Nowe wcielenie motocykla BMW R1200 GS

Koniec sezonu motocyklowego, corocznie jest początkiem prezentacji nowych wcieleń jednośladów wszystkich marek świata. Postanowiliśmy się przyjrzeć królowi motocykli enduro z pod znaku biało-niebieskiej szachownicy.

O ile w poprzednich latach, o modelu GS mogliśmy mówić w kategorii ewolucji, to teraz słowo rewolucja wydaje się bardziej adekwatnym określeniem zmian zaistniałych  w konstrukcji tej jednostki napędowej.

Nowe BMW GS 1200

http://www.bmw-motorrad.pl/

Rewolucja techniki, ewolucja stylistyki

Tego topowego modelu nikomu chyba przedstawiać nie trzeba. Duży GS, produkowany od 32 lat na dobre opanował rynek motocykli turystycznych o zacięciu enduro. Jego styl i rozwiązania techniczne przypadły do gustu wielu motocyklistom i podróżnikom z całego świata. Nowe wcielenie GS-a to przede wszystkim nowe rozwiązania silnikowe, przy nie wielkich korektach stylistycznych. Klienci oczekujący diametralnie nowego motocykla, budzącego jak zwykle w przypadku BMW rozterki natury estetycznej będą  zawiedzeni. Oczywiście, motocykl został odświeżony, ale to tyle.

Nowy R 1200 GS chłodzony cieczą

Silnik został dość gruntownie przebudowany. O wcześniej wspomnianej rewolucji, świadczyć może odejście od stosowanego przez wiele lat chłodzenia powietrzem oraz olejem. Chłodzone cieczą zostały teraz głowice jednostki napędowej. Dodatkowo silnik „dochładzany” jest powietrzem.  Zmiana ta spowodowana jest znacznym wzrostem mocy. GS, bogatszy jest w nowym  wcieleniu o 15 KM, finalnie uzyskuje 125 KM przy 7,750 obr/min. Dzięki nowym rozwiązaniom silnikowym i napędowym pomimo wzrostu mocy, spalanie zmniejszyło się o około pół litra na sto kilometrów.

BMW Gs 1200

http://www.bmw-motorrad.pl/

Zmian część dalsza

Kolejna, rewolucyjna zmiana dotyczy przeniesienia napędu.  BMW zrezygnowało z suchego, jednotarczowego sprzęgła, na poczet mokrego sprzęgła z funkcją antyhoppingu.  Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale tak samo dużo wad. Czy zdobędzie to popularność wśród fanów modelu i marki ? Zobaczymy za parę lat. Skrzynia biegów to sześciobiegowa jednostka sprzężona z wałem kardana.

Wzmocnione zawieszenie

Nowe BMW GS 1200 dzięki większej sztywności ramy i zmianom w elementach zawieszenia (Paralever i Telelever) ma jeszcze lepiej spisywać się w terenie.  Opcjonalna regulacja Dynamic ESA automatycznie dostosowuje zawieszenie do terenu i reguluje napięcie wstępne amortyzatora. Pozwala to na lepszą kontrolę pojazdu w nawet najcięższych warunkach. Szczególnie przydatne okazać się to może na polskich drogach, gdzie dziurawa i zła nawierzchnia przeplata się z szybkimi, prostymi, równymi drogami.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!