Skoda na Katar
Podczas 2012 Qatar Motor Show ŠKODA po raz kolejny zaprezentowała swą międzynarodową strategię wzrostu. Prezentując MissionL, ŠKODA po raz pierwszy poza Europą odkryła szczegóły swej nowej kompaktowej limuzyny oraz elementy nowego designu.
Nowa kompaktowa limuzyna zostanie wprowadzona na najważniejsze rynki już w 2012 roku i będzie odgrywać główną rolę w modelowej ofensywie ŠKODY. Ponadto, poszerzy paletę oferowanych przez markę samochodów o nowy segment – usytuowany pomiędzy Fabią a Octavią. Jednym z rynków, na których planowane jest wprowadzenie tego modelu jest również Katar.
Do 2018 roku ŠKODA planuje zwiększyć globalną sprzedaż swych samochodów do poziomu co najmniej 1,5 miliona sztuk rocznie. W 2011 roku sprzedaż marki wzrosła o 15 procent, osiągając rekordową liczbę 879 200 samochodów. „2011 był niezwykle ważnym rokiem, w którym osiągnęliśmy wspaniałe wyniki”, powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu marki ŠKODA odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Modelowa ofensywa rozpoczęła się od udanego wprowadzenia na czeski rynek samochodu miejskiego Citigo i kompaktowej limuzyny Rapid, przeznaczonej na rynek indyjski. Poza MissionL, w Katarze marka ŠKODA pokazała także Fabię, Octavię, Yeti i Superba, jako modele dostępne na lokalnym rynku.
Informacja: Skoda