Chevrolet zdobywa podwójny tytuł Mistrza Świata!

Zwycięstwa WTCC w klasyfikacji konstruktorów i kierowców zdobyte dzięki kolejnej wygranej oraz dwóm miejscom na podium podczas wyścigu w Makao.

Chevrolet zdobył w Makao tytuł mistrzowski serii WTCC w klasyfikacji konstruktorów, a Yvan Muller został oficjalnie ogłoszony Mistrzem Świata Kierowców WTCC. Taki podwójny sukces, pierwszy Chevroleta i GM w mocno ograniczonych sankcjami mistrzostwach świata FIA, ostatecznie przypieczętował niesamowitą ścieżkę Chevroleta zmierzającego do zwycięstwa przez cały sezon.

Tytuły mistrzowskie zostały zdobyte w wirtuozerskim stylu, gdy Rob Huff i Yvan Muller po bezbłędnej jeździe od początku do końca uzyskali w 1. wyścigu podwójne zwycięstwo. W 2. wyścigu duet Chevroleta musiał stoczyć ciężką walkę, aby wyprzedzić Farfusa, co poskutkowało zakończeniem biegu na trzecim i czwartym miejscu, a to oznaczało, że Chevrolet stawał w tym roku na podium po 21 z 22 wyścigów. Niestety nie wystarczyło to Huffowi do zajęcia drugiego miejsca w klasyfikacji z uwagi na niewielką przewagę punktową Tarquiniego, więc zdobył wicemistrzostwo tylko pod względem liczby wygranych wyścigów. Dla Alaina Menu był to trudniejszy weekend, ale ponownie pokazał, jak ogromnie ważny jest dla niego duch zespołu i wykazał się osobistą odwagą, radząc sobie ze smutnymi wieściami o śmierci ojca. Szwajcar zakończył 1. wyścig na siódmym miejscu po kolizji z barierą na pierwszym okrążeniu, lecz nie udało mu się wykorzystać pozycji na pierwszej linii startowej w 2. wyścigu, gdy z uwagi na problemy techniczne utknął na starcie.

Po wyścigu w garażu Chevroleta rozległy się słowa piosenki „We are the Champions!”, składano gratulacje, wznoszono toasty, a zespół RML przygotowywał się do trwających do późna w nocy, w pełni zasłużonych uroczystości. Zaraz po powrocie do Europy na zespół czekają kolejne zadania podporządkowane nowemu wyzwaniu: przygotowaniu nowego Cruze`a 1.6 turbo do startu jako samochód wyścigowy w 2011 r.

Yvan Muller (Mistrz Świata WTCC 2010): To fantastyczne uczucie zdobyć tytuł mistrzowski w moim pierwszym sezonie z Chevroletem. Nigdy nie jest łatwo stawać w wyścigowe szranki z nowym samochodem i nowym zespołem, ale porozumienie z tak wspaniałym teamem nastąpiło niesłychanie prosto. Otrzymałem wsparcie od każdego z członków zespołu. Brak mi słów, aby wyrazić moją wdzięczność i uznanie wobec nich. To mój drugi tytuł mistrza WTCC, jestem bardzo szczęśliwy i chcę się cieszyć każdą sekundą tego sukcesu oraz dzielić się tym z ludźmi, którzy umożliwili mi dojście do zwycięstwa. Takie chwile jak ta, są w życiu niezwykle rzadkie, ponieważ tylko jedna osoba ma szansę jej doświadczyć i w pełni się nią cieszyć!

Rob Huff (3. miejsce w klasyfikacji mistrzostw WTCC 2010): „Mamy kapitalny samochód i świetny zespół. Gratuluję Yvanowi, fantastycznie jeździł przez cały sezon i w pełni zasługuje na tytuł mistrza. Zespół wykonał doskonałą robotę, wywiązując się z każdej części zadania i osiągając taki wspaniały wynik. Jestem dumny z tego, że mogę być częścią zespołu i dziękuję Chevroletowi i RML za zaufanie, jakim obdarzali mnie od pierwszego dnia. Podczas tego sezonu zdobyłem kilka świetnych wyników, mimo to nie udało mi się stanąć do bezpośredniej walki o mistrzostwo z uwagi na kilka incydentów wyścigowych, na które nie miałem wpływu, ale z naprawdę wielką nadzieją patrzę w przyszłość, na kolejny sezon.

Alain Menu (6. miejsce w klasyfikacji mistrzostw WTCC 2010):  To fantastyczny dzień dla Chevroleta, RML i całego zespołu. Jestem naprawdę bardzo, bardzo szczęśliwy. Kiedy sześć lat temu zaczynaliśmy praktycznie od zera, mieliśmy bardzo ambitny cel, większy niż ktokolwiek mógł w owym czasie sobie wyobrazić. Ale osiągnęliśmy go i jestem dumny, że również ja miałem swój wkład w to zwycięstwo. Jeszcze pamiętam niesłychane emocje po naszym pierwszym zwycięstwie w Brands Hatch w 2006 r., to rzeczywiście szczególne wspomnienie. Cieszmy się teraz tą chwilą, bo potem wracamy do pracy. Ten sezon był dla mnie trudny, więc nie mogę się doczekać, kiedy w 2011 r. będę mógł dać się we znaki Alainowi i Robowi.

WYNIKI 1. WYŚCIGU W MAKAO

1. R Huff Chevrolet Cruze 11 okrążeń w ciągu 35m34s840
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s366
3. T Monteiro SEAT León TDI + 0s631
4. G Tarquini SEAT León TDI + 0s909
5. N Michelisz SEAT León TDI + 1s306
8. A Menu Chevrolet Cruze + 2s564

WYNIKI 2. WYŚCIGU W MAKAO

1. N Michelisz SEAT León TDI 10 okrążeń w 54m37s415
2. G Tarquini SEAT León TDI + 1s193
3. R Huff Chevrolet Cruze + 1s543
4. A Menu Chevrolet Cruze + 10s886
5. A Farfus BMW 320si + 14s675
DNF (nie ukończył) A Menu Chevrolet Lacetti 2 okrążenia (problemy techniczne)

PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 22 Z 22 WYŚCIGÓW

1. Y Muller (Chevrolet), 331 punktów; 2. G Tarquini (SEAT), 276; 3. R Huff (Chevrolet), 276 ; 4. A Priaulx (BMW), 246 ; 5. T Monteiro (SEAT), 177; 6. A Menu (Chevrolet), 173; … 21. L Pernía (Chevrolet), 1.

PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 22 Z 22 WYŚCIGÓW

1. Chevrolet, 715 punktów; 2. SEAT, 641; 3. BMW, 580.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!