Nowe Audi RS4 Avant już oficjalnie
Wielu zapaleńców linii RS Audi z niecierpliwością czekało na jeden z ważniejszych samochodów w gamie – RS4. Informacje na temat prezentacji sportowego kombi (Avant) w Genewie, wyciekły do sieci kilka tygodni temu. Teraz Audi potwierdziło te rewelacje.
RS4 Avant z silnikiem 4.2 V8
Przygodę z nowym RS4 warto rozpocząć od silnika, bo zdaje się, że to właśnie on stworzył największe pole do dyskusji. Pojazd wykorzystuje jednostkę 4.2 V8 znaną z modelu RS5 Coupe, a więc konstrukcję nie najnowszą. Oczywiście 450 KM to wynik wspaniały, jednak większość niecierpliwie czekających na nowe RS4, liczyło na coś innego. Motor 4.2 FSI już dzisiaj wydaje się nie do końca konkurencyjną jednostką dla AMG Mercedesa, czy serii M BMW. Silnik pod maską RS4 będzie musiał gościć przynajmniej kilka lat, a nowe odsłony niemieckich rywali nadejdą wkrótce…
7-biegowy S-Tronic w Audi RS4 Avant
Audi chwali się spalaniem
Składana na Węgrzech jednostka napędowa w zestawieniu z sekwencyjną, 7-biegową przekładnią S-Tronic przekazującą moc na wszystkie koła, dzięki procedurze startowej pozwala rozpędzić samochód do 100 km/h w 4,7 sekundy. To całkiem przyzwoity wynik, jednak Audi wie, że szczyt technologii leży znacznie wyżej, dlatego konstruktorzy chwalą się… spalaniem. 11 litrów benzyny – podobno tyle wystarczy nowemu RS4 na 100 km przy oszczędnej jeździe.
RS4 Avant niższe od poprzednika
Samochód urósł względem poprzednika o 20 mm długości i 24 mm szerokości. Ponadto, nadwozie obniżono o 20 mm, dzięki czemu sylwetka trzeciej odsłony sportowego modelu wykonanego na bazie Audi A4, należy do jednej z najbardziej agresywnych. Z przodu wita nas potężna siatka atrapy oraz zderzak o wielu ostrych wcięciach służących optymalnemu chłodzeniu silnika, który u dołu zakończony jest kontrastującym splitterem. Tylna część nadwozia jest kontynuacją designu, widzianego od frontu. Charakterystyczny zderzak zakończono wydatnym dyfuzorem oraz dwoma owalnymi końcówkami układu wydechowego, który opcjonalnie może być zastąpiony sportowym zamiennikiem.
Wewnątrz sportowego kombi Audi
We wnętrzu także odkryjemy zadziorny charakter samochodu. Seryjne wygodne fotele pokryte skórą mogą zostać zastąpione kubełkowymi odpowiednikami. Po zajęciu odpowiedniej pozycji, naszym oczom ukaże się wielofunkcyjna skórzana kierownica spłaszczona u dołu oraz aplikacje dekoracyjne wykonane z karbonu, obejmujące całą deskę rozdzielczą, które opcjonalnie można wymienić na elementy ze szczotkowanego aluminium, czarnego lakieru fortepianowego czy jasnego splotu ze stali szlachetnej.
Konstruktorzy mówią, iż nowe RS4 w wielu aspektach odnosi się do legendarnych modeli marki. Wydatne nadkola tylne stylistycznie zbliżone są do tych, zastosowanych w pionierskim projekcie czteronapędowego auta – modelu quattro z 1980 roku. Najnowsza generacja sportowego samochodu pozostaje wierna tradycji obecności na rynku wyłącznie odmiany kombi.
Technologia Audi RS4 Avant
Konstrukcja nowego Audi to prawdziwy majstersztyk. Znaczna ilość podwoziowych elementów została wykonana z wytrzymałego aluminium, co zwiększa żywotność oraz zmniejsza wagę podzespołów. Inżynierowie dopracowali także elektromechaniczny układ kierowniczy. Za 19- lub opcjonalnymi 20-calowymi felgami kryje się układ z 365 mm perforowanymi tarczami w stylistyce fali, o ośmiu tłokach na przedniej osi. W opcji znajdziemy możliwość zamówienia ceramicznego zestawu zatrzymującego samochód. Taki 380-cio mm komplet wzmacniany jest włóknem węglowym oraz sześciotłokowymi zaciskami hamulcowymi w kolorze szarym (seryjnie czarne). Sportowe aspiracje samochodu odnajdziemy także w systemie ESP, którego ingerencję możemy całkowicie dezaktywować, oraz systemie Audi drive select, umożliwiającym wybór jednego z trzech trybów pracy układu kierowniczego i wydechowego, skrzyni biegów oraz przepustnicy. Rozbudowany system multimedialny MMI pozwala również indywidualnie ustawić każdą z funkcji oraz skorzystać z systemu pomiaru czasu okrążeń na torze. To nie koniec prac służących dopracowaniu aktywności samochodu na szosie. Sportowe zawieszenie wraz z układem Dynamic Ride Control monitoruje przeciążenia auta, dociąża wewnętrzne oraz stabilizuje zewnętrzne koło podczas pokonywania zakrętów.
RS4 Avant w sprzedaży jesienią
Samochód, który ma wejść do sprzedaży jesienią bieżącego roku, to nieustannie pojemne i praktyczne kombi, mieszczące 5 osób oraz 1430 litrów bagażu.