Volkswagen Golf Cabriolet GTI – najmocniejszy w historii

Volkswagen zaprezentował na Genewskim Salonie Samochodowym nowego Golfa GTI Cabriolet.

Volkswagen Golf GTiNajmocniejszy silnik, sportowy wygląd – Golf GTI Cabrio

Silnik GTI o mocy 210 KM czyni to czteroosobowe auto najmocniejszym Golfem z otwartym nadwoziem, jaki został dotąd wyprodukowany. GTI to nie tylko większa moc, lecz także bardziej sportowa stylistyka oraz odpowiednio dostrojone zawieszenie.

Seryjna XDS, opcjonalna DSG Golfa GTI  

Klienci będą mogli wybrać wersję z 6-biegową przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. W obu wersjach moc silnika benzynowego z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem przenoszona jest na przednią oś. Już od 1 700 obr./min silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Moment ten jest dostępny aż do prędkości obrotowej 5 300 obr./min. By zamienić te wartości na siłę ciągu, kabriolet będzie wyposażony nie tylko w elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) z ESP, lecz również – seryjnie – w poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Nawet przy wychodzeniu z zakrętu z dużą szybkością, XDS, zintegrowana z ESP, zapewnia optymalną przyczepność i maksymalną stabilność.

Mocny i elegancki Golf GTI

Golf GTI Cabriolet z każdą z wersji przekładni przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna przy zamkniętym dachu wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h), średnie zużycie paliwa to 7,6 l/100 km, a emisja CO2 – 177 g/km (DSG: 7,7 l/100 i 180 g/km CO2).

Po czym poznać Golfa Cabrio GTI?

Kabriolet ma typowe cechy wizualne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI z dużym wlotem powietrza oraz typowe reflektory przeciwmgielne w pionowym układzie, nowy tylny dyfuzor i chromowane końcówki rur wydechowych. Światła tylne wykonane są w technice LED, tablica rejestracyjna oświetlona jest również diodowym światłem, a na progach znajdują się nakładki poszerzające. Klasyczne dla GTI są seryjne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Cechy GTI wewnątrz

Do wyposażenia seryjnego należy klasyczna tapicerka w kratę na fotelach. Jako opcja dostępna jest tapicerka skórzana. Ponadto kabriolet wyposażony jest w pedały z nakładkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej, specjalną dźwignię zmiany biegów GTI z aluminiowym wykończeniem, obszytą skórą kierownicę z logo GTI. Kierownicę, osłonę dźwigni zmiany biegów i dźwignię hamulca ręcznego zdobią czerwone szwy. Wewnętrzne poszycie składanego dachu ma kolor czarny, podobnie jak poszycie słupków. Do wyposażenia seryjnego należy również automatyczna klimatyzacja Climatronic.

Niebo nad głową w 9,5 sekundy

Konstrukcja miękkiego, składanego dachu Golfa Cabrio przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Seryjnie dach jest otwierany i zamykany elektrohydraulicznie. Otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy, zamknięcie – 11 sekund i jest możliwe podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.

Bezpieczeństwo w Golfie Cabrio

Wysuwane automatycznie pałąki chroniące przed skutkami dachowania, przednie i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy należą do wyposażenia seryjnego. Golf GTI Cabriolet oferuje bagażnik, którego pojemność 250 litrów można w pełni wykorzystywać także przy otwartym dachu.

Pierwsze egzemplarze Golfa GTI Cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem kalendarzowego lata.

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!