Fiat Auto Poland podsumował miniony rok

Branża motoryzacyjna w Polsce nie może zaliczyć minionego roku do udanych.   Rejestracje nowych samochodów osobowych zmniejszyły się o ponad 12% – w całym 2011 r. zostało zarejestrowanych poniżej  280.000 aut. Oznacza to poziom rejestracji sprzed kilku lat. Niestety, po raz kolejny, dyskusje na temat potencjału, a szczególnie stabilnych wzrostów sprzedaży musimy odłożyć na bliżej nieokreśloną przyszłość. Pomimo niesprzyjającej sytuacji panującej na rynku motoryzacyjnym w 2011 roku, szczególnie cieszy, że Klienci docenili produkty Grupy Fiata, a niektóre nasze marki odnotowały wzrost sprzedaży.

Informacja: Fiat

Fiat FreemontLancia może pochwalić się najwyższą dynamiką wzrostu popularności. W 2011 roku sprzedano 443 samochody tej marki, ponad 55% więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. „Siłą pociągową” były modele Delta oraz debiutujący w 2011 r. model Ypsilon, które zostały sprzedane w ilościach 221 i 160 szt. Nowości w gamie Lancii, modele Thema i Voyager miały swoją premierę handlową w ostatnich miesiącach 2011 r. – zatem ich udział w sprzedaży marki będzie widoczny dopiero w roku bieżącym. Należy jednak podkreślić, że pierwsze reakcje rynku na premierę tych dwóch modeli były pozytywne, co pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Niewątpliwie, kluczem sukcesu marki, poza bogatą ofertą produktową, jest nowa sieć Lancii, która po reorganizacji liczy w Polsce 28 punktów sprzedaży.

Jeep w 2011 roku świętował swoje siedemdziesiąte urodziny. Ten jubileuszowy rok zdecydowanie możemy zaliczyć do bardzo udanych. Na samochody z charakterystyczną siedmioszczelinową atrapą chłodnicy zdecydowało się 556 Klientów, co oznacza wzrost o blisko 40% w zestawieniu z wynikami z 2010 roku. Motorem sukcesu Jeepa w Polsce jest najnowszy Jeep Grand Cherokee (dostępny także z silnikiem V6 Diesel), który w 2011 znalazł 255 nabywców i był najchętniej wybieranym modelem Jeepa.

Dla fanów marki rok 2011 przyniósł zmodernizowanego, legendarnego Wranglera i Wranglera Unlimited z mocniejszymi, lecz bardziej ekonomicznymi silnikami. W roku 2011 miał także premierę nowy Jeep Compass, rodzinny SUV klasy kompaktowej dostępny w bardzo atrakcyjnej cenie. Wielu Klientów trzeba było wręcz przekonać, że reklamowana cena  74 993 zł jest ceną brutto i nie skrywa żadnych warunków kredytowych typu 50/50, itp.

Alfa Romeo zakończyła rok 2011 sprzedażą 1 548 aut – o 38% więcej w porównaniu do 2010 roku. Wynik ten, to niewątpliwa zasługa modelu Alfa Giulietta, który został sprzedany w ilości 927 szt. Model Alfa MiTo, drugi najchętniej wybierany z gamy Alfy Romeo, znalazł uznanie i został zakupiony przez 423 nowych „Alfisti”.

Abarth, fabryczny „tuner” samochodów Fiat, może również zapisać miniony rok do udanych. W 2011 r. z polskich salonów tej marki „wyjechały” do swoich Właścicieli  104 nowe samochody z logo legendarnego skorpiona na masce (wzrost o 7,2%).

Fiat to sprzedaż w 2011 roku 17 673 aut. Wynik ten oznacza 6,4% udziału w polskim rynku samochodów osobowych oraz 6 lokatę w rankingu najpopularniejszych marek. Najwięcej Klientów zdecydowało się na model Punto (5 965 szt.), Panda (5 773 szt.) oraz Bravo (2 146 szt). Największy wzrost sprzedaży w gamie modelowej Fiata zanotował produkowany w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland model 500.

