Dacia Lodgy – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Dacia Logdy – van, wykorzystujący technologię Renault może stać się hitem na wielu rynkach ze względu na swoją niską cenę.

Produkowana w Maroku Dacia może stać się hitem sprzedażowym Renault. W Polsce zadebiutuje jesienią.

Dacia Lodgy – tańszy Scenic

Nie jest tajemnicą, że samochody Dacii są tańszymi i nieco mniej nowoczesnymi wersjami znanych aut Renault. To oczywiście spore uproszczenie, bo każdy samochód z logiem rumuńskiej marki ma coś oryginalnego, czym wyróżnia się na rynku. Renault osiągnęło duży sukces, dzięki produkcji rodzinnego modelu Scenic. Teraz na rynku debiutuje rumuńska wersja dużego vana, czyli Dacia Lodgy.

Czym imponuje Lodgy?

Rozmiary nowej Dacii – 4,5 m długości oraz 1,75 m szerokości – powinny zagwarantować odpowiednią przestronność wnętrza. Przy projektowaniu nadwozia, główny nacisk położono właśnie na przestrzeń, kosztem designu, który jest dość prosty. Niemniej jednak masywne kształty Lodgy mogą się podobać niektórym klientom. Auto będzie oferowane w wersji pięcio lub siedmiomiejscowej. Producent zapewnia, że siedzenia w trzecim rzędzie Lodgy, zapewniają najwięcej miejsca w tej klasie aut. Wnętrze kryje wiele praktycznych schowków, których łączna pojemność to 30 litrów. Siedzenia można konfigurować na wiele różnych sposobów. Bagażnik również jest największy w segmencie. To 827 l w wersji pięciomiejscowej. Po złożeniu siedzeń, rozrasta się do imponujących 2 617 l.

Design deski rozdzielczej nawiązuje do innych aut Dacii, ale wyraźnie poprawiono jakość niektórych materiałów. Uroku wnętrzu dodają także liczne chromowane wstawki. Wyposażenie to jedna ze słabych stron samochodów Dacii. Teraz ma się to zmienić. W modelu Lodgy zadebiutuje nowy system MEDIA NAV, który będzie wyposażony w radioodtwarzacz, Bluetooth i nawigację z siedmiocalowym ekranem dotykowym. System umożliwia też podłączenie własnego iPoda, lub smartfona, dzięki obecności portów USB i Jack. Lodgy można będzie wyposażyć także w drugi system – Dacia Plug&Radio Dacia Music. Zawiera on radioodtwarzacz CD z dużym ekranem, Bluetoothem, portem USV i Jack. Nowe wyposażenie opcjonalne to także wspomaganie parkowania tyłem oraz ogranicznik prędkości.

Dacia Lodgy – silniki MPI, DCi i TCe

Turbodoładowany 1.2 TCe 115 w Dacii Lodgy

W gamie jednostek napędowych Lodgy znajdą się znane konstrukcje grupy Renault. Ciekawostką jest zaoferowanie benzynowego silnika turbodoładowanego z bezpośrednim wtryskiem, który zadebiutował w nowych wersjach Megane i Scenica. Jest to niewielki 1.2 TCe o mocy 115 KM. Maksymalny moment obrotowy 190 Nm jest tu osiągany przy 2 000 obr./min., co sprawia, że mimo małej pojemności, silnik zapewnia osiągi porównywalne z konstrukcjami większymi pojemnościowo. Spalanie ma wynieść zaledwie średnio 5,9 l na 100 KM. Silnik jest bardzo lekki, co powinno pozytywnie wpłynąć na osiągi auta. Został też wyposażony w niewymienialny, łańcuchowy układ rozrządu, dzięki czemu zmniejszą się koszty eksploatacji. Niestety, jednostka 1.2 TCe 115 KM znajdzie się w ofercie Lodgy dopiero za jakiś czas.

Na razie jedyną opcją dla zwolenników benzyny (oraz LPG) będzie tradycyjna jednostka 1.6 MPI o mocy 85 KM. Na niektórych rynkach, firma zaoferuje także słabszą wersję tej jednostki o mocy 80 KM. Nabywcy mogą zdecydować się na diesla 1.5 dCi, dostępnego w dwóch wariantach mocy. 1.5 dCi 90 ma moc 90 KM, za to 1.5 dCi 110, generuje… 107 KM. Mocniejsza wersja będzie oferowana z sześciostopniową skrzynią biegów. Spalanie średnie powinno wynieść 4,4 l na 100 km.

Cena Dacii Lodgy – główna zaleta

Podczas premiery Lodgy w Genewie, producent chwalił się, że bazowa cena auta nie przekroczy 10 tys. euro. Zdania dotrzymał, bowiem wiemy już, że we Francji nowego vana można kupić za 9 900 euro. To najuboższa wersja Access z silnikiem 1.6 MPI. Najdroższa wersja, z mocniejszym dieslem dCi, kosztuje 16 500 euro. Lodgy pojawi się w Polsce jesienią bieżącego roku. Prawdopodobnie już we wrześniu. Producent ujawni ceny tuż przed premierą, ale nietrudno przewidzieć, że będą zaczynały się od kwoty oscylującej wokół 40 tys. zł.

Lodgy – tania eksploatacja, długa gwarancja

Dacia Logdy to auto dla taksówkarzy?

Dacia chwali się niskimi kosztami zakupu Lodgy oraz tanią eksploatacją. Producent wydłużył okres przebiegów między wymianami klocków hamulcowych i opon. Np. filtr powietrza wymienia się dopiero po 80 tys. km (lub co 4 lata w wersjach benzynowych). Filtr paliwa należy wymienić dopiero po 60 tys. km. Logdy jest objęta trzyletnią gwarancją z limitem 100 tys. kilometrów.

 

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!