Chevrolety Cruze na czele tabeli

Muller, dwukrotny zdobywca drugiego miejsca, zachowuje pierwszą pozycję w klasyfikacji kierowców, kolejne podium i punkty Huffa i Menu umacniają prowadzenie w klasyfikacji producentów.

Po kolejnym udanym weekendzie w Walencji Chevrolet opuszcza Europę i zmierza do dwóch ostatnich etapów WTCC na wzmocnionej pozycji lidera obydwu klasyfikacji. Yvan Muller dwukrotnie zdobył drugie miejsce, Rob Huff kolejny raz skończył wyścig na podium i wraz z Alainem Menu zgromadził dalsze, cenne punkty.

Ostatnia runda europejska była wyzwaniem dla obu samochodów i dla kierowców – do technicznych trudności hiszpańskiego toru doszła upalna pogoda.

Podczas gdy samochody i sprzęt są pakowane w Walencji i szykowane do długiej podróży do Japonii i Chin, zespół Chevroleta wraca do zakładów RML i przez kilka tygodni będzie koncentrował się na pracach rozwojowych nad modelem Cruze 2011 i nowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6. Od przyszłego tygodnia zaplanowane są testy na torze.

Yvan Muller (drugie miejsce/drugie miejsce) po wyścigu powiedział: kolejne po Oschersleben podwójne podium. Jestem bardzo zadowolony z wyników i nie możemy zwalniać tempa do końca sezonu. Warunki na torze nie były dziś sprzyjające. To tor trudny sam w sobie, a kiedy dodatkowo jest tak gorąco, staje się on śliski i bardzo zdradliwy dla opon, co wzmacnia podsterowność samochodu. Nie było łatwo utrzymać wysoką prędkość i unikać błędów, ale wszystko poszło dobrze i do dwóch ostatnich wyścigów przystępujemy z właściwym nastawieniem.

Rob Huff (trzecie miejsce/szóste miejsce): To był bardzo ciężki dzień w samochodzie. Było bardzo gorąco, czuję się, jakbym przesiedział dzień w biurze bez klimatyzacji! A poważniej – jestem bardzo zadowolony z dzisiejszych wyników: to kolejny wspaniały weekend dla zespołu, zdobyliśmy sporo ważnych punktów, wszyscy doskonale się spisali, co pozwoliło nam wzmocnić pozycję w obu klasyfikacjach. Dla mnie osobiście nie był to zły dzień – zdobyliśmy kolejne punkty w obu wyścigach.

Alain Menu (ósme miejsce/jedenaste miejsce): To kolejny dobry weekend dla teamu i to właśnie jest największym zyskiem. W pierwszym wyścigu miałem dobry start, a później starałem się zabezpieczać Yvana na kilku pierwszych zakrętach. Niestety szybko potem pojawiły się dziwne wibracje w samochodzie, szczególnie podczas ostrego hamowania w ciasnych zakrętach, co zaowocowało stopniowym traceniem pozycji. W drugim wyścigu zostałem niemile zaskoczony na starcie. Najdziwniejsze jest to, że tu w Walencji bardzo słabo widać światła startowe z pole position. Silnik niemal mi zgasł i straciłem sporo miejsc, a potem Priaulx wjechał we mnie na zakręcie i dla mnie wyścig praktycznie się zakończył.


WYNIKI 1. WYŚCIGU W WALENCJI

1. G Tarquini SEAT León TDI 13 okrążeń w 23m11s24
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s513
3. R Huff Chevrolet Cruze + 6s318
4. J Gené SEAT León TDI + 9s949
5. A Priaulx BMW 320si +10s544
8. A Menu Chevrolet Cruze + 14s521

WYNIKI 2. WYŚCIGU W WALENCJI

1. T Monteiro SEAT León TDI 13 okrążeń w 23m29s770
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0s837
3. G Tarquini SEAT León TDI + 3s455
3. A Priaulx BMW 320si + 3s785
5. J Gené SEAT León TDI + 4s183
6. R Huff Chevrolet Cruze + 4s982
11. A Menu Chevrolet Cruze +13s356

PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 18 Z 22 WYŚCIGÓW

1. Y Muller (Chevrolet), 265 punktów; 2. A Priaulx (BMW), 240; 3. G Tarquini (SEAT), 236; 4. R Huff (Chevrolet), 196; 5. T Monteiro (SEAT), 158; 6. A Menu (Chevrolet), 149; … 19. L Pernía (Chevrolet),

PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 18 Z 22 WYŚCIGÓW

1. Chevrolet, 569 punktów; 2. SEAT, 524; 3. BMW, 491.

NASTĘPNY WYŚCIG: Runda 10, Wyścig w Japonii, Okayama, 30-31 października 2010.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!