Tytuł Top Safety Pick dla japońskiego SUVa

Stylowy i funkcjonalny kompaktowy crossover Mitsubishi ASX 2012, (w USA oferowany pod nazwą Outlander Sport) otrzymał tytuł Top Safety Pick przyznany przez amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS).

 Informacja: Mitsubishi

Mitsubishi ASXMitsubishi ASX dołącza do elitarnego grona modeli, które spełniają niezwykle rygorystyczne wymogi stawiane pojazdom przez instytut IIHS w testach zderzeniowych. Wśród nich znajduje się także popularny Mitsubishi Lancer Sedan.

Aby pojazd mógł zdobyć tytuł najbezpieczniejszego produktu na rynku, musi uzyskać przynajmniej dobre noty w programie testowym opracowanym przez instytut IIHS. Model Mitsubishi ASX 2012 otrzymał taką ocenę w następujących kategoriach:

– symulacja zderzenia czołowego,

– symulacja zderzenia bocznego,

– symulacja wytrzymałości dachu,

– ocena systemów bezpieczeństwa podczas zderzenia tylnego.

Znakomity rezultat model ASX zawdzięcza między innymi swej konstrukcji, w której użyto stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, zwiększającej sztywność nadwozia i zapewniającej najwyższy poziom bezpieczeństwa w czasie zderzenia oraz pozwalającej zredukować masę pojazdu. Poduszka kolanowa kierowcy i wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia.

To nie pierwsza nagroda w dziedzinie bezpieczeństwa dla tego kompaktowego crossovera spod znaku Trzech Diamentów. Mitsubishi ASX otrzymał bowiem w 2011 roku 5-gwiazdkową, najwyższą notę w testach Euro NCAP a w 2010 roku – najwyższą ocenę 5 gwiazdek przyznawaną przez ANCAP (Australasian New Car Assessment Programme).

Mitsubishi ASX to od roku najpopularniejszy model spod znaku Trzech Diamentów w Polsce. W ubiegłym roku sprzedano 2366 sztuk tego modelu, czyli o niemal 36% więcej niż w roku 2010, gdy pojazd ten zadebiutował w naszym kraju. W styczniu i lutym bieżącego roku Mitsubishi ASX trafił do 438 klientów a jego sprzedaż wzrosła o ponad 26%.

 Informacja: Mitsubishi


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!