Polacy nadal wolą niemieckie auta

Mercedes, Volkswagen, Audi oraz Smart to najbardziej poszukiwane przez Polaków marki.

Najbardziej poszukiwane przez Polaków w Internecie marki to Mercedes oraz Audi. Najchętniej wystawiany na sprzedaż w ostatnim półroczu Volkswagen uplasował się na trzecim miejscu w rankingu najbardziej popularnych wśród potencjalnych nabywców marek. Na czwartej pozycji znalazł się Smart, który wyprzedził BMW oraz Toyotę. Siódme miejsce zajął Opel. Ostatnie lokaty w dziesiątce najpopularniejszych należały do hiszpańskiego Seata oraz japońskiej Hondy, a stawkę zamknął Ford.

Wśród najrzadziej wyszukiwanych marek królują auta pochodzące z krajów Europy Wschodniej oraz dalekiej Azji. Malezyjski Proton, chiński Shuanghuan, jugosłowiańskie Yugo i Zastawa, rosyjskie GAZ, UAZ i Wołga, indyjskie Maruti i Tata czy rumuński Aro to samochody które wzbudziły najmniejsze zainteresowanie wśród Polaków w ciągu pierwszego półrocza 2010.

Najpopularniejszą marką wśród aut luksusowych było Porsche. Na drugim miejscu uplasowało się Ferrari, natomiast trzecią lokatę zajęło Maserati. Ostatnie miejsca w pierwszej piątce przypadły samochodom: Aston Martin oraz Bentley.

W rankingu 10 najchętniej poszukiwanych modeli samochodów prowadzą Volkswageny. Pierwsze miejsce przypadło Passatowi. Na drugiej lokacie uplasował się Golf. Na podium znalazło się także Audi A4, wyprzedzając Opla Astrę oraz Audi A6. Zaskakująca wydaje się wysoka popularność Renault Kangoo, które zajęło 6 miejsce. Tuż za Francuzem uplasowała się Skoda Octavia. Stawkę 10 najbardziej popularnych modeli zamknęły: kompaktowe Audi A3, Opel Vectra oraz Toyota Avensis.

Czy druga połowa roku coś zmieni? Czy Polacy zaczną być bardziej odważni, wyzbędą się stereotypów i zaryzykują kupić samochód nie tylko ten pochodzący z zachodniej granicy? Czasami po prostu ciężko zmienić stare przyzwyczajenia…


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!