Auto elektryczne dla firmy: korzyści dla portfela i wizerunku marki

Korzystanie z samochodu elektrycznego się opłaca – i to nie tylko finansowo. Jeśli jesteś świadomym przedsiębiorcą, na pewno myślisz o długofalowym budowaniu wizerunku firmy. Chcesz pozycjonować się na rynku jako firma nowoczesna, korzystająca z innowacji, dbająca o środowisko. A auto elektryczne to doskonały sposób, by przybliżyć się do tego celu. Sprawdź, czy to rozwiązanie dla Twojego biznesu!

Auto elektryczne dla firmy

Co może powiedzieć o Twojej firmie samochód elektryczny?

Na pierwszy rzut oka niewiele się różnią od tradycyjnych aut – uwagę zwracają jedynie ich zielone tablice. Tak jak inne pojazdy mogą służyć Twoim pracownikom dojeżdżającym do klientów, pomagać w rozwożeniu towaru i wykonywaniu innych zadań. Auta elektryczne pełnią jednak jeszcze jedną ważną funkcję: wizerunkową.

W przestrzeni publicznej można łatwo zauważyć marki, które z posiadania aut elektrycznych uczyniły swój atut. Takie działania mają swoje uzasadnienie. Korzystanie z samochodów elektrycznych to symbol ekologicznego, przyjaznego środowisku podejścia, ale także innowacyjności. Bo choć elektryki cieszą się coraz większą popularnością, to nadal są w motoryzacyjnej awangardzie – na początku 2024 roku było ich w Polsce niespełna 60 tysięcy.

Sposoby na mądre i oszczędne ładowanie auta elektrycznego

Samochody elektryczne można ładować na kilka sposobów:

  • za pomocą gniazdka elektrycznego – tak jak podłącza się laptop czy inne urządzenia zasilane bateriami;
  • za pomocą ładowarki ściennej Wallbox – urządzenia montowanego w budynku lub na zewnątrz, pozwalającego zwiększyć moc ładowania i skrócić jego czas;
  • za pomocą stacji ładowania zasilanych prądem AC (zmiennym);
  • za pomocą stacji ładowania zasilanych prądem DC (stałym).

Koszty i czas ładowania są w każdym z tych przypadku inne. Najtaniej można naładować auto, podłączając je do gniazdka elektrycznego – taki sposób jest łatwy i zawsze dostępny, ale minusem jest długi czas ładowania.

Najszybciej ładuje się pojazd elektryczny, korzystając ze stacji ładowania DC – trzeba jednak pamiętać, że taki sposób jest najbardziej kosztowny.

Wyliczenia uwzględniające obecne ceny benzyny pokazują, że w przeliczeniu na 100 km ładowanie prądem stałym kosztuje mniej więcej tyle, co benzyna zużywana na takim dystansie. Z kolei analogiczny koszt w przypadku ładowania z gniazdka (także z ładowarką Wallbox) to kilkanaście złotych.

Wynajem lub leasing samochodu elektrycznego – rozwiązania na każdy budżet

Ceny aut elektrycznych mocno spadły w ostatnich latach, ale nadal są wyższe niż ceny samochodów spalinowych. To poważna bariera, która powstrzymuje przedsiębiorców przed zakupem. Jak ją pokonać? Warto rozważyć inne opcje, niewymagające dużego wkładu własnego.

To leasing i najem długoterminowy – w obu rozwiązaniach korzysta się z samochodu niemal tak jak z własnego, płacąc co miesiąc określone kwoty właścicielowi lub leasingodawcy (kalkulacja leasingu samochodu pozwoli Ci obliczyć wysokość rat). W przypadku leasingu możesz dodatkowo tanio wykupić auto po zakończeniu okresu leasingowania. I co najważniejsze – cieszysz się zaletami aut elektrycznych nawet wtedy, gdy nie dysponujesz dużymi środkami finansowymi. Pojazdy zarówno w leasingu, jak i najmie, są dostępne niemal od ręki.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!