Volkswagen Amarok Canyon – pick-up dla estetów

Amarok Canyon to wyjątkowy wariant dobrze znanego pick-upa. Przygotowany specjalnie dla miłośników modnego „freestyle’u kajakowego”, wyjątkowy model studyjny pokazuje różnorodność możliwości tego auta.

Volkswagen Amarok CanyonWysoko i szeroko – koncepcyjny Amarok Canyon

Koncepcyjny Amarok jest znacznie wyższy i szerszy niż seryjny. Pomarańczowo-czerwone nadwozie (kolor Baladi Orange) zostało podwyższone o 40 milimetrów. Razem z oponami studyjny model jest o 85 milimetrów wyższy. Na dachu ma pałąk z czterema dodatkowymi reflektorami. Kolejnymi nowościami są przyciemniane tylne światła i osłona podwozia w kontrastowym kolorze. Dwa elektrycznie wysuwane stopnie ułatwiają pasażerom wsiadanie do położonej wysoko kabiny. Stopnie zostały zintegrowane z nadwoziem w sposób prawie niezauważalny i składają się po ruszeniu, co pozwala na zachowanie typowej dla Amaroka przydatności do jazdy terenowej.

Zwiększyła się także szerokość auta. Aby stworzyć miejsce dla masywnych opon o wymiarach 275/65 R 18, nadkola zostały poszerzone o 35 milimetrów z każdej strony.

Amarok dla kajakarzy

Dwa kajaki z włókna węglowego mogą być bezpiecznie unieruchomione na skrzyni ładunkowej: tył wsuwa się w dwa specjalne, wyłożone miękkim materiałem, otwory w podłodze. Przód kajaków jest mocowany pasami do specjalnego pałąka. Na wewnętrznej stronie tylnej klapy jest miejsce na wiosła. Przygotowano także miejsce na pozostałe wyposażenie, takie jak kaski, kamizelki, buty. Kaski można przewozić w siatkach na czołowej ścianie skrzyni bagażowej, inne przedmioty w małych skrzyniach z zamykanymi, szczelnymi pokrywami.

Volkswagen Amarok CanyonLuksusowe wnętrze Amaroka Canyon

W kabinie specjalne wykończenia i detale wprowadzają powiew luksusu. Skórzana tapicerka jest dwukolorowa, szwy na siedzeniach mają pomarańczowo-czerwony kolor nadwozia. W tym samym kolorze utrzymane są także liczne inne dodatki, na przykład szwy trójramiennej kierownicy i dźwigni zmiany biegów, pasy bezpieczeństwa i wyloty wentylacji. Pod kopułą kokpitu umieszczono dodatkowe wskaźniki. Informują one o wychyleniu nadwozia na boki oraz odchyleniu od poziomu. Takim pickupem na pewno nie byłoby wstyd zawieźć znajomych na majówkę.

Osiągi i przydatność Amaroka Canyon w terenie

Aby zapewnić maksymalną przydatność do jazdy terenowej Amarok Canyon jest napędzany mocnym silnikiem 2.0 TDI Biturbo o mocy 132 kW/180 KM, dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 1.500 – 2.250 obr./min. Za przenoszenie napędu na najtrudniejszym nawet podłożu odpowiedzialny jest 4MOTION – napęd na wszystkie koła z przekładnią redukcyjną i blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi.

 

 


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!