Infiniti M35 wywozi silnik hybrydowy na otwartą drogę

Na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie miał swój światowy debiut pierwszy hybrydowy samochód Infiniti, który łączy przyjemność jazdy z innowacyjną technologią elektryczną.

M35 HYBRID – mistrz niskiej emisji CO2 z całkowicie nowej gamy sedanów M, wywozi zalety silnika hybrydowego z miasta na otwartą drogę, oddając je w ręce wszystkich tych, którzy uwielbiają prowadzić samochód.

Nowy model może pochwalić się silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM oraz mocnym napędem V6, który w razie potrzeby może zostać odłączony, tak aby oszczędzać paliwo. Jednostki napędowe sprzężone są z 7-biegową przekładnią automatyczną. Baterie litowo-jonowe M35 HYBRID mają także wyjątkowo szybki cykl ładowania/rozładowania. Dzięki temu hybryda Infiniti jest napędzana silnikiem elektrycznym przez dłuższy czas i co najistotniejsze, przy wyższych prędkościach niż tradycyjne pojazdy hybrydowe, które oszczędzają paliwo głównie podczas jazdy miejskiej.

Szybki cykl pracy silnika elektrycznego modelu M35 HYBRID zapewnia dużo mniejsze spalanie oraz ograniczona emisja CO2, charakterystyczna raczej dla mniejszego samochodu o słabszym silniku. Hybrydowy napęd Infiniti oferuje równocześnie płynne przyspieszenie i nienaganne prowadzenie, tak jak przystało na klasyczną limuzynę z tylnym napędem.

Technologia, którą po raz pierwszy zaprezentowano w koncepcyjnym coupé Essence na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym w 2009 roku, została nazwana INFINITI DIRECT RESPONSE HYBRID (czyli dosłownie – Hybryda Infiniti o Bezpośredniej Reakcji).

 

M35 HYBRID to ważna część gamy debiutującego na tegorocznych targach genewskich flagowego sedana M, który ma ten sam kuszący wygląd, ponętne wnętrze i innowacyjne rozwiązania. Seria M po raz pierwszy w historii oferowana będzie na naszym kontynencie i to od razu także jako hybryda. Silnik M35 HYBRID zamontowany został z przodu, a jego napęd na tylne koła oparty został na innowacyjnym układzie napędowym, w skład którego wchodzą silnik spalinowy, elektryczny oraz dwa oddzielne sprzęgła.

Innowacyjność rozwiązania polega między innymi na zamontowaniu jednego ze sprzęgieł między silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra a silnikiem elektrycznym. Sprzęgło to pozwala na całkowite odłączenie silnika benzynowego zarówno w trybie elektrycznym, jak i w trybie odzyskiwania mocy. To wszystko po to, aby zredukować opór mechaniczny i poprawić wydajność silnika elektrycznego.

Korzyści płynące z zastosowania dodatkowego silnika elektrycznego M35 HYBRID potwierdziły próby w Stanach Zjednoczonych. Model przez trzy miesiące poddawano rygorystycznym, codziennym testom, nie tylko na ruchliwych ulicach wielkich miast, lecz także na przedmieściach, autostradach, a nawet górskich serpentynach. Wyniki tych prób pokazały, że M35 HYBRID pracował wyłącznie w trybie elektrycznym, nie emitując spalin, aż przez połowę czasu testów.

Fundamentalne znaczenie dla ogromnych możliwości M35 HYBRID ma zastosowanie dwóch nowych technologii. Pierwszą z nich są nowe baterie litowo-jonowe, które zapewniają szybką zmianę programu pracy z ładowania na napędzanie pojazdu i odwrotnie. Są one także dwa razy mocniejsze niż konwencjonalne baterie o tym samym rozmiarze. Drugie z innowacyjnych rozwiązań to bezpośredni sposób, w jaki jest przekazywana moc z silników benzynowego i elektrycznego na tylne koła. Ta „bezpośredniość” znacznie podnosi efektywność M35 HYBRID oraz zapewnia wspaniałe wrażenia z jazdy w każdych warunkach drogowych.

Skrzynia biegów M35 HYBRID to jeszcze bardziej wyszukana wersja 7-biegowej przekładni automatycznej Infiniti z układem sterowania zmianą przełożeń (ASC – Adaptive Shift Control). W odróżnieniu od przekładni ASC montowanych w innych modelach Infiniti, przekładnia M35 HYBRID nie ma sprzęgła hydrokinetycznego i w związku z tym nie powoduje żadnych strat momentu obrotowego.

Brak konwertera momentu obrotowego przyśpiesza także reakcję, dzięki czemu jazda jest bardziej sportowa. Przyspieszenie M35 HYBRID ma liniową charakterystykę również dlatego, że zmiana biegów jest wspomagana przez silnik. Dzięki temu zmiany przełożeń są nie tylko błyskawiczne, ale również idealnie płynne.

M35 HYBRID, podobnie jak całkowicie nowe modele M, został skonstruowany z myślą o europejskich kierowcach i tutejszych drogach. Bardzo mocny, wysoce aerodynamiczny model powstał na platformie FM (Front-Midship).

Sprzedaż linii M w Europie Zachodniej rozpocznie się we wrześniu, a M35 HYBRID powinien dołączyć do oferty na wiosnę 2011 roku.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!