Popiersie Chevroleta

Gigantyczne popiersie wykonane z polerowanej stali ozdobi Parc de l’Ouest w La Chaux-de-Fonds, przypominając zwiedzającym o Louisie Chevrolecie, jednym z najsłynniejszych mieszkańców tego szwajcarskiego miasta.

Informacja: Chevrolet

Chevrolet  popiersieRzeźba zaprojektowana przez Christiana Gonzenbacha zwyciężyła w konkursie sztuki zorganizowanym przez Chevroleta z okazji stulecia istnienia firmy. Konkurs rozpoczął się 3 listopada 2011 roku, czyli w dniu setnej rocznicy narodzin tej legendarnej amerykańskiej marki. Międzynarodowe jury wybrało projekt Gonzenbacha jako najlepszy spośród czterech niezwykle kreatywnych prac zgłoszonych do konkursu przez pozostałych uczestników, którymi byli: Lang/Baumann, Costas Varotsos oraz Olivier Mosset i Sylvie Fleury. To spektakularne dzieło sztuki stanie w samym centrum Parc de l’Ouest w La Chaux-de-Fonds.

„Christian Gonzenbach zaprojektował dzieło, które jury oceniło jako najbardziej emocjonujące spośród czterech propozycji. Podejście Christiana jest równie pionierskie, jak człowieka, który stworzył markę Chevrolet. Złożona struktura wizualna tworząca różnorodne odbicia czyni z popiersia bardzo intrygujący projekt”, powiedziała Susan Docherty, przewodnicząca jury oraz prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.

„Dziękuję jury za uznanie, jakim obdarzyli mnie i mój projekt. Jestem podekscytowany możliwością artystycznego wyrażenia pionierskiego ducha marki Chevrolet i jej stuletniej historii, a także przedstawienia dynamicznego stylu życia Louisa Chevroleta”, powiedział Christian Gonzenbach, artysta z Genewy w Szwajcarii.

Inspiracją dla 5-metrowego popiersia Chevroleta była historia człowieka, którego nazwisko stało się znane na całym świecie. Abstrakcyjna rzeźba zostanie poddana próbie czasu, przyciągając uwagę przyszłych generacji. Jej lustrzana powierzchnia odzwierciedla dynamiczną osobowość Louisa Chevroleta oraz życie otaczającego ją miasta.

„Chcielibyśmy podziękować za tę wspaniałą rzeźbę ofiarowaną przez Chevroleta, która przyciągnie do La Chaux-de-Fonds turystów, miłośników sztuki i entuzjastów motoryzacji”, powiedział Laurent Kurth, radny La Chaux-de-Fonds.

„Gonzenbach, tworząc popiersie, zdecydował się na eksperymentalne podejście do sztuki. Cieszę się, że wybraliśmy wraz z pozostałymi członkami jury tego młodego i dobrze zapowiadającego się artystę i jestem przekonany, że zobaczymy jeszcze wiele wyjątkowych dzieł stworzonych przez Christiana”, powiedział Hans Rudolf Reust, krytyk sztuki i przewodniczący Federalnej Komisji Sztuk Pięknych w Szwajcarii.

Zwycięskie dzieło upamiętnia stulecie istnienia jednej z najbardziej znanych marek motoryzacyjnych na świecie i wyraża wartości, z których w 140 krajach świata słyną Chevrolet oraz założyciel marki. Są to: pionierski duch innowacji, optymizm i pasja pozwalająca wykorzystywać każdą nadarzającą się w życiu sytuację.

Całe przedsięwzięcie jest koordynowane przez Friederika Schmida, doświadczonego managera zajmującego się projektami związanymi ze sztuką. Przedsięwzięcie Chevrolet Centennial Artwork kończy serię inicjatyw upamiętniających setne urodziny czwartej największej marki motoryzacyjnej na świecie. W 2011 roku Chevrolet wprowadził na rynek w Europie siedem nowych modeli. Kolejnym krokiem w ofensywie produktowej będzie tegoroczna prezentacja dwóch następnych: Chevroleta Malibu i Chevroleta Cruze Kombi.

Więcej informacji na temat konkursu na stronie Chevrolet Centennial Artwork (strona w języku angielskim).

Informacja: Chevrolet


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!