekuje się od Nowego Korando. W tym modelu użyto przegubu homokinetycznego oraz gumowego łącznika, co pozwoliło na zredukowanie poziomu hałasu przy dużych stałych prędkościach. Co więcej, takie rozwiązanie redukuje wstrząsy i wibracje podczas pokonywania zakrętów, jeszcze bardziej poprawiając komfort jazdy.

Optymalizacja izolacji dźwiękowej
Kolejnym udoskonaleniem w kwestii komfortu i przyjemności z jazdy jest redukcja poziomu szumów przedostających się do kabiny. Wysokowytrzymała warstwa materiałów poliuretanowych absorbujących i blokujących dźwięk została użyta za deską rozdzielczą i pod podłogą. Kolejna warstwa izolacyjna znajduje się pomiędzy silnikiem a kabiną, a ostatnia na desce rozdzielczej.

Możliwości terenowe
Nowe Korando świetnie prowadzi się na asfalcie, ale nie zapomniano o możliwościach terenowych. Nowe Korando ma prześwit 180 mm, kąt natarcia 22,8 stopnia, kąt zjazdu 28,2 stopnia a kąt rampowy 18,5 stopnia. Maksymalny kąt podjazdu wynosi 48% (AWD, 33% dla 2WD), kąt wywrócenia 40% a głębokość brodzenia 300mm.

Takie osiągi dają Nowemu Korando możliwości terenowe przekraczające oczekiwania wielu Kierowców. Pozwalają na pokonywanie trudnych dróg i stromych zboczy, równocześnie zabezpieczając przed kosztownymi uszkodzeniami mechanicznymi.

Bezpieczeństwo

Jedną z najatrakcyjniejszych cech SUV-ów jest poczucie bezpieczeństwa dzięki wysokiej pozycji prowadzenia samochodu oraz solidnemu nadwoziu.

W celu sprostania wymaganiom Klientów, Nowe Korando posiada strukturę rozpraszającą energię, która, poprzez trzy kanały obciążeń, w tym ramę przednią, przekazuje siłę z przodu do nadwozia auta. Pozwala to na rozprzestrzenienie energii, powstałej w wyniku uderzenia, w celu zminimalizowania siły odczuwanej przez pasażerów. W przypadku uderzenia z tyłu, wzmocnienie strefy zgniotu z wysokiej wytrzymałości stali działa jak bufor, absorbując energię zderzenia razem z tylnym zderzakiem. Struktura rozprzaszająca została również stworzona w celu zminimalizowania potencjalnych obrażeń pieszych.

Wielu nabywców Nowego Korando ma małe dzieci – dlatego też kluczowe jest posiadanie spełniającego międzynarodowe standardy ISOFIX mechanizmu mocowania fotelików dla dzieci, dzięki czemu fotelik może być z łatwością i bezpiecznie zamontowany za każdym razem.

Nowe Korando w standardzie posiada pełen komplet sześciu poduszek powietrznych. Zamontowany jest także najnowocześniejszy system pasów bezpieczeństwa, aby pasażerowie nie zostali wyrzuceni z samochodu w przypadku dachowania. Kolejne udoskonalenie w dziedzinie bezpieczeństwa to najnowsze, aktywne systemy zagłówków. Elektryczny sygnał jest wykrywany przez czujnik w przypadku zderzenia tylnego, a przednie zagłówki są natychmiast przesuwane do przodu i do góry w celu zmniejszenia potencjalnych obrażeń szyi.

Projektując Nowe Korando, analizowano kolizje powstałe zarówno przy dużej jak i małej prędkości – uszkodzenia powstałe przy niskich prędkościach również wymagają udoskonaleń inżynieryjnych w celu zminimalizowania kosztów napraw. Wysokowytrzymałe stalowe wzmocnienia znajdują się z przodu i z tyłu strefy zgniotu, redukując uszkodzenia powodowane przez kolizje przy niskich prędkościach. Możliwe stało się łatwe przeprowadzenie napraw samochodów, które pochłonęły energię zderzenia samą strefą zgniotu, bez konieczności wymiany kosztownych części nadwozia i podwozia.

