Ponad 44 mld euro – przychody Audi
W roku obrotowym 2011, koncern Audi po raz kolejny osiągnął rekordowy poziom dostaw, obrotów oraz wyniku finansowego. Marka z czterema pierścieniami sprzedała w zeszłym roku ponad 1,3 miliona samochodów. Tym samym, firma zwiększyła przychody ze sprzedaży do kwoty 44,1 mld euro. Zysk operacyjny ubiegłego roku obrotowego, wzrósł do ponad 5,3 miliardów euro. Marża operacyjna, wzrosła z 9,4 do 12,1 procent.
Informacja: Audi
Rupert Stadler, Prezes Zarządu spółki AUDI AG: „Nigdy wcześniej nasze dostawy nie wzrosły tak dynamicznie w ciągu jednego roku. Rok 2011 był najbardziej udanym rokiem w naszej historii. W 2012 chcemy podążać dalej tą drogą i odnotować wzrost większy niż cały rynek.” Eksperci uważają, że globalny rynek samochodów osobowych wzrośnie w tym roku o około 4 proc.
Z perspektywy kluczowych wskaźników efektywności, rok 2011 był dla Audi rokiem rekordowym. Liczba dostarczonych pojazdów Audi wzrosła o 19,2 procent czyli
o około 210 tys., do poziomu 1.302.659 aut (2010: 1.092.411). Przychody spółki wrosły znacznie bardziej niż poziom sprzedaży, bo o aż 24,4 %, do 44,1 (35,4) mld euro.
Koncern z Ingolstadt poprawił wynik operacyjny o około 60 procent, do 5,3 mld euro (2012: 3,3 mld €). Marża operacyjna wzrosła z 9,4 w roku 2010 do 12,1 procent w roku 2011. Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. Finansów i Organizacji spółki AUDI AG, potwierdza jakościową strategię wzrostu: „Wskaźniki rentowności stawiają koncern Audi w gronie jednego z najbardziej dochodowych producentów w branży motoryzacyjnej.”
Oprócz rozwoju sprzedaży, także zróżnicowana gama oferowanych modeli wpłynęła bardzo pozytywnie na wzrost wskaźników przychodów i zysków. Sprzedaż pojazdów z serii A6, A7, A8 i Q7 czyli z segmentów C i D (klasa wyższa oraz luksusowa) zwiększyła się między 2009 a 2011 z 25 do 38 proc. Jednocześnie, począwszy od zeszłego roku, model A1 pozwolił Audi na dalsze, pomyślne rozbudowanie oferty pojazdów w niższych segmentach.
W wyniku trwającej optymalizacji procesów i kosztów, spółka, przy wzroście wolumenu sprzedaży, odnotowała niższy niż w minionym roku obrotowym wzrost kosztów produkcji, dystrybucji oraz administracji. Czynnikiem odpowiedzialnym za znaczący wzrost wyników operacyjnych firmy jest obok zwiększonych obrotów, przede wszystkim poprawa struktury kosztowej.
W wyniku wzrostu przychodów finansowych, do poziomu 692 mln (2010: 293 mln), zysk koncernu Audi, przed opodatkowaniem, osiągnie nowy rekord w wysokości ponad 6,0 mld euro (2010: 3,6 mld). To o 66 procent więcej w porównaniu z rokiem 2010.
Marża operacyjna, przed opodatkowaniem, wzrosła z 10,3 procent w poprzednim roku, do 13,7 proc w 2011. Zwrot z inwestycji, czyli średni zwrot z zainwestowanego majątku, koncern Audi poprawił do 35,4 (24,7) procent.
Zarząd pragnie podziękować wszystkim pracownikom za ich pasję oraz zaangażowanie. Również oni będą mogli odczuć sukces firmy w swoich kieszeniach. Udziały w zysku Audi przyniosą każdemu pracownikowi w Niemczech średnio 8251 euro.
Jeśli globalne warunki ekonomiczne nie ulegną znaczącej zmianie, w roku 2012 spółka planuje wygenerować zysk operacyjny, którego wysokość będzie adekwatna do rekordowego poziomu z roku 2011. Młoda i atrakcyjna gama produktów będzie miała szczególnie pozytywny wpływ na planowane wyniki finansowe.
„Od lat realizujemy strategię zrównoważonego i jakościowego wzrostu, która po raz kolejny znajduje odzwierciedlenie w danych finansowych za rok obrotowy 2011”, mówi Dyrektor Finansowy Strotbek. Dzięki pomyślnie wprowadzonym nowym modelom – Audi Q3 i A6, marka z czterema pierścieniami chce nadal podążać tą drogą.
Dodatkowo, producent z Ingolstadt wprowadza w tym roku na rynek 18 modeli, począwszy od A1 Sportback skończywszy na nowej generacji popularnego modelu Audi A3.
W latach 2012 – 2016, spółka planuje zainwestować około 13 mld euro. W związku z tym, Audi rozbuduje fabrykę w Győr na Węgrzech do rangi pełnego zakładu produkcyjnego, w którym z początkiem 2013 r. rozpocznie się produkcja nowego A3. Także w Niemczech Audi intensywnie inwestuje. W ciągu najbliższych pięciu lat, prawie 8 mld euro ma trafić do zakładów w Ingolstadt i Neckarsulm. Główny nacisk programu inwestycyjnego kładziony jest przede wszystkim na nowe produkty oraz innowacje technologiczne.
W ramach joint venture z FAW-Volkswagen Automotive Company, Ltd., Audi rozszerza swoje moce produkcyjne w Chinach. Oprócz zakładu w Changchun w północnych Chinach, spółka zainwestowała w budowę nowego zakładu w południowej części kraju. Fabryka w Foshan ma rozpocząć produkcję w 2013 roku.
W roku 2012, Audi zatrudni także nowych pracowników w Niemczech. Szeregi koncernu zasili kolejnych 1200 ekspertów, zwłaszcza w przyszłościowych dziedzinach; technologii z wykorzystaniem lekkich materiałów oraz konstruowaniu pojazdów elektrycznych.
Informacja: Audi