Mazda MX-5 w wersji Spyder

Tegoroczne targi SEMA w Las Vegas przyniosły kilka interesujących nowości. Jedną z nich jest Mazda MX-5 w wersji Spyder. Zmodyfikowany roadster wygląda efektownie. Niestety to tylko auto koncepcyjne.

Mazda MX-5 Spyder

Koncept z bordowym dachem

Mazda MX-5 SpyderMX-5 Spyder nie różni się znacząco od sprzedażowej wersji roadstera, ale jest bardziej charakterystyczny. Nieco przeprojektowano przód auta, zderzaki i progi. Koncept stoi na 17-calowych, czarnych alufelgach. Główną częścią auta jest oczywiście ciemnoczerwony, materiałowy dach, w głównej mierze wpływający na efekt wizualny. W środku zmian jest niewiele. Uwagę zwraca jedynie użycie czarnej skóry, którą wykończono m.in. kierownicę i fotele.

Zmiany w wersji Spyder

Sportowe MX-5 na izobutanol

Mazda MX-5 SpyderKoncept Mazdy to nie tylko samochód ozdobiony kolorowymi dodatkami. Jest to całkowicie zmodyfikowana wersja. Konstruktorzy MX-5 Spyder przeprojektowali m.in. zawieszenie. Zostało ono obniżone i utwardzone. Duże koła skrywają sportowe hamulce Brembo. Zmieniono także układ wydechowy i akumulator.

Dwulitrowy silnik wyścigowy

Do ,,setki” w mniej niż 6 sekund?

Mazda MX-5 SpyderSilnik 2.0 został przystosowany do ekologicznego paliwa, czyli isobutanolu. To ta sama jednostka, którą Mazda wykorzystuje w amerykańskich wyścigach serii Le Mans. Choć producent nie podał osiągów Spydera, dziennikarze szacują, że powinien on osiągać 250 KM i przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.

Czy koncept Mazdy wejdzie do produkcji?

Mazda MX-5 SpyderMazda nie planowała produkcji seryjnej prezentowanego modelu. Plany te mogą jednak ulec zmianie ze względu na niespotykane zainteresowanie, jakim Spyder cieszył się podczas targów. Ponoć potencjalni klienci pytali o zapisy na nowego MX-5, nie znając nawet szacunkowej ceny auta.

 

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!