Lancia Thema – American Beauty

Modelem Thema, Lancia spróbuje podbić serca klientów najbardziej prestiżowego segmentu rynku motoryzacyjnego. Samochód powstały w oparciu o dwie totalnie różne szkoły design’u – amerykańską i włoską, podziwiać będzie można podczas wrześniowej Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej we Franfurcie.

Lancia Thema – amerykańska Włoszka, czy włoska Amerykanka

Lancia-ThemaThema, to owoc współpracy koncernu Fiata z amerykańską marką Chrysler. Włosi nabyli niedawno część udziałów Chryslera i szykują zmasowany atak na rynek USA. Oprócz Themy, w Stanach oferowane będą także modele Flavia i Phedra. Wszystkie oparte na amerykańskiej myśli technicznej.

W gruncie rzeczy nowa Thema jest niczym innym jak tylko odmienioną wersją nowego Chryslera 300. Duże rozmiary, masywne nadwozie i napęd na tylne koła kojarzyć się będzie jednoznacznie z motoryzacją amerykańską. Jeśli jednak zajrzymy do środka pojazdu, zrozumiemy, co Fiat miał na myśli mówiąc o połączeniu pojęcia wielkości z kunsztem włoskiego design’u. Z zewnątrz Thema to po prostu duża limuzyna (5066 mm długości, 1488 mm wysokości, 1902 mm szerokości), wyróżniająca się spośród innych potężną sylwetką i eleganckim, chromowanym grillem. Uroku dodaje także zintegrowany spojler tylny ponad logotypem Lancii. Przednia szyba Themy została nachylona pod odpowiednim kątem, zapewniającym aerodynamikę oraz dobrą widoczność.

Italian Design Lancii Thema

We wnętrzu nowej Themy oprócz dużej ilości miejsca dla kierowcy i pasażerów, nie znajdziemy niczego amerykańskiego. Dzieło włoskich stylistów robi kolosalne wrażenie, zwłaszcza na długoletnich fanach marki. Do Lancia-Themawykonania wszystkich elementów wyposażenia, użyto wysokiej jakości materiałów, w tym skóry Poltrona Frau oraz wstawek z prawdziwego drewna. Dwubarwna, jasna tapicerka świetnie współgra z blaskiem delikatnych, chromowanych elementów. Klasyczną elegancję połączono tu z nowoczesnością, instalując duży wyświetlacz LCD oraz podświetlenie Sapphire Blue. W Europie Lancia Thema sprzedawana będzie w trzech wersjach wyposażenia: Gold, Platinum oraz Executive, przy czym żadnej z tych opcji nie wypada określić jako najuboższą.

Amerykański Pentastar 3,6 V6, czy włoski diesel 3,0 V6

Lancia-ThemaZa napęd Themy odpowiedzialne będą trzy silniki. Jednostka benzynowa to wyprodukowany przez Chryslera 3.6 V6 Pentastar o mocy 286 KM. Będzie ona współpracować z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Pentastar został wykonany w całości z aluminium, co znacznie ograniczyło jego wagę. Maksymalna moc 286 KM jak i moment obrotowy 340 Nm osiągane są przy bardzo wysokiej wartości obrotów na minutę (odpowiednio 6350 i 4650). Średnie spalanie Themy z tym silnikiem, zdaniem producenta wynieść może 9,4 l. Najprawdopodobniej jednak taka wartość będzie praktycznie nieosiągalna przy typowej eksploatacji. Nieco bardziej oszczędne będą zapewne oferowane przez Fiata silniki wysokoprężne o pojemności 3,0 litrów i mocy 190 oraz 239 KM. Mocniejszy diesel rozwija maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr/min. Spalanie, zdaniem producenta, nie powinno przekroczyć 7,1 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Lancia Thema – cisza, wygoda, bezpieczeństwo

Nowoczesny system Uconnect, zapewnia komfort, łączność bezprzewodową oraz bezpieczeństwo

Lancia-ThemaW skład wyposażenia Themy wchodzi w zależności od wersji wyposażenia m.in. automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, system nawigacji satelitarnej z ekranem dotykowym oraz system audio klasy Premium. Wszystkimi mediami zarządza nowoczesny system Uconnect Touch, umożliwiający także personalizację różnych funkcji samochodu. Konstruktorzy Lancii szczególną uwagę zwrócili na kwestie bezpieczeństwa. Auto jest standardowo wyposażone m.in. w systemy stabilizacji toru jazdy ESC oraz reflektory biksenonowe. Wśród ponad siedemdziesięciu zaawansowanych elementów bezpieczeństwa na wyróżnienie zasługuje system RBS, który aktywuje się wraz z włączeniem wycieraczek podczas intensywnych opadów deszczu. System na chwilę zbliża klocki do tarcz hamulcowych, w celu ich osuszenia.

Lancia Thema – w salonach już jesienią

Lancia-ThemaAmerykańsko-włoska Thema pojawi się w Europejskich salonach sprzedaży już w październiku bieżącego roku. Dotąd nie podano informacji na temat cen tego samochodu. Czas pokaże, czy Lancia Thema powalczy o prymat w klasie najbardziej prestiżowych sedanów. Innymi słowy, czy amerykanizacja jednej z najbardziej prestiżowych włoskich marek wyjdzie na dobre Fiatowi. Thema to odważny projekt. Połączenie dwóch, tak skrajnie różnych spojrzeń na motoryzację jest zabiegiem ryzykownym. Cóż, wszak to właśnie do odważnych należy globalna wioska.

 

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!