Siła i wydajność – nowe silniki Chevroleta

Już w przyszłym roku, Chevrolet Cruze będzie dostępny z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 l. Według zapewnień producenta, nowa jednostka zagwarantuje dobre osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa.

Dostępne obecnie wolnossące jednostki benzynowe Cruze’a zapewniają przyzwoite osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Nie mniej konkurencja ( np. silniki TSI z grupy VW ) oferuje leprze rozwiązania, w 2011 ma się pojawić groźny konkurent dla silników TSI od VW, czy TCE od Renault.
Zwiększenie wydajności i korzyści pochodzą ze zwiększonego przepływu powietrza do silnika. Im więcej powietrza trafia do cylindrów, tym mieszanka paliwowa jest spalana efektywniej.

Turbosprężarka Cruze’a jest smarowana olejem silnikowym i chłodzona cieczą, co wzmacnia trwałość i niezawodność. Sprężone powietrze jest chłodzone przez intercooler zanim dotrze do silnika. Ta niższa temperatura skutkuje większa skutecznością i wydajnością spalania. Turbina w nowym silniki Chevroleta będzie się obracać  z prędkością do 150.000 obrotów na minutę.

Turbina napędzana jest przez gorące spaliny wychodzące z kolektora wydechowego. Powietrze przeciska się przez koła sprężarki, a następnie dostaje się do kolektora ssącego. Kolektor ssący rozprowadza powietrze do cylindrów, w których paliwo jest dodawane i odbywa się proces spalania. Zawór upustowy otwiera się, żeby regulować napęd sprężarki i pozwalając uniknąć nadmiaru spalin uciekających przez rurę wydechową.

Według zapewnień producenta system turbosprężarki nie będzie wymagał specjalnej pielęgnacji, ciekawe jak to będzie wyglądać w praktyce? Czy turbodoładowane silniki Chevroleta będą tak ,,odporne” jak wolnossące?

Cruze Eco dysponuję  mocą 138 KM (wersja ze standardową sześciobiegową skrzynią biegów). Producent nie podał średniego spalania, jednak prawdopodobnie nie będzie przekraczać 6l na 100 km w trybie mieszanym.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!