Elektryczny pojazd i-MiEV ma zielone światło w Irlandii

Porozumienie pomiędzy koncernem energetycznym Electricity Supply Board, MC Automobile, N.V., MMC Commercials oraz Mitsubishi Motors Corporation podpisane. Porozumienie ma na celu dalszą promocję przemysłu pojazdów elektrycznych (EV) w Irlandii. Tego samego dnia ogłoszono także rozpoczęcie pierwszego w Irlandii projektu testowego, prowadzonego przez wydział inżynierii Kolegium Trójcy Świętej w Dublinie na zlecenie koncernu ESB.

W ramach projektu, w pełni elektryczny, bezemisyjny pojazd i-MiEV produkcji Mitsubishi będzie wykorzystywany w całej Irlandii jako wsparcie prowadzonego przez firmę ESB procesu planowania i implementacji narodowej infrastruktury stacji ładowania. Badanie zachowania klientów oraz ich nastawienia do produktu, które zostanie przeprowadzone przez Kolegium Świętej Trójcy, odegra niezwykle ważną rolę w zrozumieniu potrzeb odbiorców związanych z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych. Strony zamierzają udostępnić pojazdy EV szerszemu gronu klientów – zarówno osobom prywatnym, jak i firmom – i promować tę technologię w świetle ogłoszonego niedawno przez rząd Irlandii programu wsparcia. Przedstawiciele rządu Irlandii wyznaczyli bowiem ambitny cel, aby do roku 2020 na irlandzkich drogach poruszało się 10% pojazdów elektrycznych.

Minister Eamon Ryan powiedział: „Dzisiejsze porozumienie z firmą Mitsubishi oraz rozpoczęcie wspólnego projektu testowego koncernu ESB i Kolegium Trójcy Świętej to kolejny krok milowy w kierunku elektryfikacji irlandzkiej floty motoryzacyjnej. Irlandia jest pod tym względem liderem, a dodatkowo nasza pozycja na arenie międzynarodowej zostanie umocniona dzięki innowacjom wprowadzanym przez koncern ESB i Kolegium Trójcy Świętej, a także partnerstwu z firmą Mitsubishi. Irlandzcy kierowcy i irlandzka gospodarka mogą tylko na tym zyskać.”

Łatwe ładowanie

Testom zostanie także poddany system „Smart Home Charging”, który pozwoli zwiększyć ilość energii pozyskiwanej przez samochody ze źródeł odnawialnych oraz ułatwi obsługę systemu elektrycznego. System ten jest kluczowym elementem wymaganym do pomyślnego przejścia na użytkowanie środków transportu nie wpływających na emisję dwutlenku węgla, w związku z czym koncern ESB podjął się instalacji 1 500 dostępnych publicznie stacji ładowania, 2 000 domowych punktów ładowania oraz 30 jednostek szybkiego ładowania w całym kraju do końca 2011 roku.

Testy

Padraig McManus, dyrektor generalny ESB, powiedział: „W Irlandii już niedługo pojawią się samochody elektryczne, dlatego koncern ESB wdraża program tworzenia punktów ładowania. Wybór Irlandii przez firmę Mitsubishi Motors – głównego gracza na rynkach światowych – jako odpowiedniego miejsca do wprowadzenia pojazdów elektrycznych zachęca do podejmowania dalszych działań. Pilotażowy projekt dostarczy koncernowi ESB dogłębnej wiedzy na temat działania tej technologii oraz jej integracji z siecią energetyczną.”

Postrzegając Irlandię jako idealny rynek do wprowadzenia pojazdów elektrycznych w Europie, Mitsubishi Motors udostępniło 15 w pełni elektrycznych modeli i-MiEV jeszcze przed europejską premierą, która będzie miała miejsce we wrześniu 2010 roku. Pojazd ten odniósł ogromny sukces od czasu wprowadzenia go na rynek w Japonii w lipcu 2009 roku.

Akinori Nakanishi, Prezydent i Dyrektor Generalny Mitsubishi Motors Europe B. V., skomentował: „i-MiEV jest pierwszym pojazdem elektrycznym przeznaczonym dla prywatnych klientów, który zostanie wprowadzony na rynek europejski i zrewolucjonizuje sposób, w jaki myślimy o samochodach. Model ten jest szczytowym osiągnięciem technologicznym inżynierów Mitsubishi Motors i symbolem naszego dążenia do zredukowania niekorzystnego wpływu podejmowanych przez nasz działań na środowisko. Irlandia jest istotnym rynkiem dla pojazdów elektrycznych, dlatego jesteśmy zaszczyceni możliwością podpisania porozumienia z rządem Irlandii oraz koncernem ESB.”

Tomoo Yoshikawa, Prezydent i Dyrektor Generalny MC Automobile (Europa) N. V., powiedział: „Ogłoszony dzisiaj program testowy dostarczy nam ważnych informacji z punktu widzenia europejskiej premiery modelu i-MiEV zaplanowanej na wrzesień 2010 roku, kiedy samochody te będą dostępne dla klientów z Irlandii.”

Komentując testy modelu i-MiEV w Irlandii, Billy Riordan, Dyrektor Zarządzający Grupą w firmie MMC Commercials Ltd., będącej dystrybutorem produktów Mitsubishi Motors w Irlandii, powiedział: „Irlandia jest doskonałym miejscem do testów pojazdów elektrycznych. Jesteśmy niewielkim rynkiem motoryzacyjnym, jednak posiadamy liczne źródła energii odnawialnej, a nasi klienci są proekologiczni i świadomie dokonują ekologicznych wyborów. Przy odpowiednim ukierunkowaniu i wystarczających inwestycjach Irlandia może stać się światowym liderem we wprowadzaniu na rynek pojazdów elektrycznych. Wraz z nadchodzącą premierą modelu i-MiEV mamy nadzieję wprowadzić irlandzkich kierowców w nowy wymiar motoryzacji.”

Margaret O’Mahony, profesor inżynierii lądowej w Kolegium Trójcy Świętej i kierownik akademicki projektu badawczego, powiedziała: „Jesteśmy zaszczyceni możliwością wzięcia udziału w testach, które przybliżą nam potencjalną rolę, jaką pojazdy elektryczne odegrają w rozwiązywaniu palących problemów energetycznych i środowiskowych.”

Mitsubishi Motors jest liderem w zakresie opracowywania pojazdów elektrycznych, a w ciągu najbliższych lat firma planuje wprowadzić na rynek gamę samochodów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.

Dane techniczne pojazdu i-MiEV:

Osiągi, wyposażenie i elementy bezpieczeństwa modelu i-MiEV są porównywalne ze wszystkimi benzynowymi/wysokoprężnymi konkurentami elektrycznego Mitsubishi. W wyposażeniu standardowym znalazły się takie elementy, jak ABS, poduszki powietrzne, mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z odtwarzaczem CD i wejściem USB oraz interface telefonu Bluetooth.

W przeciwieństwie do swoich odpowiedników z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi, i-MiEV zawiera motor elektryczny, przetwornicę i pokładową ładowarkę, podczas gdy miejsce typowego zbiornika paliwa zajmują akumulatory litowo-jonowe, które nie wydzielają spalin. W rezultacie, samochód osiąga prędkość maksymalną 130 km/h, a po naładowaniu, które trwa siedem godzin i odbywa się w domu, może przejechać 130 km. Dzięki funkcji szybkiego ładowania, pojazd może zostać naładowany w 80 procentach w zaledwie 30 minut.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!