Samochody koncepcyjne – IAA Frankfurt 2011

Każde targi motoryzacyjne są okazją dla producentów do zaprezentowania swoich najnowszych wizji konstruktorskich. Przyszłość motoryzacji przewidzieć można właśnie dzięki samochodom koncepcyjnym. Wybraliśmy najciekawsze koncepty Frankfurt Motor Show 2011.

Samochody na prąd

i3 i i8 – ciekawostki od BMW

BMW i8Wśród frankfurckich konceptów, większość stanowiły samochody napędzane energią elektryczną. Aż dwa eko-auta zaproponowało BMW. W pełni elektryczny i3 Concept to ciekawie wystylizowany, czteromiejscowy pojazd, którego nadwozie skonstruowano w większości z włókna węglowego. Lekki samochód (1250 kg) przyspiesza do setki w niecałe osiem sekund a jego zasięg to, zdaniem konstruktorów, 150 km. i3 jest jednym z koncept-carów, które wejdą do produkcji seryjnej. Obok niego, bawarska marka zaprezentowała także sportową hybrydę o równie niespotykanym design’ie. Model i8 dzięki współpracy silnika elektrycznego i benzynowego (1,5 l) rozwija moc 350 KM i 550 Nm momentu obrotowego, przy czym spalać ma mniej niż 3 litry paliwa na 100 km.

Audi i Chevrolet – dwa różne spojrzenia na przyszłośćAudi Urban Sportback Concept

Chevrolet Miray (z korean. przyszłość) to odważna koncepcja auta sportowego. Wykorzystanie silnika o poj. 1,5 litra oraz dwóch silników elektrycznych, pozwalać ma na osiąganie wysokich prędkości przy minimalnym zużyciu paliwa. Małe, dwumiejscowe kabrio stylistycznie nawiązuje do modeli Monza SS z 1963 r. oraz Corvair Super Spyder z 1962 r. Audi Urban Concept Spyder oraz Urban Sportback to małe samochodziki całkowicie elektryczne. Silnik umiejscowiono w nich z tyłu tuż za fotelem pasażera (układ 1+1). Moc rzędu 20 KM nie powala na kolana, ale pozwala na sprawne poruszanie się po mieście, dzięki masie auta ograniczonej do 480 kg. Choć zasięg niemieckiego konceptu wynosić ma zaledwie 73 km, baterię będzie można naładować bardzo szybko. Urban Concept naładuje się w pełni już po godzinie podłączenia do zwykłego gniazdka elektrycznego.

Citroen Tubik, czyli elektro-van i inni Francuzi

Citroen TubikNa dość oryginalne rozwiązanie zdecydowali się konstruktorzy Citroena. Tubik to hybrydowy van, który jest w stanie przewieźć nawet dziewięć osób. Futurystyczny design samochodu, luźno nawiązuje do produkowanego jeszcze przed wojną Citroena TUB. Za napęd odpowiada silnik HYbrid 4, będący połączeniem dwulitrowego diesla HDi z silnikiem elektrycznym. Artystycznie zaprojektowana linia nadwozia zapewnić ma aerodynamikę, nowoczesne wnętrze niespotykaną funkcjonalność.

Podobne rozwiązanie, co Citroen zastosowali specjaliści Peugeot do stworzenia koncepcyjnego auta o nazwie  HX1. Za napęd odpowiada tu nieco większy diesel o poj. 2.2 l i mocy 204 KM, współpracujący z sześciobiegową, automatyczną skrzynią i elektrycznym silnikiem o mocy 95 KM. Nowoczesny wygląd  HX1 współgra z dużą funkcjonalnością. Luksusowe wnętrze pomieści bez problemu sześć osób.Renault Zoe

Jeśli Citroena XH1 można nazwać rodzinnym minivanem, takie określenie pasuje także do Renault R-Space. Ten samochód po raz pierwszy zaprezentowano już na targach w Genewie. Za napęd R-Space’a nie odpowiada hybryda a trzycylindrowy silnik o pojemności 0,9 litra. Mimo to spalanie samochodu nie powinno przekraczać 4l na 100 km. Kolejnym konceptem Renault, który zadebiutował już wcześniej, ale został pokazany także we Frankfurcie, był model Captur. Nowoczesna stylistyka tego muskularnego auta budzi skojarzenia z Nissanem Juke’m. Nowoczesne systemy w tym układ vision-system mają zapewnić kierowcy oraz pasażerom komfort i bezpieczeństwo jazdy. Captur i R-Space nie są autami elektrycznymi. Taki napęd wykorzystuje za to Renault Zoe, który wkrótce wejdzie do produkcji seryjnej. W pełni elektryczne auto o zasięgu 160 km, wykorzystuje energię słoneczną (kolektory umieszczone na dachu) do doładowywania baterii.

Toyota FT-86 II – model przedprodukcyjny?

Toyota FT-86II Jednym z najdłużej wyczekiwanych modeli Toyoty jest sportowy model FT-86 II. Japończycy zaprezentowali już dwie koncepcyjne wersje tego modelu. Druga z nich premierę miała podczas targów w Genewie. Teraz pokazano ją też we Frankfurcie. Samochód stylistycznie nawiązujący do modeli takich jak Celica, czy Supra według zapowiedzi szefów koncernu Toyoty ma pojawić się w sprzedaży w 2012 roku. Trudno powiedzieć jednak, czy obecnie prezentowany koncept będzie wersją produkcyjną. Z informacji, jakie zostały udostępnione przez Japończyków, najbardziej istotna dotyczy silnika. Napęd na tylną oś i 2-litrowy bokser o mocy 240 koni. Warto czekać na premierę.

SsangYong XIV – crossover z przyszłościąSsangYong XIV

Dynamicznie rozwija się koreańska marka SsangYong. We Frankfurcie swoją premierę miał model o nazwie XIV. Ten koncept jest zapowiedzią nowej stylistyki marki, ale także bezpośrednim protoplastą modelu, który wkrótce wejdzie do produkcji. W nowym SsangYong’u pracować będzie silnik o pojemności 1,6 litra, do wyboru benzynowy lub wysokoprężny. Zaawansowana technologia i ciekawy projekt wnętrza wpływają na pozytywną ocenę koreańskiego pomysłu. Pozostaje czekać na większą ilość konkretów na temat nowego modelu produkcyjnego.

125 urodziny Mercedesa

Mercedes F125!

Mercedes F125!Od czasu, gdy Carl Benz otrzymał licencję na produkcję swojego pierwszego silnika spalinowego minęło już 125 lat. Z tej okazji koncern Mercedesa przygotował urodzinową, koncepcyjną niespodziankę. Model F125! to samochód przyszłości. A przyszłość, zdaniem niemieckich konstruktorów, należy do ogniw wodorowych oraz silników elektrycznych. F125! posiada cztery elektryczne jednostki, a cały układ generuje łącznie ponad 300 KM. 750 g wodoru, które jest w stanie pomieścić zbiornik, wystarczać ma na pokonanie ponad 1000 km.

 

 

 

Obejrzyj zdjęcia z pobytu redakcji portalu przyspieszenie.pl we Frankfurcie. Zwiedź nasz facebook’owy profil i ,,polub” naszą stronę – http://www.facebook.com/media/set/?set=a.208362919230470.54069.133546890045407


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!