Osobowe vany – wszystko dla komfortu podróży (cz. 1/2)

Nadwozie typu kombi nie zawsze wystarczy, by podróżować wygodnie z całą rodziną i dużym bagażem. Przestronność i wygodę zapewniają duże, rodzinne vany, w których przewieźć można maksymalnie 7 osób. Przedstawiamy kilka popularnych modeli.

Duże auta za duże pieniądze

Ford-S-MAXW naszym zestawieniu znalazły się wyłącznie duże, siedmiomiejscowe vany. Takie samochody przeznaczone są najczęściej dla rodzin z dziećmi, które cenią sobie komfort podróży i dużą ilość miejsca. Vany nie powalają za to zwrotnością i mocą. Zajmują także niskie lokaty w rankingach awaryjności. W Polsce sprzedają się słabo. Dlaczego nie są tak popularne jak na zachodzie?

Trzy razy ISOFIX – tego nie ma w kompakcie

Osobowe vany posiadają trzy niezależne fotele w drugim rzędzie siedzeń. Umożliwia to zamontowanie aż trzech fotelików dziecięcych w systemie ISOFIX. Kompakty, a nawet SUVy posiadające dzieloną kanapę dają możliwość zamontowania tylko dwóch bezpiecznych fotelików. Montaż trzech jest możliwy tylko metodą tradycyjną – bez ISOFIXu. To duża zaleta vanów, bardzo istotna dla rodzin większych niż tradycyjne 2+2.

Ford Galaxy i S-MAX – podobne, ale inne

Ford S-MAXFordy Galaxy i S-MAX różnią się przede wszystkim rozmiarami. Większy jest ten pierwszy. Mniejszy S-MAX prezentuje się nieco lepiej wizualnie. W końcu, zgodnie z nazewnictwem marki jest sportowym vanem. Obecna wersja dostępna jest w sprzedaży od 2010 r. W porównaniu do poprzednika, który w 2007 r. zdobył tytuł Car of the Year, nie zmieniono jednak wiele. Wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Może zawierać pięć lub siedem foteli. Najbardziej interesującym elementem S-MAXa są dostępne silniki. Na uwagę zasługuje zwłaszcza jednostka benzynowa 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM, zestrojona z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną Power Shift. Tak skonfigurowany van przyspiesza do 100 km/h w niespełna 8 s. To idealny kompromis dla ojców kilkorga dzieci, którzy nie chcą chcą rezygnować z motoryzacyjnych pasji. Cena tej wersji z bogatym wyposażeniem to 157 950 zł.

Naprawdę duży van – Ford Galaxy

Ford GalaxyO ile Ford S-MAX znalazł się w naszym zestawieniu głównie ze względu na swojego większego brata, o tyle sam Galaxy jest już autem, którego gabarytów nie można zlekceważyć. Siedem miejsc, duża przestrzeń, dobra funkcjonalność i przede wszystkim doskonałe prowadzenie, to najczęściej wymieniane zalety tego samochodu. Historia Galaxy jest ściśle związana z Sharanem i Alhambrą, obecnie produkowana generacja to już jednak inny, całkowicie niezależny samochód. Najmocniejszy dostępny silnik to 2.0 EcoBoost Power Shift o mocy 203 KM. Zapewnia niezłą dynamikę i osiągi. Galaxy z tą jednostką kosztuje 140 900 zł w wersji Titanum. Przyspiesza do ,,setki” w niespełna 9 s. Dla zwolenników równie dynamicznej acz bardziej oszczędnej jazdy, dobrą ofertą są diesle 2.2 TDCi DPF Duratorq. Za sporą moc trzeba jednak w tym przypadku sporo zapłacić.

Volkswagen Sharan – niemieckie auto dla Niemców

Volkswagen SharanPopularność vanów w Niemczech jest o wiele większa niż w naszym kraju. O ile poprzednia generacja Sharana nie święciła tryumfów w naszym kraju, za zachodnią granicą sprzedawano ją niemal hurtowo. Obecnie oferowany Sharan, produkowany od 2010 r. jest sporo lepszy od poprzednika. Zadbano głównie o bezpieczeństwo (poprzednio trzy gwiazdki w testach EuroNCAP). Mamy tu siedem poduszek powietrznych. Również siedem jest miejsc siedzących, które można dość dowolnie i funkcjonalnie przestawiać. Wygodę tej czynności polepszają to duże, Volkswagen Sharanprzesuwane elektrycznie drzwi. Przy komplecie pasażerów, Sharan mieści jeszcze 300 litrów ładunku. Volkswagen przyzwyczaił klientów do oferowania szerokiej gamy jednostek napędowych do wyboru. Tak jest i w przypadku Sharana. Podobnie jak u Forda Galaxy i jego 1.6-litrowego diesla, możemy tu wybrać bardzo ekonomiczny acz niespecjalnie dynamiczny silnik 2.0 TDI 115 KM. Około 7 litrów oleju napędowego na 100 km w olbrzymim aucie z trójstrefową klimatyzacją i automatyczną skrzynią biegów to wynik rewelacyjny. Ten autobus może jednak także jeździć dynamicznie. wszystko za sprawą silnika 2.0 TSI 200 KM. Wersja z automatem przyspiesza do ,,setki” w nieco ponad 8 sekund. A kosztuje 135 090 zł.

 cdn.

 

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!