Dacia Lodgy – cena czyni cuda

Dacia Lodgy to jedna z najmniej efektownych, ale zarazem najciekawszych premier targów w Genewie. Van, wykorzystujący technologię Renault może stać się hitem na wielu rynkach ze względu na swoją niską cenę. 

Dacia Lodgy – tańszy Scenic

Nie jest tajemnicą, że samochody Dacii są tańszymi i nieco mniej nowoczesnymi wersjami znanych aut Renault. To oczywiście spore uproszczenie, bo każdy samochód z logiem rumuńskiej marki ma coś oryginalnego, czym wyróżnia się na rynku. Renault osiągnęło duży sukces, dzięki produkcji rodzinnego modelu Scenic. Teraz na rynku debiutuje rumuńska wersja dużego vana, czyli Dacia Lodgy.

Dacia Logdy - wnętrzeCzym imponuje Lodgy?

Rozmiary nowej Dacii – 4,5 m długości oraz 1,75 m szerokości – powinny zagwarantować odpowiednią przestronność wnętrza. Przy projektowaniu nadwozia, główny nacisk położono właśnie na przestrzeń, kosztem designu, który jest dość prosty. Niemniej jednak masywne kształty Lodgy mogą się podobać niektórym klientom. Auto będzie oferowane w wersji pięcio lub siedmiomiejscowej. Producent zapewnia, że siedzenia w trzecim rzędzie Lodgy, zapewniają najwięcej miejsca w tej klasie aut. Wnętrze kryje wiele praktycznych schowków, których łączna pojemność to 30 litrów. Siedzenia można konfigurować na wiele różnych sposobów. Bagażnik również jest największy w segmencie. To 827 l w wersji pięciomiejscowej. Po złożeniu siedzeń, rozrasta się do imponujących 2 617 l.

Design deski rozdzielczej nawiązuje do innych aut Dacii, ale wyraźnie poprawiono jakość niektórych materiałów. Uroku wnętrzu dodają także liczne chromowane wstawki. Wyposażenie to jedna ze słabych stron samochodów Dacii. Teraz ma się to zmienić. W modelu Lodgy zadebiutuje nowy system MEDIA NAV, który będzie wyposażony w radioodtwarzacz, Bluetooth i nawigację z siedmiocalowym ekranem dotykowym. System umożliwia też podłączenie własnego iPoda, lub smartfona, dzięki obecności portów USB i Jack. Lodgy można będzie wyposażyć także w drugi system – Dacia Plug&Radio Dacia Music. Zawiera on radioodtwarzacz CD z dużym ekranem, Bluetoothem, portem USV i Jack. Nowe wyposażenie opcjonalne to także wspomaganie parkowania tyłem oraz ogranicznik prędkości.

Dacia LogdyDacia Lodgy – silniki

Turbodoładowany 1.2 TCe w Dacii Lodgy

W gamie jednostek napędowych Logdy znajdą się znane konstrukcje grupy Renault. Ciekawostką jest zaoferowanie benzynowego silnika turbodoładowanego, który zadebiutował w nowych wersjach Megane i Scenica. Jest to niewielki 1.2 TCe o mocy 115 KM. Tańszą opcją będzie tradycyjna jednostka 1.6 MPI o mocy 85 KM. Nabywcy mogą także zdecydować się na diesla 1.5 dCi, dostępnego w dwóch wariantach mocy – 90 KM i 110 KM.

Dacia LogdyCena Dacii Lodgy – główna zaleta

Podczas premiery Lodgy w Genewie, producent chwalił się, że bazowa cena auta nie przekroczy 10 tys. euro. Zdania dotrzymał, bowiem wiemy już, że we Francji nowego vana można kupić za 9 900 euro. To najuboższa wersja Access z silnikiem 1.6 MPI. Najdroższa wersja, z mocniejszym dieslem dCi, kosztuje 16 500 euro. Lodgy pojawi się w Polsce jesienią bieżącego roku. Prawdopodobnie już we wrześniu. Producent ujawni ceny tuż przed premierą, ale nietrudno przewidzieć, że będą zaczynały się od kwoty niewiele wyższej niż 40 tys. zł.

 



Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!

  • addam44

    16500euro to 70 000zl.
    Raczej sprzedawalne beda te tansze odmiany bo za 70tys zl mozna miec Chevroleta Orlando 141km,z klima i fabryczna inst.LPG.A wiec auto podobnej wielkosci, mocniejsze i co tu mowic-zauwazalnie wyzszej jakosci niz dowolna Dacia.