Regeneracja akumulatorów hybrydowych – cena i zalety

Samochody hybrydowe nie bez powodu są często uważane za ogniwo pośrednie między autami spalinowymi a elektrycznymi. Udanie łączą zalety obu typów pojazdów: tych z silnikami spalinowymi i tych z silnikami elektrycznymi. Szczególnie dotyczy to tak zwanych hybryd PHEV, które można ładować z gniazdka. Niestety, pewne wady są również charakterystyczne dla aut hybrydowych. Po pierwsze, są to awarie wysokonapięciowych akumulatorów, które podobnie jak w samochodach elektrycznych, są podatne na degradację, rozbalansowanie i inne usterki. Rozwiązanie tych, jak i wszelkich innych problemów z samochodami można znaleźć w STS.Parts – https://sts.parts/pl.

Regeneracja akumulatorów hybrydowych

Typowe objawy awarii akumulatora w hybrydzie

O ile w samochodach elektrycznych problemy z akumulatorem kierowca zauważa poprzez zmniejszenie zasięgu, to w hybrydach ma do czynienia z nieco innymi objawami. Oczywiście, najwyraźniejszym z nich jest komunikat lub sygnał ostrzegawczy na desce rozdzielczej. Ale to już etap bliższy końcowemu. Poprzedza go szereg innych symptomów, takich jak:

  1. Spadek efektywności paliwowej. Duże zużycie benzyny oznacza, że auto rzadziej pracuje na zasilaniu z akumulatora.
  2. Zwiększony hałas silnika spalinowego. Zdarza się to, gdy musi pracować mocniej, aby zrekompensować brak energii elektrycznej.
  3. Brak dynamiki, pogorszenie elastyczności. Silnik elektryczny hybrydy zawsze wspomaga silnik spalinowy podczas wyprzedzania i gwałtownych przyspieszeń, więc jeśli tak się nie dzieje, możliwe są problemy z elektroniką.
  4. Dziwne zachowanie wskaźników na desce rozdzielczej. Wahania lub nagłe skoki wskaźnika poziomu naładowania (zazwyczaj spadki) mogą świadczyć o tym, że z akumulatorem dzieje się coś niedobrego.
  5. Awaria klimatyzacji. W niektórych hybrydach układ klimatyzacji wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany z akumulatora wysokonapięciowego, więc przy problemach z nim nie włącza się.

Tych symptomów, jak i innych nietypowych objawów w pracy samochodu, nie należy ignorować. Eksploatacja hybrydy z problemami z akumulatorem jest wysoce niewskazana, gdyż może prowadzić do reakcji łańcuchowej awarii. Im szybciej właściciel samochodu hybrydowego zgłosi się do stacji obsługi technicznej, tym większe szanse, że uda się go naprawić łatwo i tanio.

Dlaczego regeneracja akumulatora jest lepsza niż wymiana

Pierwszą rzeczą, którą właściciel chce wiedzieć w przypadku problemów z akumulatorem, jest to, co robić dalej, jakie są sposoby rozwiązania problemu. Właściwie są trzy opcje:

  • Wymiana akumulatora wysokonapięciowego na nowy.
  • Zakup i montaż używanego akumulatora w całości.
  • Regeneracja akumulatorów.

Pierwszy sposób wydaje się najbardziej niezawodny, ale ma znaczącą wadę – zbyt wysoką cenę. Koszt nowego akumulatora trakcyjnego do hybrydy waha się od około 8 000 do 30 000 złotych i więcej. Dla wielu używanych samochodów taka inwestycja będzie bezsensowna, bo nigdy się nie zwróci.

Zakup akumulatora z samochodu używanego będzie znacznie tańszy. Ale tego sposobu również nie można nazwać racjonalnym, bo kupujący w zasadzie nabywa „kota w worku”. Dobrze, jeśli taki akumulator będzie chociaż lepszy niż ten, który już ma. Całkiem możliwe, że „nowy” akumulator również będzie wymagał naprawy – jeśli nie od razu, to po krótkim czasie.

Dlatego regenerację akumulatora wysokonapięciowego należy traktować jako najbardziej właściwy wariant rozwiązania problemów z akumulatorem hybrydy – w większości przypadków. Oczywiście, tylko jeśli chodzi o naprawę w wyspecjalizowanym warsztacie, przez profesjonalnych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy posiadają nie tylko nowoczesny sprzęt, ale także wieloletnie doświadczenie. Czyli takich, jak pracownicy STS Electro – oddziału firmy STS.Parts.

Na czym polega proces regeneracji akumulatora w centrum serwisowym

Akumulator trakcyjny samochodu hybrydowego nie może nagle całkowicie się zepsuć. W większości przypadków mamy do czynienia z awarią jego poszczególnych elementów – modułów i ogniw. Jednak ustalenie za pomocą standardowych narzędzi diagnostycznych, które konkretnie ogniwo jest wadliwe lub niedoładowane, jest niemożliwe. Do tego potrzebny jest specjalistyczny sprzęt, a także całkowity demontaż akumulatora z samochodu.

Specjaliści STS Electro – https://sts.parts/pl/services/batteries-for-hybrids – wykorzystują stanowisko diagnostyczne opracowane przez własną markę, które nie ma sobie równych. Dzięki niemu można nie tylko wykryć problematyczne elementy akumulatora, ale także przeprowadzić pełne i jakościowe ładowanie oraz balansowanie ogniw. W ten sposób można nie tylko przywrócić akumulator wysokonapięciowy do stanu roboczego, ale także znacznie zaoszczędzić na kosztach naprawy.

Ile kosztuje regeneracja akumulatora w hybrydzie

Ile kosztuje regeneracja akumulatora w hybrydzie

Nasze ceny są dość przystępne i adekwatne. Koszt diagnostyki akumulatora samochodu hybrydowego zaczyna się od 450 złotych, a naprawa od 2000 złotych. Dalej wszystko zależy od modelu samochodu i złożoności problemu. Na ile korzystna jest taka usługa dla właścicieli samochodów, rozpatrzymy na dwóch konkretnych przypadkach.

  1. Naprawa akumulatora samochodu Lexus RX450h z 2013 roku. Akumulator tej hybrydy zawiera 30 modułów, z czego 10 okazało się niezdatnych do użytku. Klient musiał zapłacić około 3000 PLN. Warto zauważyć, że nowy akumulator kosztuje dziesięć razy więcej – 30 000 zł, a ceny używanych wahają się od 6 000 do 12 000 złotych.
  2. Regeneracja akumulatora Toyota Prius 30 z 2012 roku. Miała tylko 2 wadliwe ogniwa z 28, więc koszt samej naprawy wyniósł około 1000 złotych. To przy tym, że za nowy akumulator trzeba by zapłacić około 11 000 PLN, a za wyjęty z używanego samochodu – 3000-7000 złotych.

Oprócz tych oczywistych korzyści finansowych, nasi klienci zyskują również pewność co do swojego samochodu hybrydowego. Na wszystkie swoje prace oraz użyte materiały i części zamienne STS.Parts udziela gwarancji – minimum pół roku od momentu naprawy.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!