Ford Ranger – piąta generacja – polskie ceny
Ford zaprezentował kolejną generację Rangera. Nowa płyta podłogowa, większa ładowność, globalna sprzedaż i bogate wyposażenie. Czy to wystarczy by zostać najlepszym na rynku?
Pickup trafi do sprzedaży na rynki 180 krajów. Zastosowano w nim nową płytę podłogową, przeznaczoną dla aut segmentu pickup. Nowy Ranger będzie dysponował większą siłą uciągu przyczepy, która wyniesie do 3 350 kilogramów. Ładowność będzie równie okazała – 1350 kilogramów. Auto będzie miało też warte podkreślenia możliwości głębokiego brodzenia wynoszące 80 centymetrów. Ranger zdobył komplet pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP w klasie pickup, co jeszcze do nie dawna było rzadkością.
Mordercze testy
Pierwszy pickup z pięcioma gwiazdkami EuroNCAP
Inżynierowie Forda przeprowadzili około 30 000 symulacji z zakresu bezpieczeństwa, wytrzymałości, ergonomii, dynamiki i aerodynamiki. Ford przeprowadził szczegółowe testy w 15 krajach na całym świecie. Badano jak auto poradzi sobie w różnych warunkach ciężkiej eksploatacji: wysokim i niskim temperaturom powietrza, deszczom monsunowym, dużym wysokościom, rwącym rzekom, wysuszonym pustyniom i dziurom na drogach. Testy przeprowadzano w Australii, Dubaju, Tajlandii, Ameryki Południowej, Brazylii, Szwecji i Afryki Południowej. Prototypy Forda Rangera pokonały ponad milion kilometrów testów.
Globalny Pickup
Najszerzej dostępny Ford w historii
Nowego Forda Ranger produkować będzie kilka fabryk. Pickupy wytwarzane w Tajlandii trafią na rynki regionu Azji i Pacyfiku. Filia Forda w Afryce Południowej eksportować będzie auta na rynek krajowy, rynki europejskie i rynki wschodzące w Afryce. Pod koniec tego roku w Argentynie rozpocznie się produkcja dla klientów w Ameryce Południowej. Ford Ranger będzie sprzedawany na 180 rynkach całego świata. To zapewnia mu miano najszerzej dostępnego modelu Forda w historii.
Ford Ranger – całkowicie nowa konstrukcja
Szeroki wachlarz systemów bezpieczeństwa
Wszystkie podzespoły są konstrukcyjnie nowe. Silniki, przekładnie, rama, zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy, podwozie, nadwozie i wnętrze.
Wybrane wersje nowego Forda Ranger zostały wyposażone w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP) obejmujący zaawansowane czujniki, które nieustannie monitorują zachowanie pojazdu. Z ciekawszych rzeczy warto wymienić: układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, układ kontroli kołysania przyczepy, układ wspomagania nagłego hamowania (generuje dodatkowe ciśnienie w układzie hamulcowym podczas awaryjnego hamowania), funkcja ostrzegania innych użytkowników drogi o gwałtownym hamowaniu (włącza światła awaryjne podczas nagłego hamowania, ostrzegając innych kierowców o niebezpieczeństwie), układ kontroli ryzyka wywrócenia się pojazdu, (przy wykryciu sytuacji potencjalnie grożącej wywróceniem pojazdu uruchamia układ ESP w celu przywrócenia stabilności).
Nowy Ford Ranger wyposażony został w system bezpieczeństwa pasywnego, poduszki powietrzne, dostępne w zależności od modelu, boczne kurtyny powietrzne oraz napinacze i ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych NCAP otrzymał 5 gwiazdek.
Ranger i wyposażenie jak w segmencie D
Obecne pickupy dawno przestały pełnić rolę woła roboczego. Współcześni użytkownicy cenią sobie również bogate wyposażenie. Ford Ranger spełnia i ten warunek. Do dyspozycji pasażerów są: system Bluetooth, USB i złącze iPod, kierowca może przy pomocy komend głosowych obsługiwać telefon komórkowy, zestaw audio, iPoda, urządzenia USB oraz układ klimatyzacji. W bogato wyposażonych modelach dostępne są również takie elementy jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat, pięciocalowy wyświetlacz LCD oraz nawigacja satelitarna.
Trzy wersje kabinowe Forda Ranger
Do dyspozycji kupującego będą trzy wersje kabin: Double, Super i Regular. Klienci będą mogli też wybrać rodzaj napędu: 4×2 bądź 4×4. Ford Ranger dostępny będzie w czterech odmianach: roboczej wersji XL, bardziej ekskluzywnych odmianach XLT i Limited, oraz w najbardziej dynamicznej wersji Wildtrak.
W opinii kierownictwa Forda, nowy Ranger jest przykładem nowej strategii firmy – ,,One Ford” czyli połączenie wiedzy i doświadczenia oddziałów Forda z całego świata, w celu stworzenia wszechstronnego i bezkompromisowego pojazdu.
Ford Ranger – silniki
Trzy motory pickupa
Większy, pięciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3.2-litra dysponuje mocą 200 KM i 470 Nm momentu obrotowego, dostępnych już od 1 700 do 3 500 obr./min. Średnie zużycie oleju napędowego według producenta kształtuje się w granicach 10 l/100 km. Mniejsza jednostka diesla 2.2 litra rozwija odpowiednio 125 KM i 320 Nm lub 150 KM i 375 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku motoru 2.2 litra średnie spalanie wynosić ma od 7,6 – 8,3 litra/100 kilometrów. Nowy pickup Forda z silnikiem wysokoprężnym będzie po raz pierwszy dostępny ze skrzynią manualną lub automatyczną o sześciu przełożeniach.
Ceny
W podstawowej wersji XL z pojedynczą kabiną ceny rozpoczynają się od 91 820 złotych brutto. Za model w najbogatszej wersji Wildtrack z podwójną kabiną i topowym dieslem 3.2 litra trzeba będzie zapłacić 162 729 złotych brutto. Na korzyść przedsiębiorców przemawia możliwość odliczenia pełnego podatku VAT.