Wyniki Audi rosną w oczach
Maj 2012 to najlepszy pod względem liczby sprzedanych aut miesiąc w historii AUDI AG. Osiągnięto poziom aż ok. 128 900 sztuk. Oznacza to, że w porównaniu z majem roku ubiegłego, sprzedano o 13,7% więcej aut tej marki. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku, Audi sprzedało na całym świecie ok. 600 200 aut (+12,1%) i jako cel postawiło sobie sprzedaż 1,4 mln aut do końca roku.
Głównie dzięki bardzo udanemu modelowi Audi A6, wskaźniki sprzedaży rosły we wszystkich częściach świata – szczególnie wyraźnie w Chinach, gdzie zanotowano wzrost sprzedaży o 44,2%. W Ameryce Północnej wskaźniki sprzedaży wzrosły o 10,3%. W Europie do wzrostu o 3,8% przyczyniły się również nowe modele Audi Q3 i Audi A1 Sportback. „Bieżące wpływy zamówień pokazują, że wyniki pierwszego półrocza na wszystkich rynkach przerosną nasze oczekiwania. Dlatego aktualny cel na cały rok 2012 to 1,4 mln sprzedanych samochodów“, powiedział Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu ds. marketingu i sprzedaży AUDI AG. „Także w Europie – wbrew trendowi na rynku – nadal notujemy wyraźny wzrost, szczególnie stabilny w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Na tych rynkach planujemy w 2012 roku nowe rekordy sprzedaży.“
Od początku roku najwyraźniej wzrósł popyt na auta marki Audi w Niemczech. Sprzedaż rosła tu szybciej niż na całym rynku łącznie; w maju o 8,1%, osiągając liczbę 25 307 sprzedanych egzemplarzy. W znaczący sposób przyczynił się do tego sukces nowego Audi A6. Sprzedaż 21 808 egzemplarzy tego modelu w okresie od stycznia do maja świadczy o tym, że na Audi z tej biznesowej linii zdecydowało się więcej klientów niż na jakikolwiek inny model z segmentu premium. Audi A6 jest również najczęściej wybieranym samochodem tej klasy przez niemieckich klientów flotowych. Potwierdza to pozytywny, bardzo istotny dla Audi trend w sprzedaży aut tej grupie klientów. Dzięki niemu, również sprzedaż Audi A4 Avant wzrosła w maju o 9,8 %.
Do najbardziej udanego początku roku w historii Audi UK, poza nowym Audi A6, przyczyniła się też dobra sprzedaż obecnej generacji modelu A3. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy sprzedaż tego modelu w Wielkiej Brytanii wzrosła o 8,5% osiągając, na kilka tygodni przez wprowadzeniem na rynek jego następcy, wielkość 14 081 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę wszystkie modele łącznie, Audi w ubiegłym miesiącu sprzedało w Zjednoczonym Królestwie 10 015 aut, tj. o 10,8% więcej niż w maju 2011.
Również we Francji, trzecim co do wielkości rynku zbytu Audi w Europie, wyniki sprzedaży przewyższyły te z maja 2011 roku. 5 501 sprzedanych pojazdów dało wzrost rzędu 3,6%. Podobnie jak na innych rynkach europejskich, klientów do salonów Audi we Francji przyciągnęły nowe Audi A1 Sportback i Audi Q3.
W Europie sprzedano łącznie w tym roku ok. 32 000 egzemplarzy Audi Q3. Ten właśnie SUV w znaczący sposób przyczynił się również do wzrostu sprzedaży w Europie Wschodniej. Wzrost o 27,9% i dostarczenie odbiorcom 23 400 egzemplarzy tego auta, sprawił, że Audi w tym regionie osiągnęło wyniki porównywalne z wynikami na rynkach włoskim czy francuskim.
Największy wzrost sprzedaży spośród dużych rynków Azji i Pacyfiku zanotowano w maju w Korei Południowej. Wyniósł on 55,3%. Łącznie w tym regionie sprzedano 5 876 samochodów marki Audi, co oznacza przyrost rzędu 48,4%.
W Chinach, Audi sprzedając w maju 36 278 aut i notując tym samym skok sprzedaży o 44,2%, utrzymało wysokie tempo wzrostu z minionych miesięcy. Od stycznia do maja już 160 562 klientów w Państwie Środka zakupiło nowy egzemplarz Audi, co daje – w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego – wzrost rzędu 42,0%. Największy udział – również w minionym miesiącu – miały tu modele produkowane lokalnie w Chinach, na czele z cieszącym się nieustającą popularnością Audi Q5. Wyniki jego sprzedaży wzrosły w maju o 80,3% i od stycznia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, niemal się podwoiły (+90,3%, co daje 37 438 sprzedanych egzemplarzy). Równie dobrze ma się sprzedaż flagowego na tym rynku modelu z czterema pierścieniami – Audi A8. Sprzedaż tej luksusowej limuzyny wzrosła tutaj od początku roku o 91,3 % i wyniosła jak dotąd już 7 409 egzemplarzy. Podobnie jak na innych rynkach, również na Dalekim Wschodzie, wskaźniki sprzedaży wyraźnie odzwierciedlają światową ofensywę marki Audi w górnych segmentach. Tak jest na przykład w Japonii, gdzie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi z segmentu premium wzrosła o ponad 100%, mimo że nowe Audi A6 Avant trafiło do daalerów dopiero w lutym. Sprzedając 9 521 aut, Audi Japan zanotowało w tym okresie wzrost sprzedaży wszystkich modeli o 17,6%.
W maju także w USA wyraźnie rosła sprzedaż marki z czterema pierścieniami – o 10,0%, osiągając wielkość 11 503 sprzedanych aut. Dalszy wzrost sprzedaży, przede wszystkim nowej wersji Audi A6 Limousine i obu modeli SUV Q5 i Q7, ograniczyły tutaj dwie wyczekiwane zmiany: mające już niedługo nastąpić wprowadzenie, również na rynek amerykański, nowej generacji Audi A5 oraz nowego Audi A4, najlepiej sprzedających się modeli Audi w tej części świata. Od stycznia Audi sprzedało w USA 52 494 egzemplarzy, o 14,5% więcej niż w roku 2011.
Informacja: Audi