Tworząc Nowe Korando nie zapomniano o pomocy Kierowcom w unikaniu kolizji. Nowo opracowany system ABS/ESP porównuje sygnały z kierownicy, przepustnicy i hamulców ze stanem pojazdu, jak również kontroluje silnik, skrzynię biegów oraz układ hamulcowy w celu zapewnienia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. System może nawet rozpoznać sytuacje niestandardowe, na przykład jednoczesnego naciśnięcia pedału hamulca i przyspieszenia, oraz użyć funkcji, która spowoduje przejście na bieg jałowy w celu uniknięcia potencjalnych wypadków. Co więcej, system ESP w Nowym Korando współpracuje z hydraulicznym wspomaganiem hamulców (HBA) w celu zapewnienia maksymalnej siły hamowania w sytuacjach awaryjnych, zmniejszając drogę hamowania, gdy kierowca nie jest w stanie lub nie jest wystarczająco doświadczony, aby w pełni wcisnąć pedał hamulca. System ochrony przed wywróceniem ARP (Anti Rollover Protection) zapewnia dalszą pomoc Kierowcy. Podczas ruszania na zboczu, aby było ono łatwiejsze i bezpieczniejsze, samoczynnie uaktywnia się system wspomagający HSA (Hill Start Assist). W przypadku nagłego zatrzymania i zadziałania układu ABS – awaryjne światło stopu ESS (Emergency Stop Signal) ostrzeże samochody jadące z tyłu.

Komfort i wygoda

Mimo kompaktowych i idealnych do miasta wymiarów, Nowe Korando zapewnia funkcjonalność dużego samochodu rodzinnego. Wygoda jest wszechobecna. Dostępne są liczne schowki, półeczka w centralnej części deski rozdzielczej, podwójna przy klamce drzwi oraz duża kieszeń na mapy. Cyfrowy wyświetlacz zapewnia kierowcy wszystkie potrzebne informacje dotyczące podróży, w tym temperaturę powietrza na zewnątrz. Komputer pokładowy wyświetla także informacje na temat zużycia paliwa oraz dystansu jaki możliwy jest do przejechania na pozostałym paliwie.

Szeroki rozstaw osi Nowego Korando zapewnia wygodę pasażerów siedzących tak z tyłu, jak i z przodu auta. Pasażerowie z tyłu mają zapewnioną swobodę dzięki zastosowaniu płaskiej podłogi oraz regulowanym oparciom kanapy, które można złożyć w proporcji 60:40 i rozłożyć, zapewniając różne opcje – szczególne przydatne w długiej trasie.

Podnieś pokrywę bagażnika Nowego Korando a znajdziesz przestrzeń bagażową o pojemności 486 litrów z dużym schowkiem w pod podłogą bagażnika. Roleta bagażnika jest zdejmowalna, a wieszak w podsufitce i haczyki umożliwiają przymocowanie siatki, zwiększając praktyczność.

Nowe Korando, charakteryzuje się poziomem komfortu oferowanym przez sedany klasy premium. Najważniejszym elementem dla wielu osób będzie montowany w standardzie system audio z technologią Stereo Bluetooth, który nie tylko pozwala na wykonywanie i odbieranie rozmów z telefonów kompatybilnych z technologią Bluetooth, ale także umożliwia streaming muzyki z kompatybilnego urządzenia.

Gdy Kierowca użyje breloka przy kluczyku do odblokowania drzwi, tak oświetlenie wnętrza jak i oświetlenie zewnętrzne samochodu oświetli drogę do auta. Zapalają się one automatycznie także po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i otworzeniu drzwi przez kierowcę. Inne udogodnienia to automatycznie składane i rozkładane lusterka, gdy drzwi zostaną zablokowane i odblokowane przy użyciu pilota.
Po osiągnięciu prędkości 30 km/h następuje automatyczna blokada drzwi. W przypadku kolizji i napełnienia poduszek powietrznych, zostaną one automatycznie odblokowane, a oświetlenie wnętrza oraz światła awaryjne zostają włączone.

SsangYong Korando – cennik i dane techniczne


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!