Honda i Volkswagen – nowe silniki przyjazne środowisku

Dwie duże marki samochodowe wkrótce wprowadzą do sprzedaży nowe ekologiczne jednostki napędowe. Honda prezentuje plany na nowego, oszczędnego diesla, Volkswagen, zmodyfikowany silnik 1.4 TSI z funkcją odłączania cylindrów.

Silnik - HondaHonda “Earth Dreams Technology”

Najoszczędniejsze diesle świata?

HondaNowy silnik to jednostka wysokoprężna bazująca na nowej technologii. Najprawdopodobniej powstanie cała gama silników opartych o projekt o nazwie “Earth Dreams Technology”. Będą one systematycznie wprowadzane do poszczególnych modeli samochodów, w ciągu najbliższych kilku lat. Na początku pojawi się jednostka o pojemności 1.6 litra, która trafi do Civica pod koniec przyszłego roku. Atutem małego diesla będzie jego masa – najmniejsza w tej pojemności na świecie. Moc 120 KM nie robi olbrzymiego wrażenia, ale emisja CO2 na poziomie poniżej 100 g/km już tak. Maksymalny moment obrotowy silnika to 300 Nm przy 2000 obr./min, co powinno przyczynić się do uzyskania przez Civica najlepszej w klasie relacji osiągów do poziomu zużycia paliwa.

Zmodyfikowany 1.4 TSI Volkswagena

Jeszcze bardziej oszczędny Silnik Roku?

1.4 TSIOdłączanie cylindrów to technologia, która ma zapewnić znaczne obniżenie zużycia paliwa przez silnik 1.4 TSI. Odznaczona dwukrotnie tytułem International Engine of the Year, jednostka Volkswagena zostanie ponownie ulepszona. Dzięki chwilowemu wyłączaniu dwóch z czterech cylindrów, podczas pracy z lekkim lub średnim obciążeniem, może zaoszczędzić średnio nawet 0,4 litra na 100 km. Wartość tę poprawić może dodatkowo, montowany w samochodach VW, system Start&Stop (łącznie do 0,6 l na 100 km). Komputer wyłącza dwa cylindry np. podczas spokojnej jazdy ze stałą, umiarkowaną prędkością na odpowiednim przełożeniu. Nagłe, głębokie wciśnięcie pedału gazu natychmiastowo deaktywuje funkcję a dwa pozostałe cylindry włączają się nieodczuwalnie dla kierowcy. System sterujący pracą silnika może uczyć się stylu jazdy kierowcy. W większości przypadków będzie dbał o jak największą oszczędność paliwa, ale gdy wykryje zbyt dynamiczny sposób jazdy, może w ogóle nie aktywować ekologicznej funkcji. Silniki 1.4 TSI wyposażone w system odłączania cylindrów bez problemów spełnią normy emisji spalin Euro6. Oprócz oszczędności, jednostki Volkswagena mają imponować także kulturą pracy.


Podobne wpisy:

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!