BMW ActiveE już na drogach
W połowie stycznia br. BMW przekazało do testów pierwsze egzemplarze ekologicznego modelu ActiveE.
Choć samochody z napędem elektrycznym można nabyć już od kilku lat, niewiele z nich można nazwać rynkowymi przebojami. Główną przyczyną jest to, że producenci skupiają się głównie na ekologii, pomijając tak ważny czynnik, jakim jest przyjemność z jazdy. BMW proponuje swój ActiveE jako ten, który wyróżni się z „zielonego tłumu”.
BMW Serii 1 Coupe Active E
ActiveE świadczy o zrobieniu kroku w dobrą stronę w produkcji aut elektrycznych – samochód jest bardziej wyważony, przewidywalny niż chociażby Mini E. ActiveE to po prostu standard BMW Serii 1 Coupe z napędem wymienionym na elektryczny.
Silnik 170KM i hamowanie odzyskowe
Elektryczny silnik generuje 170 KM (125 kW) i zgodnie z zapewnieniami producenta przyspieszenie od 0 do 60km/h w 9 sekund. Umieszczona pod tylna kanapą bateria litowo-jonowa ma zapewniać zasięg aż 100 mil (160km). Kosztem konwersji na napęd elektryczny jest jeszcze ciaśniejsze (w stosunku do serii 1) wnętrze auta.
Samochód wyposażono w system hamowania regeneracyjnego (inaczej zwanego odzyskowym) –pozwala on na wytracenie prędkości bez dotykania pedału hamulca i zarazem odzyskiwanie energii do dalszej jazdy. Hamując w ten sposób można odzyskać nawet 20% zasięgu baterii. Do wrażenia, porównywalnego z hamowaniem silnikiem i redukcją biegu, trzeba się po prostu przyzwyczaić. Z całą pewnością w ActiveE system ten działa łagodniej niż w Mini E czy Tesli Roadster.
Nowym modelem, BMW w ciągu najbliższych kilku lat może zagrozić obecnej pozycji Nissana Leaf’a.
Żródło: motorauthority.com