Fiat Professional od lat przyzwyczaił nas do dominującej pozycji na rynku samochodów dostawczych. Nie inaczej było w roku 2011. Samochody dostawcze Fiata, „wypracowały” udział w rynku równy 21,8% (wzrost o 8,6% w stosunku do roku 2010) znajdując 9 305 nowych Klientów (8 565 szt. w 2010 r.). Niewątpliwym bohaterem „rynku dla profesjonalistów” jest model Ducato. Od 2007 roku niezmiennie najczęściej wybierany samochód dostawczy w Polsce (4 327 szt. sprzedanych w 2011 r.)

Jaki będzie 2012 rok dla marek należących do Grupy Fiat?

„Zakładamy, że poziom rynku będzie zbliżony do roku ubiegłego, a więc w przypadku samochodów osobowych około 275-280 tyś. Na poziomie Grupy Fiata planujemy wzrost sprzedaży oraz udziałów. Zakładamy około 8% udział Grupy w rynku aut osobowych. Liczymy, że siłami napędowymi będą marka Fiat oraz Nowa Panda i Nowe Punto, Lancia z trzema nowymi modelami wprowadzonymi w roku 2011 oraz Jeep. W przypadku Alfy Romeo, głównie na bazie sukcesu Giulietty, planujemy sprzedaż i udział na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego” – zapowiada Wojciech Masalski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Fiat Auto Poland S.A. „Po wyjątkowym sukcesie w grudniu 2011 r., kiedy to blisko 1/3 rynku należała do Fiat Professional, jesteśmy przekonani, że uda nam się zachować mocną pozycję lidera. Nasze założenia to udziały Fiat Professional na poziomie zbliżonym do roku ubiegłego, czyli ponad 20 proc. rynku.” – prognozuje Wojciech Masalski.

Nowy 2012 rok w planach Fiata będzie należeć do nowej, trzeciej generacji Fiata Pandy, auta, które w porównaniu do poprzednika „urosło” o kilka centymetrów. Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób, dysponując ponadto największym w klasie bagażnikiem. Nowa Panda ruszy na podbój serc polskich kierowców z nowym silnikiem TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM (Międzynarodowy Silnik Roku 2011) oraz nowym silnikiem TwinAir wolnossącym o tej samej pojemności, lecz mocy 65 KM (debiut pod maską Pandy). Gamę jednostek napędowych dopełni wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM.

W ofercie na wiosnę br. pojawi się odświeżona gama Fiata Punto. Delikatne zmiany stylistyczne, nowe wersje kolorystyczne nadwozia i nowe wzory tapicerki, a także najnowszy silnik 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, oraz zmodyfikowana wersję jednostki 1.3 Multijet 85 KM powinny przypaść fanom tego modelu do gustu, a także skusić Osoby poszukujące ładnego, praktycznego i niedrogiego auta.

W 2012 roku zadebiutuje na polskim rynku Fiat Freemont z napędem 4×4. Klienci dostaną rodzinny MPV, który dzięki napędowi wszystkich kół zapewni więcej bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy w każdych warunkach. Przypominamy, że Freemont może przewozić do 7 osób, ma największy w klasie rozstaw osi (2890 mm), a pojemność jego bagażnika po złożeniu foteli to aż 1461 litrów. Freemont ma na swoim pokładzie 20 różnych schowków, a montowane w tym Fiacie fotele są przystosowane do przewozu dzieci (innowacyjny system child booster umożliwia bezpieczne podróżowanie dzieciom o masie od 15 do 36 kg bez konieczności montowania dodatkowych fotelików).
Planujemy także pod koniec tego roku wzbogacić gamę oferowanych modeli na rynku polskim o nowy model, nowy minivan Fiata.

 

Informacja: Fiat

Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!