„Mając dobrą ofertę, można konkurować z najlepszymi” – wywiad z p. Stanisławem Mielczarkiem z AWparts.pl

Dziś do rozmowy udało mi się zaprosić Pana Stanisława Mielczarka, pracownika jednego z popularniejszych sklepów internetowych z częściami samochodowymi – AWparts.pl. Mojego dzisiejszego gościa zapytam między innymi o to, jaki jest klucz do sukcesu oraz jakie produkty kierowcy zamawiają najczęściej. Zapraszam do lektury.

„Mając dobrą ofertę, można konkurować z najlepszymi” - wywiad z p. Stanisławem Mielczarkiem z AWparts.pl

Marcin Balana: W ostatnim czasie miałem okazję rozmawiać z wieloma kierowcami. W rozmowach tych wielokrotnie przewinął się Państwa sklep – mało tego, oprócz rozpoznawalności macie także bardzo dobrą renomę, bo znakomita większość wypowiedzi na Wasz temat była pozytywna. Czy uchyli Pan rąbka tajemnicy, co dokładnie stoi za Waszym sukcesem?

Stanisław Mielczarek: Na wstępie powiem, że bardzo miło mi to słyszeć (uśmiech). Uznanie ze strony klientów to dla nas największa nagroda. Naszą markę budowaliśmy kilka lat, od samego początku wiedząc, do jakiego celu dążymy i na czym nam zależy – a jest to przede wszystkim zaufanie osób, które decydują się u nas zaopatrzyć. Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie części samochodowe znajdzie każdy kierowca, niezależnie od tego, jakim modelem auta się porusza. Zależało nam przy tym, by były to części niezawodne, dlatego współpracujemy tylko z uznanymi na rynku producentami. Prócz części oferujemy oczywiście również inne komponenty – chemię samochodową, narzędzia czy różnego rodzaju akcesoria samochodowe. Można nas nazwać taką „bezpieczną przystanią” dla każdego kierowcy, gdzie prawie na pewno znajdzie to, czego szuka – a jeśli nie znalazł, zawsze może się z nami skontaktować i będziemy starali się to sprowadzić.

MB: Można więc wysnuć wniosek, że szeroki wybór produktów, solidna jakość i dobry kontakt z klientem to przepis na sukces. Jakie jeszcze czynniki wskazałby Pan jako pomocne w budowaniu wizerunku solidnej, godnej zaufania marki?

SM: Myślę, że w prowadzeniu biznesu bardzo istotna jest pewność siebie. Na rynku jest wiele większych, bardziej rozpoznawalnych i utrwalonych w świadomości klientów marek, ale w żadnym wypadku nie czujemy się od nich gorsi – po prostu robimy swoje, a efekty przychodzą z czasem. Zawsze powtarzam, że mając dobrą ofertę, można konkurować z największymi. Wystarczy uczciwość, transparentność i korzystne warunki współpracy – klienci na pewno to zauważą i docenią. Parafrazując nasze znane, polskie przysłowie, szczęściu warto oczywiście pomóc – dlatego bardzo ważne jest również dbanie o rozpoznawalność marki w sieci, odpowiednia reklama czy widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To pozornie są małe rzeczy, ale robiące ogromną robotę i budujące pozytywny obraz marki. Nie warto czekać, aż klienci sami zauważą nasz potencjał – trzeba pomóc im go dostrzec.

MB: Czy sprzedaż prowadzicie wyłącznie wysyłkowo, czy macie również punkt stacjonarny?

SM: Nasz sklep funkcjonuje wyłącznie online. Staramy się jednak, by proces wysyłki przebiegał tak sprawnie, jak to tylko możliwe – dlatego wprowadziliśmy zasadę, zgodnie z którą produkty zamówione do godziny 14:00 nadajemy jeszcze tego samego dnia. Klienci mogą również liczyć na oferty promocyjne – na zamówienia od 90 zł wzwyż obowiązuje darmowa dostawa. Zadbaliśmy też o różnorodność sposobów dostawy, żeby sprostać oczekiwaniom zarówno tradycjonalistów, jak i zwolenników nowoczesnych rozwiązań. Wsłuchujemy się w potrzeby kupujących u nas osób i zmieniamy się tak, by im sprostać. Myślę, że to kolejny czynnik stojący za kulisami naszej obecnej pozycji na rynku – nawiązując do Pana poprzedniego pytania.

MB: Intryguje mnie jeszcze jedna kwestia – jakie produkty klienci zamawiają w AWparts.pl najczęściej? Czy jest to np. jakiś konkretny rodzaj części samochodowych?

SM: Tak naprawdę nie ma na to reguły. Nasz asortyment jest na tyle szeroki, że wśród najczęściej zamawianych znajdują się produkty z dosłownie wszystkich kategorii: od ściereczek z mikrofibry, po obudowy kluczyków i żarówki. Staramy się na bieżąco monitorować najchętniej kupowane produkty i umieszczać je w zakładce promocyjnej – można je znaleźć bardzo łatwo, bo są od razu na stronie głównej. Kwestia cen w ogóle jest jedną z tych, na którą zwracamy najbaczniejszą uwagę –  regularnie je aktualizujemy w oparciu o to, co aktualnie dzieje się u konkurencji. Chcemy, by klienci mogli dostać u nas dobrą jakość, nie wydając przy tym „milionów monet”. Dlatego właśnie często można natrafić u nas na rabaty czy sezonowe wyprzedaże. Krótko mówiąc: nie ma nudy.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!