Peugeot Partner Origin 1.6 HDI 190 C – test
Nowy model Partnera jest już dostępny z sprzedaży od dłuższego czasu. Ma sporo zalet, jednak jeszcze do niedawna można było kupić Partnera Origin w bardzo atrakcyjnych cenach.
Stary model z nowym silnikiem 1.6 HDI
Samochody francuskie nie są powszechnie uważane za trwałe i niezawodne. Partnera z końca produkcji ( 2008-2009 ) wyposażonego w silnik 1.6 HDI można uznać za wyjątek. Auto okazało się ,,odporne” i bardziej dopracowane ( brak ,,chorób wieku dziecięcego” ) niż nowszy, aktualny model.
Pomimo ,,starego” nadwozia pod maską Partnera Orgin jest wyposażony w nowoczesny silnik 1.6 HDI o mocy 75 KM. Moc niewielka, jednak w praktyce się okazuje w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy. Dodatkową zaletą jest wysoka kultura pracy silnika, wyposażonego w nowoczesny wtrysk w technice Common Rail. Jednostka ta jest już obecna od kilku lat na rynku, uchodzi na trwałą i niezawodną. Silnik umożliwia komfortową jazdę z prędkościami do 120 km/h, do tej prędkości samochód jest również ekonomiczny, zużywając średnio 5,4 l / 100 km.
Niskie koszty – duża zaleta Peugeota Partnera
Testowany model w momencie zakupu ( wrzesień 2009 ) było tańsze od nowego modelu o ok 10 000 pln.Dodatkowo serwis jest stosunkowo tani, przeglądy są wykonywane co 20 000km. Konkurencyjny VW Caddy kosztował kilkanaście tysięcy złotych więcej – czy warto dopłacać tyle pieniędzy za technologie VW z silnikami TDI na czele? Niekoniecznie!
Nadwozie – proste i funkcjonalne
Bardzo wygodne miejsce pracy kierowcy, praktyczne nadwozie, niezbędne wyposażenie to główne cechy testowanego Peugeota. Prezentowany model był wyposażony we wspomaganie kierownicy,ABS i klimatyzacje. Teoretycznie wyposażenie jest skromne ale tak naprawdę zaspokaja 90% potrzeb kierowcy!
Jedynym ,,brakującym” wyposażeniem był centralny zamek. Założenie centralnego zamka z pilotem kosztowało 500 pln. Warto zainwestować, szczególnie, że fabryczne zamki mają tendencję do zamarzania.
W kabinie jest dużo miejsca dla kierowcy i pasażera. Nowszy model Partnera oferuje jednak ( opcjonalne ) trzy miejsca z przodu – przewaga nowego modelu. Samochód pomimo cichego silnika jest dość głośny. Szumy z przestrzeni ładunkowej można ograniczyć przyklejając ( np. klejem montażowym ) na podłogę płytę OSB, która jest dodatkowym zabezpieczeniem przed zarysowaniami i … rdzą.
Partner 190 C ma dużą jak na tego typu pojazd ładowność wynoszącą 810 kg. Wzmocnione zawieszenie jest również trwalsze, szczególnie jeśli pojazd jest użytkowany w naszym kraju.
Peugeot Partner Origin 1.6 HDI – zalety:
- niska cena zakupu, serwisu
- prosta sprawdzona konstrukcja
- niska awaryjność
- wygodna przestrzeń pasażerska i bagażowa
- niskie spalanie
- duża ładowność
Wady:
- duży poziom hałasu przy większych prędkościach
- trudny dostęp do koła zapasowego
Można było do wad pojazdu dodać inne cechy np. niska jakość wykończenia wnętrza, ale ze względu na charakter pojazdu i b.niską cenę, pewne niedociągnięcia przemilczymy 😉
Dla kogo?
Partner Origin jest bardzo ciekawą propozycją dla osób szukającego taniego, prostego samochodu użytkowego. To udana i dopracowana konstrukcja. Samochody z końca produkcji są niezawodne i proste w serwisie.
Samochód nie jest już produkowany ale jeszcze można kupić fabrycznie nowy egzemplarz (w dniu pisania artykułu na allegro były jeszcze fabrycznie nowe Partnery Origin ).
Peugeot Origin 1.6 HDI – dane techniczne
|
|
Silnik – pojemność / typ / cylindry / zawory | 1560 cm3 / t.diesel / R4 / 8 |
Moc maksymalna (kW/KM/obr./min) | 55 / 75 / 4000 |
Maks. mom. obrotowy (Nm/obr./min) | 170 |
Prędkość maksymalna | 150 |
Skrzynia biegów/napęd na koła | man. 5 / przednie |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 15,4 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,4 l / 100km |
Pojemność bagażnika/ładowność | 2800 l / 810 kg |
Cena katalogowa | 45 140 PLN (promocja – wrzesień 2009) |